Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Haiku 2 - 4 /11/20

Výběr: snake_01, Gora
08. 11. 2020
17
22
550
Autor
Umbratica

 

 

Klidná hladina -

V korunách vrb a olší

kvetou lekníny

 

 

Rybník v bezvětří -

Kapři lenivě plavou

z olše do jívy

 

 

 


22 názorů

Umbratica
09. 11. 2020
Dát tip

Dagmaram,

chce to jen bezvětří, dobré světelné podmínky rybník se stává zrcadlem. Děkuji za tip.


Dagmaram
08. 11. 2020
Dát tip

lekníny v korunách... super :-)


Umbratica
08. 11. 2020
Dát tip

Snake, Goro,

jsem ráda , že se líbilo a moc děkuji za výběry.


Umbratica
08. 11. 2020
Dát tip

Snake, Goro,

jsem ráda , že se líbilo a moc děkuji za výběry.


snake_01
08. 11. 2020
Dát tip

Oba trexty jsou velomi dobré, ale za mě je první lepší než druhý. Ten překvapivý efekt je údernější, protože snáze uchopitelný. T


Umbratica
08. 11. 2020
Dát tip

Třetí text připadal více lidem jako nevhodný a tak jsem ho smazala.


Můra73
08. 11. 2020
Dát tip

Um, můj komentář nebyl myšlen jako haiku, ale jako pokus o kritiku ve třech řádcích,, především Tvého třetího textu. 

 


Umbratica
08. 11. 2020
Dát tip

Díky za tip. Narcis vadí, tak to stáhnu. Jdu na to.


Prvé dve sa mi páčia, Narcis nie.


Umbratica
08. 11. 2020
Dát tip

Můrko,

haiku, které jsi mi poslala, je moc pěkné z jazykového hlediska a já ti za ně dávám tip, ale zapomínáš, že jsem bioložka, léta chovám ryby a trochu jim rozumím. Lín je ryba dna, která se u hladiny prakticky nevyskytuje. Když si do jezírka pořídíš třeba zlatou mutaci lína, pravděpodobně ani nebudeš vědět, že v jezírku nějaké líny máš. Naopak hladinové ryby jako jelce nebo perlíny vidíš neustále.


Můra73
08. 11. 2020
Dát tip Umbratica, Gora

Klidná hladina -

jak báječně se plave

lenivým línům!


Umbratica
07. 11. 2020
Dát tip blacksabbath

blackie,

všechna ta haiku se odehrávají v létě a ten Narcis na fotografii Václava Jiráska, který mě k haiku inspiroval, je dokonce nahý.


Umbratica
07. 11. 2020
Dát tip

Evženie,

obrazy a odrazy. To splynutí dvou světů, jednoho nahoře a druhého dole se dá nejen namalovat, ale i vyfotit.


Umbratica
07. 11. 2020
Dát tip

Atkij,

to přece není haiku ze života. Je to takové vymyšlené polosenrjů. Ale ta přírodní haiku ze života jsou. Já neberu české haikařské teorie nijak smrtelně vážně. Mě zajímá jen to, zda se moje haiku čtenářům líbí, jestli zabírají, jestli fungují.


vodní zrcadlení.......první dvě eminentní.....a narcis by asi dnes zmzzl....:-))).....*/*****


Vodní odrazy mám ráda, dobře se mi malují. 


atkij
07. 11. 2020
Dát tip

Metrosexuálů se v dnešní době najde určitě dost, ale že by se prohlíželi ve vodní hladině, je málo pravděpodobné...


Umbratica
07. 11. 2020
Dát tip

atkij,

toho Narcise jsem tam připojila, protože i tohle haiku je založené na stejném principu : odraz a realita splývají v jediný celek. Máš určitě pravdu v tom, že tohle dílko se tak úplně nehodí k čistě přírodním haiku.

Díky za tip.


atkij
07. 11. 2020
Dát tip

Tip tedy za první text. 


atkij
07. 11. 2020
Dát tip Gora

Nejvíce mě zaujalo první. Pohled na klidnou hladinu, kde se obraz zajímavé navrstvil. 

Pokud používáš přírodní motivy, vůbec by mě nenapadlo vnímat narcis jinak než květinu. Pro neznalého je to dle mě těžko "čitelné". Něco jiného by bylo použít jen prosté pojmenování "muž" a mohlo by vzniknout docela vtipné senrju. 


Umbratica
07. 11. 2020
Dát tip Gora

Goro,

díky za tip. Všechno je to o zrcadlení. Ke třetímu haiku mě inspirovala fotografie Václava Jiráska "Narcis"", na které má muž shlížející se ve vodě velmi dlouhé vlasy.


Gora
07. 11. 2020
Dát tip Karpatský knihomoľ

Pěkné, za mne nej dvojka :-), jen vlasy ve třetí beru metaforicky, jinak pěkné...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru