Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Husy

06. 11. 2020
6
6
382

Husy

 

husy lajnují oblohu

do prázdna věší

silniční kužely

 

vzduch voní térem

 

řeka je převrací

stahuje pod povrch

 

cítíš je, vnímáš

v žilách. jejich let

ti vrásní kůži - 

 

jsou v rukou

teď v rameni

 

na zádech razí ti

průsvitné ploutve

kdykoli mávnou

mocnými křídly

 

krouží

už navěky

v liniích obzoru - 

čar tvého těla

 

jako ty

mezi těmito kopci

mezi údolími

ozvěnami

 

pleskotu zvuku křídel

o chladně přísnou

 

říční hladinu

 


6 názorů

Děkuju, Jitko.


atkij
12. 11. 2020
Dát tip Predrag_Tomič

Volný verš s melodickou linkou, rytmikou krátkých leč výrazově překvapivých veršů. Líbí se mi tvá asociačně metaforická hra. Možná nejsem zcela ve tvém obrazu. Ale ten mnou interpretovaný mě na chvíli intenzivně obklopil. 

 

 


Predrag_Tomič
12. 11. 2020
Dát tip Gora

Děkuji Vám oběma za návštěvu. Mile jste mne potěšili. Krásný večer. T.


Gora
12. 11. 2020
Dát tip Predrag_Tomič

Dobře jsi "nalajnoval" husí tažení, sugestivně...


a2a2a
12. 11. 2020
Dát tip Predrag_Tomič

Nebudu psát hlubší kritiku. Podstatnější pro mne je, že jsem v průběhu čtení měl dva hezké momenty. Prvním byl tér, záblesk z dětství, kdy jsem přišel z rukama domů a ještě týden jsem je drhl. Druhým, a to si nevymýšlím, byl pocit, jako by tvé verše visely v mrazivém podzimním podvečeru a nahrazovaly vše, co bylo by možné vnímat okolo. Schválně jsem zkoušel, zda ten pocit při dalším čtení znovu zachytím a byl ještě tam. Snad jen zda jsou nutné oba výrazy ...pleskotu... a ...zvuku...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru