Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ubytovna Radost

10. 11. 2020
17
15
446
Autor
Movsar

Ubytovna Radost

Kolem sedmé večer bývá na úmývárně těsno. Odděleni gumovými závěsy chlapi si mydlí pytlíky, ženské dřou černočernou tmu. Jedna po druhé pak postavy vystupují z mlžného oparu, jakým se prostupuje na svět prvního dne.

Když správce baráku zavře hlavní uzávěr, zas až ráno, zahalasí, zpod dveří pokojů zavoní játrová paštika, kořalka a láska. A sny skončí v černočerné tmě.

Mrtvá

V oboře Hvězda našli mrtvou dívku. Z chuti po ohavné radosti ji tam jako laň kdosi zákeřně strhl. A bledou a rozcuchanou v slabinách zanechal mezi keři k hrůze náhodného chodce. Až se mu navečer manželka nabídne podťatá a stejně bledá v pase, odvrátí tvář a proleje se hořlavinou. A začne počítat hodiny do chvíle, kdy usvědčí ho děsnou vinou.  

 

Jako ptáček

Za okny vřela tokijská noc, ale Ašimoto Šizuku seděl v křesle a pozoroval svou ženu, jak plete vlněnou šálu.

Díváš se na mě jako ptáček, Keiko zvedla oči ke svému rýžovou pálenkou nadobro opilému muži. Ve skutečnosti Ašimoto se skleněným pohledem očí rozklížených pohyby pletacích jehlic a ústy staženými šklebem připomínal masku smutné figury z divadla Nó.

Když usnul, Keiko mu omotala šálu kolem krku a pevně utáhla její konce. A zatímco za okny tokijskou noc pomalu střídalo ráno, Ašimoto odlétal vstříc vycházejícímu slunci jako ptáček. 

 


15 názorů

bixley
28. 11. 2020
Dát tip

V každé je jakýsi letmý dotek smrti, i když jiný.


já děkuji.....avi....Nominace  PM


Movsar
28. 11. 2020
Dát tip

Urcite, blacksabbath, budu rad. Dekuju.


Zdravím..........mohla bych toto dílo nominovat do PM?....moc se mi líbí


Movsar
18. 11. 2020
Dát tip

Přátelé, jsem rád, že jsem vám snad trochu udělal radost. I vy mně. Díky.

Josephino, kriminalisti to vysvětlují nedostatkemfyzicke síly(k rdoušeni,ubití rukama atp.).


lastgasp
17. 11. 2020
Dát tip

Báječná ubytovna blízko pochmurné obory a do dálky letí ptáček. Winding story.


Josephina
13. 11. 2020
Dát tip

nevím, proč české ženy většinou vraždí své nepovedené muže nožem (nejspíš ale v afektu nebo v sebeobraně) ... asi už neumějí plést ...? jinak by stačily i Maruščiny otrušíky ...


wow.......................*/****************************


Malé jeviště, kde se toho hodně děje! 


dadadik
10. 11. 2020
Dát tip

Ano


Andělka1
10. 11. 2020
Dát tip

ANO...JEDNAPOZORUHODNĚJŠÍ NEŽ DALŠÍ A DALŠÍ.


Gora
10. 11. 2020
Dát tip

Souhlas s revírníkem... vše zajímavé, nej divadlo Nó...


revírník
10. 11. 2020
Dát tip

Pozoruhodné.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru