Na Písmáku publikuje 51 tisíc autorů, 444 tisíc textů, 5 miliónů názorů

Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Registrace
Zapomenuté heslo

Rovnost je pouze v duchovní důstojnosti lidí
datum / id10.11.2020 / 513365Vytisknout |
autorStargazer
kategorieÚvahyDalší dílo autora
zobrazeno409x
počet tipů3
v oblíbených0x
Prolog

Seděl jsem bezradně nad hromadou volebních lístků do Krajského zastupitelstva a uvažoval, kam vlastně patřím. Není to ani tak dávno, co jsem o tom měl docela jasnou představu a vždy vybíral pouze ze dvou tří momentálně nejzajímavějších alternativ. Tentokrát jsem si však poprvé ve svém dospělém životě nebyl vůbec jistý.

Rovnost je pouze v duchovní důstojnosti lidí

Když čeští fotbalisté před mezistátním utkáním ve Skotsku poklekli na podporu hnutí Black Lives Matter, aby tak uctili památku před více než rokem zabitého recidivisty, násilníka, zloděje, drogového dealera a narkomana odněkud z Minneapolisu, pochopil jsem, co se se mnou začíná dít. Přestávám současnému světu rozumět. Uvědomil jsem si, jak jsem býval zatvrzelý vůči politickým stranám a hnutím, jež jsem už ze svého přesvědčení a z jejich podstaty samé považoval za nevolitelné, a zkoumal, kdo jsou ti lidé, kteří jim dokážou dát svůj hlas. Ty v levé části politického spektra jsem považoval za jaksi ustrnuté v čase, zakonzervované v jejich vlastní uspořádané a jasně přehledné minulosti. Ty na pravém pólu zase za naivní militaristické vlastence. Dnes vím, jak jsem k nim byl nespravedlivý. Na světě totiž není nic jen černé, nebo bílé.

Co se asi tak honí hlavou českého člověka (kterému opravdu není ani při nejlepší vůli možné klást za vinu koloniální obchod s otroky a který černocha potká jedinkrát ročně, jak kývá hlavou ve vánočním betlému), když jeho fotbalový reprezentant pokleká jako ovce na trávník na podporu hnutí, které je záminkou pro nepokoje, rabování, násilí a žhářství? Ve jménu tohoto hnutí jsou dnes po světě obřadně strhávány a vandalizovány sochy velikánů světové historie, jakými byli Winston Churchill, Kryštof Kolumbus, George Washington, Thomas Jefferson nebo Miguel de Cervantes. Týmy amerického fotbalu, nesoucí jména podle indiánských kmenů, jsou tlačeny k přejmenování, protože jejich názvy jsou prý urážlivé k původnímu obyvatelstvu. Po výhružkách aktivistů a sponzorských firem museli washingtonští Redskins (Rudoši) po devadesáti letech změnit svůj název na Washington Footbal Team. Z televizní produkce jsou stahovány dříve ceněné, oskarové filmy, jako rasově problematické. Společnost Walta Disneyho se dětem předem omlouvá, že její pohádky obsahují rasové stereotypy. Žluté postavičky v kresleném seriálu Simpsonovi dostanou v rámci boje proti rasismu nové hlasy podle barvy pleti. A můžete si být jisti, že v každém novém hollywoodském filmu se dříve nebo později na plátně zjeví Hispánec, Asiat, Jihoameričan, černoch a také jakási těžko definovatelná LGBTQ+ osoba.

            Tento výčet absurdit současného světa zasáhne českého voliče zejména tehdy, když se reálně dotkne jeho samotného. A to například ve chvíli, kdy se jeho dítě nedostane na střední školu jen proto, že musela být naplněna kvóta pro etnické a národnostní menšiny. Nebo když nedostane práci, protože se zaměstnavatel bojí odmítnout jiného kandidáta s neziskovkou za zády. A tak se lidé, kteří nikdy nebyli žádnými rasisty, nikdy jim nevadili homosexuálové a už vůbec nic neměli proti opačnému pohlaví, cítí v současném světě ztraceni, postupně se radikalizují, hrubnou a vyhlížejí hlas, který je z toho chaosu vyvede a vrátí jejich životu řád. Odmítají se podvolit diktatuře liberalismu.

Evropští politici dnes mluví o povinné solidaritě. Co to proboha je?! Buď je něco solidarita, nebo je to povinnost. Společně to jaksi nejde dohromady. To co dnes ve světě zažíváme, lze nazvat pozitivní diskriminací. Stavem, kdy umělé zvýhodňování určité skupiny logicky diskriminuje skupiny další, stavem, kdy minorita diskriminuje majoritu. Vadí snad někomu v Evropě, že tým úřadující světových šampionů z Francie vypadá na fotografii spíše jako reprezentace Konga? Vůbec nikomu - všichni obdivují jejich fotbalové umění. Tlačí snad někdo na to, aby obsazení finálových běhů na olympijských hrách bylo rasově vyvážené? Rozčilujeme se snad, že by jamajští sprinteři měli běhat s batohem? Bude jednou někomu vadit, že v partii šachů proti sobě stojí černé a bílé figury?

Odkud se vůbec vzala ta lichá představa, že všichni lidé jsou si ve všem rovni. Že nikdo není lepší ani horší, chytřejší ani hloupější, rychlejší ani pomalejší - tedy názory, co dnes metastazují do naší společnosti a do našich škol. V Dostojevském se dočteme že „rovnost je pouze v duchovní důstojnosti lidí.“ Boj proti rasovým stereotypům musí začít především tím, že je přijmeme jako neměnný fakt. Afričané jsou úžasní atleti, Asiaté pracovití konstruktéři, Evropané vzdělanci a myslitelé a Jihoameričané mají v krvi fotbal a tanec.

A tak jsem seděl nad hromadou volebních lístků a uvažoval, kam patřím. Ty levicové jsem hodil do krbu rovnou. Liberální demokrat už taky dávno nejsem. Krajní pravice je pro mě moc fašistická. A volit komunisty ve 21. století - to už je bizár. Nakonec si můj volební hlas z těch všech získalo zdánlivě banální, avšak pro mě dnes zásadní heslo: „Budeme bránit normální svět.“ Pořád ještě věřím, že až v kostele pošlu děti vhodit drobné do vánočního betlému, nebude jim hlavou na vyjádření díků místo černouška pokorně kývat hlavou genderově nevyhraněná osoba…




Názory čtenářů (Zobrazit smazané)

29.11.2020 13:05:49dát kritice tipProsecký

Obecné heslo je jen heslem. Obama zvítězil s hesem: "Změna, kter= můžeme věřit!"

To jsou obecná plytká slova. Neříkají nic o tom, co bude ten který politický útvar prosazovat a jaký má koncept. Všeobecné volební právo je v tomto ohledu děsivé! 

29.11.2020 12:59:17dát kritice tipProsecký

Obecné heslo je jen heslem. Obama zvítězil s hesem: "Změna, kter= můžeme věřit!"

To jsou obecná plytká slova. Neříkají nic o tom, co bude ten který politický útvar prosazovat a jaký má koncept. Všeobecné volební právo je v tomto ohledu děsivé! 

14.11.2020 19:27:08dát kritice tipLuzz

stargazere, říkám snad něco o samoživitelkách a oplodnění? anebo - to tebou zmíněné modré z nebe mám chápat jako oplodnění? sakra. nějak se v tom ztrácím.

 

14.11.2020 19:08:11dát kritice tipStargazer

Uznávám, Zdendo. Všichno jsme si rovni, žádné rozdíly ani predispozice neexistují, všichni máme stejná práva a všichni jsme úžasné jedinečné osobnosti. A svět bude brzy takový, jaký jsme si ho vysnili.    

14.11.2020 19:03:24dát kritice tipStargazer

Ano. Nechť se ženy samy oplodní a vyrazí na náměstí demontrovat proti diskriminaci samoživotelek.  

To je ta pravá emancipace a svoboda, rovnost, bratrství!

14.11.2020 14:24:281 tipů dát kritice tippožadovaný záznam nenalezen

Je to fascinující čtení. Já si dovolím na tomto místě shrnout autorovy myšlenky, které zazněly v úvaze i v diskusi. Protože je chci mít hezky pohromadě. Tedy alespoň ty autorovy myšlenky, které mi připadají zásadní a fascinující:

- Evropan myslí. Zbytek tančí, kope, běhá, pracovitě konstruktéří.

- Rodilý Afričan je zpravidla zvýhodněn v somatotypu oproti rodilému Evropanovi. (Jinak řečeno: jsem blbej somatotyp. Narodit se jako Afričan, mohl jsem to někam dotáhnout, takhle můžu jenom myslet.)

- Co nevidět budou ve veřejném prostoru tři druhy toalet. (Hypotetické třetí záchody mě ohrožují. Co když mě na ně zatáhne nějaká gender neutral identita, nebo co když ublíží mým dětem)

- My muži (=já) žijeme v permanentním strachu z žen. (Jinak řečeno, nikdo se o mě nezajímá)

- Žena se musí chovat obdivuhodně, abych jí snášel modré z nebe (nezajímá mě, že ona žádné modré z nebe nechce), a abych ji mohl respektovat. Moje chování k ní je podmíněno tím, jestli se ona chová tak, jak já považuju za obdivuhodné. A ona se tak chovat musí, jinak pro mě není ženou.

- Moje modré z nebe nikdy není obtěžování!

- Zlé bývalé maturantky ze mě chtějí vytřískat prachy, za to, že... že... za něco, co si nepamatuju.

- Autority jsou nezpochybnitelné, policajt je ochránce, nositel dobra, který je vždy v právu. (Snad mě ochrání od záchodů a zlých žen.)

- Můj svět je pevný, s pevnými charakteristikami: Černoši běhají, já myslím. Nejsem rasista, jen realista.

- Český občan potká černocha jednou do roka, když na něj mává o vánocích, já měl x černých přátel. (Kteří běhali, zatímco jsem myslel)

- Lidé z feťáckých ghett válcují většinu, protože kvóty. (jsem si vymyslel, abych dodal na důležitosti svému rozhořčení. Ostatně jsem k tomu, abych myslel.)

- Naše děti jsou ohroženy menšinami, které se nahrnou na přijímačky a znemožní našim dětem dostat se na vysněnou střední školu. Ani na žádnou jinou. Naše děti budou kopat kanály. (jsem si vymyslel, abych dodal na důležitosti svému rozhořčení a aktivoval rodičovský a vlastenecký strach. Ostatně...)

- Neziskovky mě ohrožují. Místo mě nebo mých dětí se na dobrou pracovní pozici dostane nějakej černoch (který má běhat), Jihoameričan (který má hrát fotbal nebo tančit), Asiat (který má pracovitě konstruktéřit nebo mi prodávat pomeranče), transgender osoba (která má zmizet do kanálu nebo na toalety pro deset lidí v republice, který co nevidět ve veřejném prostoru vzniknou, aby mě ohrožovaly), žena (která má dělat všechno pro to, abych ji ctil)... a vůbec kdokoli, za kým stojí neziskovka. Zaměstnavatelé jsou bezmocní.

- Vadí mi jakákoli pozitivní diskriminace. (Vadí mi všechno, co nezapadá do mého pevného modelu světa)

Určitě jsem na spoustu zapomněl. Ale v tuto chvíli mě z toho zajímá, Stargazere, co by vlastně bylo tak hroznýho na tom, že by tu někde byly tři druhy toalet? Vždyť by to hezky zapadlo do tvého modelu: Konstruktivní pracovníci by měli práci, vzdělaný myslitel by o tom mohl psát esej... nemyslící idiot jako já by si ji s radostí přečetl... a někdo, třeba i nějaký úžasný atlet, by mohl běžet na záchod.

14.11.2020 13:06:002 tipů dát kritice tipLuzz

stargazere, myslím, že jsi zase neodpověděl na mou otázku. píšeš něco ve smyslu - žena by měla jednat tak a tak, aby ji muž respektoval. takže ženu samotnou o sobě vlastně nelze respektovat? prostě mi to v tvém podání připadne jako taková ta podmíněná úcta a respekt - buď hodná anebo tě nebudu mít rád. jak skvělé a výchovné!

raději se ani neptám, jak má žena jednat, aby ji muž respektoval. zřejmě by to bylo něco ve smyslu - ať si chodí do práce, ať je soběstačná, ale zároveň, ať se líbí, ať se o mě stará, ať mi rodí děti a ať mě respektuje, i když se chovám jako šovinistický hovado.

co se týče modrého z nebe - opět - stavíš ženu do pozice, kdy ona nutně potřebuje ono modré z nebe, bez něj (bez toho, že by jí to modré z nebe přinesl muž) by nebyla šťastná a podobně. to asi ani nezaslouží více rozvést, ostatně trefněji to vyjádřil Majaks.

co se týče tvého příkladu s maturitním večírkem - k tomu tolik, že je určitě úplně "normální", že nějaký osahávání probíhá, ještě bys mohl dopsat - však o co jde, je to "jen" osahávání, ostatně ve většině případů si za to ty holky můžou samy, že ano. a že to někdo vytáhne po dvaceti letech a upozorní na to? přemýšlel jsi třeba o tom, že se ta žena třeba bojí na to upozornit ve svých osmnácti, protože by ji společnost pravděpodobně označila za namyšlenou krávu, co dělá z komára velblouda? doteď je docela běžný ono "tak jsem ji plácnul po zadku, no a co jako, vždyť to nic není." to stejný s oplzlýma vtipama. a to nemluvím o tom, kdy k tomu dochází v situaci např. studentka - učitel (anebo klidně student - učitelka, student - učitel atd., to je jedno) anebo podřízená - šéf (dosaď si libovolné kombinace pohlaví).

 

14.11.2020 12:35:051 tipů dát kritice tipMajaks

Ne, to vůbec není vše. Ty tady otevřeně hlsásáš rasový předsudky - to není žádný pseudorasismus, to je prostě rasismus.

A pak tvrdíš, že žena se má chovat tak, aby jí muži snášeli modré z nebe - ať už už to znamená cokoli, tak prostě musí jednat tak, aby s tím byl muž spokojený, musí v první řadě brát ohledy na muže a ve všem se mu přizpůsobovat - to je prostě šovinismus. Nic jinýho.

A to že jsi takový vzdělanec a myslitel, že ani nerozumíš tomu, co sám píšeš... to mě nepřekvapuje. Zdeňku.

14.11.2020 12:28:51dát kritice tipStargazer

Třeba aby byla šťastná? A klidně u toho může být i emancipovaná, úspěšná, soběstačná, může být zároveň skvělou manželkou, partnerkou. 

Problém nastává, když pár feministkám začne vadit, že je žena vyobrazována "jen" jako matka, VYŽADUJÍ přepisování čítanek o obviňují muže ze sexismu. Funguje to na úplně stejném principu jako ten (pseudo)rasismus, který se mi snažíš podsunout.

Chraň Bůh, abych měl něco proti ženám. Jen prostě nechci tleskat netolerantnímu MeToo. To je vše. 

 

 

   

14.11.2020 11:47:13dát kritice tipMajaks

Aha, dobře, ano, žená má 'jednat' tak, aby jí muž sám snášel modré z nebe. 

A proč jako? 

 

14.11.2020 11:44:58dát kritice tipStargazer

Díky Arwen, nám diskutujícím vlastně také vadí pouze rasismus NARUBY. Jen nám tady chce agresivní, avšak tvářící se jako ti nejliberálnější - vnutit nějaké předsudky.

Vždyť je to přesný obraz dnešního svět, toho, o čem celý ten článek je. Někdo mi chce pod doktrínou liberalismu narvat do hlavy, že jsem rasista, pokud nepoklekám na podporu něčeho, s čím nechci mít nic společného.        

14.11.2020 11:40:18dát kritice tipStargazer

Zdeňku, nauč se číst  a nevkládej mi do text pořád, co tam chceš sám vidět Ty. Je tam žena může "jednat" - o líbení se tam nfakt ic nepíše.

Můžeš mě předhodit novodobým inkvizitorům z BLM a MeToo. Oni se možná pobijí mezi sebou, kdo má větší PRÁVO! PRÁVO! PRÁVO! mě upálit.

A nezapomeň uvědomit také nebinární Evu, která se necítí být ani mužem, ani ženou, ale vyžadeje proto úpravy českého jazyka.     

14.11.2020 11:37:32dát kritice tipAru

ach jo, nejsem pro utlačování, ani černých, ale ani bílích, nebo kohokoli pro jeho vzhled, pokud se ke mě chová člověk slušně, tak je mi jedno jakou má barvu kůže, pokud se ke mě někdo chová zle, tak jsem ho schopen nenávidět, ať pochází odkudkoli, vždycky je to osobní a vztahuje se na konkrétní jedince, ne na skupiny. problém rasismu je v tom, že když ti jedinci z určité skupiny lidí a v rámci ní budou opakovaně ubližovat, začneš je nenávidět jako celek, bez ohledu na vyjímky; situace dnes je vlastně jen vyřízování účtů a dřívějších křivd vytvářením křivd nových přes tzv. pozitivní diskriminaci

14.11.2020 11:20:26dát kritice tipMajaks

Všiml jsem si, že jsi vůči rasismu dost snášenlivý.

14.11.2020 11:15:03dát kritice tipAru

jak myslíš, nevidím to tak rudě :)

14.11.2020 11:13:24dát kritice tipMajaks

Promiň, Aru, že s tebou nebudu spekulovat o tom, co Stargazer spíš myslel nebo nemyslel. Já vidím černý na bílým co napsal: čistej rasismus. 

14.11.2020 11:09:44dát kritice tipAru

Majaksi, no nevím, Stargazer spíš myslel rovnost pouze v duchovní rovině, jako akademické vyjádření, předposlední odstavec je takový nešťastný protože padá do obecných srovnávání; a ty prostě nemůžou zcela sedět, protože každý je trochu jiný

14.11.2020 10:57:36dát kritice tipAru

K3, no ano, BLM je podporováno, bez toho by je nikdo nebral ani vážně. to se nijak nekříží s tím co jsem psal níže, naopak jim to dodává sebevědomí, aby se mohli patřičně radikalizovat; ale na soudy je ještě brzo

14.11.2020 09:16:30dát kritice tipMajaks

Rasista a sexisticky hovado. 

Zena se musi libit, aby ji muz nosil modre z  nebe. Predstava zeny, ktera si modre z nebe snese sama a muz je pro ni rovnocenny partner, Stargazera ohrozuje. 

14.11.2020 07:13:502 tipů dát kritice tipArwen Leinas

Ono vyjádření, že "Afričané jsou úžasní atleti, Asiaté pracovití konstruktéři..." je takové nešťastné, ačkoli asi chápu, co tím chtěl autor říci.

Sama nemám ráda, když se o rase člověka mluví v okamžiku, kdy to není vůbec nutné a relavantní. Čili se mi nelíbí věty typu "černý kytarista" nebo "černý atlet". Ale také mi vadí, že se rasa nauvádí tam, kde by to smysl mělo. Pokud se z rádia ozve "Policie hledá čtyři mladíky v autu" tak je to sice fajn, ale všichni ti hledaní jsou v bezpečí, jelikož nikdo neví, kdo se hledá. Kdyby se ozvalo "Policie hledá čtyři bělochy/černochy/asiaty/... s kohoutem, jedoucími trabantem směrem do horoucích pekel" tak je jasné kdo se hledá a tím pádem je větší pravděpodobnost, že si jich někdo všimne. Tam pak uvedení rasy/barvy pleti má smysl. Jinak je to pitomost.

Rasismus naruby neuznávám, nic takového neexistuje. Řekla bych, že je to takto:

Pokud černý je více než bílý, je to rasismus.

Pokud bílý je více než žlutý, je to rasismus.

Pokud modrý je více než růžový, je to rasismus...

Je také zajímavé, že třeba ve filmech se běžně hovoří jen a pouze o afroameričanech (byť jsou to třeba evropané) či hispáncích, ale pak se klidně mluví o běloších. Není to urážka?

Omlouvám se za svůj poněkud delší komentář, po ránu bývám více ukecaná než normálně :-)

14.11.2020 00:24:15dát kritice tipStargazer

Možná jednat tak, aby ji muž obdivoval, respektoval, vážil si jí a zcela dobrovolně jí bez kvót a jiných veřejných donucovacích prostředků chtěl snést modré z nebe.

Hlavně však nepátrat v paměti, koho že by mohla po dvaceti letech obvinit ze sexuálního obtěžování na maturitním večírku a vytřískat z něho nejaké ty prachy...       

13.11.2020 18:38:55dát kritice tipLuzz

stargazere, prosím tě, můžeš mi vysvětlit, co znamená tvoje teze "Žena by měla především zůstat ženou"?

13.11.2020 18:30:44dát kritice tipK3

Mě vadí jakákoliv diskriminace.

13.11.2020 17:47:13dát kritice tipStargazer

K3, a mně můj rozum napovídá, že takové hnutí podporovat nemám...

Mimochodem, nepodporoval bych ani White Lives Matter. Mně vadí jakákoli pozitivní diskriminace.  

13.11.2020 17:30:51dát kritice tipK3

Podle průzkumu z r. 2020 většina američanů napříč všemi rasovými a etnickými skupinami hnutí podporuje. Asi není dobré podléhat komerčním médiím a poplašným zprávám a raději se držet zdravého rozumu.

13.11.2020 15:14:09dát kritice tipMajaks

Aru, ano, každý máme jiné disposice. Stargazer tu ale hlásá pravý opak. Říká, že všichni Asiaté jsou stejní, že všichni Afričané jsou stejní, všichni Evropané stejní. A přitom zrovna Evropanům, tedy sobě, přiřkne vznešenou vzdělanost a myšlení, zatímco ostatním ponechává jen schopnost hrát fotbal, tančit nebo běhat. To je ukázkový rasismus.

13.11.2020 14:25:59dát kritice tipAru

Majaksi, z hlediska dispozic si skutečně rovní nejsme, každý má trochu jiný talent, nadání, sice každý může dělat cokoli (teoreticky, na papíře), ale člověku z hudebním talentem se bude lépe pracovat v oblasti hudby, než v lomu. ve světě pozitvní diskriminace se ale ani nehlásá že jsou si lidé rovni, ale že bílí jsou méněcenní; tento trend bude nejspíš jen sílit s tím jak BLM hledá každou příležitost, aby ukázala že běloch (zvláště muž), je rasista a je potřeba s ním podle toho naložit

Stargazeri, zrovna postavení žen vidím jako něco naprosto přirozeného, jako akci a reakci; staletí neměla žena žádná práva, byly (jsou?) země kde byly sníženy na pouhý majetek, takže toto vychýlení z rovnováhy je jen důsledek minulé nerovnáhy, která ztratila svoji dominaci

13.11.2020 14:08:18dát kritice tipAru

K3, počkám si kam BLM dospěje, u mě jsou žhaví kanditáti na šíření nenávisti a ideologií. ve světě kde je aplikován rasismus naruby (pozitivní diskriminace) je možné očekávat cokoli

13.11.2020 10:51:56dát kritice tipMajaks

Rasista by rád ohmatával holky dle libosti.

A jim se to jako nelíbí?

Neskutečný, kam ten svět spěje.

Všude samej černoch, žena, zlé dítě - a ubohý Stargazer je v permanentním ohrožení. Chudáček.

13.11.2020 09:01:38dát kritice tipStargazer

Žena by měla především zůstat ženou. Pak bude mužem ctěna.

12.11.2020 22:47:20dát kritice tipLuzz

jo, muži jsou dneska zřejmě ohroženej druh. a jasně, sahat na někoho, kdo o to nestojí, je úplně v pohodě. ta žena by ještě měla být ráda, že jí někdo projevuje náklonnost tímto způsobem, že jo.

12.11.2020 22:40:23dát kritice tipStargazer

Jo, gender a transgender je palčivým tématem dneška. Třeba mě dost štve, že kvůli deseti lidem z deseti milionů budeme tisknout nové formuláře s možností třetího pohlaví. Co nevidět budeme muset mít ve veřejných prostorách tři druhy toalet.

A postavení žen ve splečnosti? Je nejsilnější v historii. Tam, je to v cajku. Stačí jedno slovo ženy a z takového Johny Deppa je najednou persona non grata. My muži dnes žijeme v permanentním strachu, na koho jsme někdy před dvaceti lety sáhli nebo se třeba lačně podívali. Témat ke zpracování máme habakuk... neboj :-)        

12.11.2020 20:41:24dát kritice tipLuzz

tentokrát jen pozoruju zpovzdálí... ale samozřejmě se těším na další esej evropského myslitele a vzdělance... mohl bys napsat třeba něco o homosexuálech... anebo o proměnách úlohy žen ve společnosti... palčivých problémů dneška je spousta... a lidi jako ty jsou tu od toho, aby burcovali.

12.11.2020 17:17:37dát kritice tipStargazer

A neobrací se to už celé v určitých odvětvích? Proč nevadí rodilým francouzům, že jejich národní dres neobléká jediný rodilý francouz, nějaký blonďatý s typicky francouzským jménem jako třeba "Didier Dechamps" nebo Emanuel Petit" - ale je to samý Mbappé a Umtiti... vadí to někomu?

Navážu na ty stereotypy, rodilý Afričan je, co týká smototypu, zpravidla výrazně zvýhodněn proti rodilému Evropanovi. Neměly by ty kvóty tedy nakonec platit i obráceně?     

  

12.11.2020 16:36:45dát kritice tipK3

Mílíš se Stargazere. Mluvíš o jednotlivcích, kteří mnohdy živí celé vesnice. Ale ne o většině. Přehnané je to všechno záměrně. Jako s tím bití dětí o kterém tu byla taky řeč. Když povolíš pohlavek, leckdo dítě ubije. Nebo se ženami, které má kdejaký chlap i dnes za pouhou krávu na sex.

12.11.2020 14:32:27dát kritice tipMajaks

Tak to museli byt fakt skveli kamaradi. Doufam, ze ti rikali 'pane'.

Nejhorsi je kdyz lidi neznaj svoje misto. Zacne myslet treba nejakej jihoamerican - misto aby hral fotbal... Takovej Borges to mohl dotahnout daleko, kdyby si priznal ze mysleni proste neni jeho parketa, a radsi kopal do meruny.

12.11.2020 14:16:58dát kritice tipStargazer

To je dobrá poznámka. Oni to normálně pochopili sami, že bude pro všechny výhodnější, když budou oni rychle běhat a já myslet.

Chválit bych nepřestal akorát jsi přestal povádky psát a začal už jen urážet a shazovat všechny okolo a debaty začaly být naprosto nekostruktivní.

 

12.11.2020 13:52:08dát kritice tipMajaks

Neni to prvni shoda. Vzpominam, ze nez jsi zjistil, ze me nemas rad, chodil jsi mi chvalit povidky. :)

Hele, a rikal jsi svejm cernejm kamaradum, ze maji hrat basket a behat sprinty, ale mysleni at nechaj na tebe?

12.11.2020 13:49:30dát kritice tipStargazer

Super. To je naše první shoda v historii. 

Měl jsem X přátel turků, muslimů, černochů apod. Opravdu mě jen těžko lze nařknout z rasismu... Ten článek o tom není.  

12.11.2020 13:31:03dát kritice tipMajaks

Jestli nekdo pranyruje fotbalisty za to, ze si neklekli, tak mi to taky vadi.

Ale vic mi vadi tvuj rasismus.

12.11.2020 13:27:54dát kritice tipStargazer

K3, pořebuje Morgan Freeman kvóty a pravidla k obsazování do filmů? Potřeboval je Louis Armstrong? Potřebují je Jerome Boateng, Antonio Rüdiger, Sami Khedira, Mesut Özil nebo včerejší kapitán německé fotbalové reprezentace Turek Gundogan? 

Nepotřebují - jsou prostě dobří a svět jim v jejich úspěchu nebrání. Chybou je však uměle prosazovat negramtoné lidi z feťáckých ghett na úkor ostatních... A to se děje i u nás v České republice.

12.11.2020 13:08:48dát kritice tipStargazer

Ty mě třeba ne - ale fotbalisté (Marseille, Krasnodaru) jsou pranýřováni za to že nepoklekli. A to mi vadí!  

12.11.2020 12:49:16dát kritice tipK3

Spíš navrhněte něco lepšího jak odstranit příčiny toho všeho. Aru, pořád je normální za konkrétní čin potrestat konkrétního člověka, pokud mu to dokážeš. Davové šílenství ale není konkrétní člověk. Vždycky je ale důležitější odstranit příčiny.

12.11.2020 12:45:59dát kritice tipMajaks

Ja te nepranyruju za nepoklekavani, Stargazere.

Ale tvoje teorie o tom, kdo ma k cemu disposice, jsou jen a jen ciry rasismus.

12.11.2020 12:42:23dát kritice tipMajaks

Ano, to je hezke, ze ty jsi nic takoveho nepsal. Ale vyjadrujes se tu souhlasne pod clankem, ktery tyto rasisticke myslenky hlasa.

12.11.2020 12:40:33dát kritice tipStargazer

V textu byl vysloven názor, že některé převládající stereotypy prostě a jednoduše stereotypy nejsou. Je předem dané, kdo má k čemu lepší dispozice. To není rasismus, nýbrž holý fakt.

A stačí jen tiše nesouhlasit (nepokleknout) s vandalismem ve jménu hnutí Black Lives Matter a chudák Evropan je pranýřován za rasismus.

12.11.2020 12:38:25dát kritice tipAru

nic takového jsem nepsal, jsem za to aby onen policista byl za svůj čin odsouzen podle zákona, ale nejsem za pálení obchodů, ani strhávání soch, ani šmahem nazývat každého kdo nejásá z davem rasistou. sice není tento názor dnes populární a za pár let, až někdo "pověřený" najde můj komentář mě nechá asi poslat do "převýchovného tábora," ale je to můj pohled na věc

12.11.2020 12:28:13dát kritice tipMajaks

Je zajimave, ze clovek, ktery chce konkretniho cloveka posuzovat podle jeho konkretnich cinu, muze zaroven zastavat nazor, ze vsichni Africane jsou uzasni atleti, zatimco vsichni Evropane jsou vzdelanci a myslitele.

12.11.2020 12:15:31dát kritice tipAru

pokud jde o konktrétní příklad, dřív bylo normální potrestat za konkrétní čin konkrétního člověka, který to způsobil, dnes je normální za konkrétní čin konkrétního člověka pálit obchody, pořádat demonstrace, strhávat sochy a nazývat rasistou každého, kdo s daným postupem nesouhlasí, zvláštní že?

12.11.2020 11:10:10dát kritice tipMajaks

Dik za avizo Stargazere. Ano, vidim tu rasismus. V te tvoji klasifikaci, k cemu jsou ktery lidi dobry, je zcela otevrenej.

12.11.2020 11:03:38dát kritice tipStargazer

No, ono to z té Ameriky bohužel rychle expanduje do Evropy. Brzy budeme mít toalety pro třetí pohlaví a ve filmech o Bílé hoře budou muset hrát černoši.

Pojmenovals to přesně, už NENÍ dovoleno ani nesouhlasit. I tady v diskuzi někdo hned vidí rasismus.

Díky za Tvůj komentář k tématu.

11.11.2020 22:13:13dát kritice tipAru

tězko k tomu mluvit z docela klidného koutku Evropy, ale připadá mi, že nás čeká postupná radikalize i ideologizace, ostatně nesouhlasit z BLM už dnes není dovoleno

11.11.2020 13:58:12dát kritice tipMajaks

Super diskuse. Rasista a jeho autoritarsky bludy. Posledni dobou je toho tady hodne, zalozte si se zoroasterem klub. Bude to prvni krok k naprave sveta.

11.11.2020 09:31:12dát kritice tipbixley
redaktor prózy

Tak toho člověka mají zneškodnit, ne zabít!

11.11.2020 09:15:17dát kritice tipStargazer

Safiáne, díky za komentář.

To téma se nezrodilo ze dne na den, ale prorůstá do společnosti stále intenzivněji. A je s podivem, jak se mu poslední dobou naslouchá.   

11.11.2020 09:13:28dát kritice tipStargazer

Bixley, ale ten člověk se odmítl podřídit pokynům policie, odmítl nastoupit do policejního vozu... Co když to tak začneme dělat všichni?

V tom je zásadní problém dneška, ve vnímání institucí, kterým jsme sebrali jejich autoritu. Myslíme si, že můžeme Policii říkat, jak to má dělat. Domníváme se, že můžeme škole říkat, jak se má učit apod.   

11.11.2020 09:07:42dát kritice tipStargazer

Jistě, K3. Ovšem tím, že schopnějšího, lepšího (herce, umělce, hudebníka) neobsadíš jen proto, že musíš direktivně upřednostnit sice horšího, avšak politicky žádoucího člověka, znovu vzbudíš jen nenávist, jen v opačném módu.

Je to něco jako progresivní daň na umění. Pozitivní diskriminace.          

10.11.2020 17:49:55dát kritice tipK3

Já chápu, Stargazere, tvoje rozhořčení. Tady jde ale o jinou rovnost, o rovnost na startovní čáře a ta rozhodně není. Ta extrémní nařízení jsou jenom zoufalé výkřiky, důsledky té nerovnosti. Kdybys byl Rom nebo Hispánec, určitě bys mluvil jinak. Co se týče voleb, nevidím problém.

10.11.2020 12:53:29dát kritice tipSafián

Palčivé téma. Až příliš velké. A nezrodilo se přes noc. Zajímavá je část o volebních prioritách.

10.11.2020 11:50:04dát kritice tipbixley
redaktor prózy

Stargazere, máš pravdu v tom, že se v tomto směru hodně věcí přehání. Dnes máme asi padesát podivuhodných pohlaví, ačkoli dřív jsme si vystačili se dvěma apod. Podobně je to i s rasovými problémy. Ale na druhé straně, pokud někdo někomu klečí deset minut na krku místo aby ho normálně zatkl nebo někdo někoho zastřelí, přestože jeho přímo ten dotyčný neohrožuje, tak je to taky špatně.

10.11.2020 11:37:54dát kritice tipMajaks

Ano, Evropane jsou myslitele a vzdelanci, tahle uvaha to krasne ukazuje, takove myslenkove hloubky by nejaky pracovity konstrukter z Ciny nikdy nemohl dosahnout, to je proste nemenny fakt.



Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.