Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

A zlomená stébla? (3.)

21. 11. 2020
42
55
1702
Autor
Gora

 

Kde všude bych se viděla raději! Píšu -

a měla bych uklízet, uklízím -

a měla bych vařit. Měla bych zůstat -

a odcházím volat linku důvěry.

 

Po první větě mám celkem jasno. Kličkuji

pozpátku k bodu zlomu.

 

Živé sny jsou stále živé. Tajím své taje

jako kočka, co proklouzla s outěžkem

hledat skrýš.

 

O nocích stává před domem bílý tygr. Dívá se.

Předstíráš, že nevidíš.

 


55 názorů

Gora
28. 11. 2020
Dát tip

Tak děkuju, cením si...


lawenderr
28. 11. 2020
Dát tip

sama si děkuj, je dobrá! :) - ráda ji čtu


Gora
27. 11. 2020
Dát tip

Díky, jsem ráda za tvůj pocit/dojem... původně byl "cyklus" několikanásobně delší, postupně ubírám a ubírám...musím dát pozor, aby vůbec něco zbylo.

Díky i za 40 - radost:-) a úžas:-)


lawenderr
27. 11. 2020
Dát tip

Tahle tvoje mě fascinuje, něco na ní je a není to jen tygr:) - jen to není úplně ono, s některýma veršema bojuju, táhne mě to z nich ven, jinam ... 

Měla bych zůstat -

a odcházím volat linku důvěry. -

mi přijde, že ses snažila dotlačit do symetrie - zůstat - odejít, netlačila bych možná tolik, poslouchej, kam to vede samo ... :) Tygra si nechám pro sebe:)

 - ale jen, že jsem tu byla - a když už sem furt chodím, nebylo by správné si to tu nepoznačit ... :))


Gora
23. 11. 2020
Dát tip

jakometaforo, děkuju ti, nějak jdu do sebe, no... dík:-)


Gora
21. 11. 2020
Dát tip

Omlazený synovče Rendle 2020, dík za čtení a reakci...


Safián
21. 11. 2020
Dát tip

Norsko, tví agenti pracují nepřesně nebo je v tom nějaký úmysl. Já určitě členem žádného výboru nejsem. Možná je pro tebe těžké pochopit, že ještě existují lidé, kteří nedrží s nikým. Na podobné hrátky si najdi někoho jiného.


Norsko 1
21. 11. 2020
Dát tip

S: Jsi taktéž členem výboru


Safián
21. 11. 2020
Dát tip

Norsko, dostal jsem avízo a nevím proč.



cvrcka
21. 11. 2020
Dát tip

Norsko, diky za avizo! To je dost zajimavy. U tygra jsem si rikala, ze to vypada, jako kdyby to Gora opsala ode  me :D  (samozrejme v ucte vši )

Tak super. Koreny u Freuda najdu.


Gora
21. 11. 2020
Dát tip

Laďo, hřebíček...:-) a dík.


Gora
21. 11. 2020
Dát tip

Jak víš, že o tom to není? :)

Díky, Pavle, jsi blízko... a jak se zdá, velmi schopný komentátor/ovšem ina tvé tao verše vzpomenu denně - máme kotě s bílou skvrnkou pod krčkem/.


Nami 99
21. 11. 2020
Dát tip

Hezké, prožité.


PavelK
21. 11. 2020
Dát tip

Co jsou ty taje? Proč volat linku důvěry? Co by mohl symbolizovat bílý tygr?

Cizího muže, který vbuzuje zároveň strach i  přitažlivost?

Vím, že to o tom není, jen jsem pustil fantazii na špacír...

 


Gora
21. 11. 2020
Dát tip

Janino, 1/ MOC ráda tě tu zas vídám... platí to o dobrých holubech... na P. určitě

             2/ MOC mě tvůj komentář těší - děkuji!!


Gora
21. 11. 2020
Dát tip

Al, díky!! a hezkou sobotu.


Janina6
21. 11. 2020
Dát tip

Skvělé! Jsi čím dál lepší.


Alegna
21. 11. 2020
Dát tip

krásná "plná  báseň***


Gora
21. 11. 2020
Dát tip

Theo, díky, jsem potěšena, že funguje...dokonce inspiruje:-))


Gora
21. 11. 2020
Dát tip

Norsko, nic není pomíjivější než včerejší Písmák... tedy i Gora... a Norsko??, ptám se ve stylu názvu básně. To je jistota:-)... Díky za čtení.


Tahle je z nich nejlepší!!! Skvěla! Hned po prvním přečtení zafungovala! Opravdu inspiruješ :) 


Norsko 1
21. 11. 2020
Dát tip

Bílý tygr je podle Freuda symbol. Gora je symbol. Celého Písmáku. Aféra Berbr je dávno zapomenuta


Gora
21. 11. 2020
Dát tip

Silenko, mám radost, že...


Gora
21. 11. 2020
Dát tip

Tondo, díky, nemohl bys uvěřit??/jinak k tomu lyr. subjektu nemohu nic upřesnit... než co se dočteš/.

Je to minicyklus, a tak jsem data předpřipravila na měsíc, vždy po týdnu jeden díl. Kdo mne má v oblíbených, uviděl ty části hned při té před-přípravě - tady taje neuchováš, na Písmáku:-)/...


Gora
21. 11. 2020
Dát tip

Z.E.: díky, že čteš a tečkuješ :-)


Gora
21. 11. 2020
Dát tip

cvrčko, tygr nejspíš skutečně roztál:-))... děkuju!


CHT
21. 11. 2020
Dát tip

Jak se to dělá, že máš komenty o deset dní starší, než datum uveřejnění?

(... si tak v duchu říkám, nač přidávat k osmadvaceti tipům další....)

ale hele, za tu úžasnou prostotu, čistotu stylu jo. I když ženám tyhle role nevěřím. A možná.....čím skutečně "prostší" - ta žena - tím horší. Možná. A skoro jakoby to zhoršovala náboženská výchova. Nebo ne? Asi jsem se do toho zaplet. PLetu si autorku s lyrickým subjektem. Ale je to taková moje meditace nad tímto textem.


.. .


Silene
21. 11. 2020
Dát tip

Berem.


cvrcka
21. 11. 2020
Dát tip

Super. Zacatek a mela bych.. a bilej tygr pred domem a tání :)

 

Super.  


Gora
21. 11. 2020
Dát tip

Safe... děkuji!

 


Safián
21. 11. 2020
Dát tip

Velmi pěkná báseň. Nedávno tu byla jedna kompozičně podobná. Osobité pojetí. K tomu pádné obrazy. Už teď jsem zvědavý na další.


Gora
19. 11. 2020
Dát tip

Aha, tak to beru :-)


To ne, četl jsem je všechny po pořádku - ale tahle mě vzala nejvíc!


Gora
19. 11. 2020
Dát tip

Potěšení na mé straně... je to cyklus a tys začal zprostředka, ale hlavně že jsi spokojen :-)


Goro, jedna z nejlepších, co jsem od tebe četl.Moc jsem si pochutnal...


Gora
18. 11. 2020
Dát tip

guy, děkuju moc.


guy
18. 11. 2020
Dát tip

Bezva


Gora
16. 11. 2020
Dát tip

PROZ - Evo, děkuju, obrázek se sice neobjevil, ale název knihy ano, zkusím sehnat... o toulavé kočky se starěm přes 30 let...


PROZ
15. 11. 2020
Dát tip

Achjo. Cokoliv, kde se na estetice, symbolice nebo prostě navození atmosféry podílí kočka mě dostává... Možná mne dostávají více než lidští hrdinové... A kočka co s outěžkem hledá skrýš? ... Hřejivě něžný obraz v mé hlavě... Krásně se mi asociovala vzpomínka na knihu: "Zen pro kočky, učení kočičích Mistrů Zenu"

Přikládám ukázku ilustrace z knihy a doporučuji k přečtení!


Gora
12. 11. 2020
Dát tip

Oldjerry, děkuju ti... rozumíš.


Oldjerry
12. 11. 2020
Dát tip

Tajené taje  - to není omyl, ani neobratnost - to je gradace! Vcítit se... Nepřímá souvislost s triptychem a2a2a...

Přidávám se


Gora
11. 11. 2020
Dát tip

Moc díky všem, Evži mne rozesmála... a Peter, taje ještě promyslím!!


Taky bych měla uklízet, ale jsou zajímavější věci na světě.


K3
11. 11. 2020
Dát tip

T.


hezky to navazuje......Tajím své taje jako kočka, co proklouzla s outěžkem hledat skrýš......hlídej si své taje....si piš.....že jsem se vcítila.....*/*****


Slovo taje mi tam nesedí, bez neho (Tajím své) by bolo toho tajomna možno viac.


skvelé! ako ja toto poznám - tú prvú slohu *


bixley
11. 11. 2020
Dát tip Alegna

Vždycky jsme někde jinde.

Živé sny jsou stále živé. Tajím své taje - přesné


kvaj
11. 11. 2020
Dát tip

V tomto cítím náboj a začíná mi dávat smysl to spojení několika básní.


Gora
11. 11. 2020
Dát tip

sveřep: děkuju ti...


sveřep
11. 11. 2020
Dát tip

Jo!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru