Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Haiku 11 - 13/11/20

15. 11. 2020
21
36
807
Autor
Umbratica

 

Zapomenutí. -

Chceš vědět, kdo tu leží ?

Odtrhej břečťan.

 

 

Podzimní slunce. -

Ve vůni jablek cítíš

spadané listí.

 

 

Honička v parku. -

Všechny děti předbíhá

listí ve větru.

 

 


36 názorů

Umbratica
17. 11. 2020
Dát tip

per_zay,

díky za tip a uznání.


per_zay
17. 11. 2020
Dát tip

hmmm ... T


CHT
17. 11. 2020
Dát tip

Ano. Cítím to.


Umbratica
17. 11. 2020
Dát tip

Pozitivní a negativní energie vládnou světu.


CHT
16. 11. 2020
Dát tip

Nejsem rozhodně příznivcem klubu Sisyfos a Bludný balvan je mi volnej. Znepokojuji se hrozně rád. A dokonce, při neznalosti přesnějších termínů, mluvím o "pozitivních či negativních enrgiích". Teď to zkusím.


Umbratica
16. 11. 2020
Dát tip

Samozřejmě, že je možné horoskopy vědecky zkoumat a dělali to mnozí jejich vědečtí obhájci od Isaaca Newtona a Johanes Keplera, který, jak známo, přesně předpověděl Albrechtovi z Valdštejna den smrti, až po současné matematiky, kteří netrpí předsudky a horoskopy se zabývají. V mnoha televizních pořadech v devadesátých letech nejlepší astrologové před kamerou prokazovali, že se nemýlí. Dnes už ovšem zase převládl názor z dob komunismu o "pavědě", stejně jako není záhodno se bavit třeba o UFO, a když tak jen někde na ZOOMu nebo na TV Mystery pět minut před půlnocí. Občané se nesmějí ničím znepokojovat.  Vláda "ví" a má všechno pevně ve svých rukách.


CHT
16. 11. 2020
Dát tip

... a já dokonce ani pojem "pravda" neuznávám mimo "definiční obor falzifikace". Není-li možné tedy horoskopy vyvrátit, jsou mimo možnost objektivního posouzení jakožto i věci víry. Nicméně jsem měl na mysli něco jako "osud je daný genetikou a výchovou, věštění nech Vis maior". Ne nadarmo se mluví o "maximálně měkké determinaci a nemyslitelnosti predestinace". Nebo je ti svobodná vůle premisou?


Umbratica
16. 11. 2020
Dát tip

Já respektuji to, že pro mnohé slova Písma hodně znamenají. Nežiju ale tak, že bych víru stavěla nad experiment. Teprve experiment prokáže, že něco platí, nebo je to jen planý předsudek.


CHT
16. 11. 2020
Dát tip

....no tak jsem si dělal zádel z plastelíny.

Je mi jasné, že téměř u všech věci existuje forma seriózní a pak ta pokleslá, ale netušil jsem, že tvé racio se rozšiřuje empirií i na tomto poli. Prostě znám spíše tu pokleslou podobu, jakkoliv jsem o tom, "že to funguje" nikdy moc nepochyboval. Spíš jsem myslel na patřičná slova Písma....

(což pro mne není bububu, ale jiná forma rácia)

No nic, nechci to tu svinit nesouvisejícími reakcemi, to bych nerad.


Umbratica
16. 11. 2020
Dát tip

Já ti ale nic nenabízím. Astrotypy už vypracovám jen málokdy. Dá to několik hodin práce.  Před lety jsem se tomu věnovala hodně a ilegálně jsem si tím přivydělávala. Mám doma patřičnou literaturu. Mně hlavně ovšem šlo o to, zda dávné praktiky skutečně fungují. Potřebovala jsem mít od lidí zpětnou vazbu. Když jsem zjistila, že dávné metody v praxi fungují, nemám žádný důvod v konstruování astrotypů pokračovat. 


CHT
16. 11. 2020
Dát tip

...no tak zrovna včera jsem čuměl - po x-té - na Velkou rybu, a vím, jak zemřu. "Takhle to nebude."

Ale díky za nabídku, Andrea se lekla a od půlnočního Blížence odstoupila.


Umbratica
16. 11. 2020
Dát tip

Jak kdy. Někteří tady na Písmáku mají o mé taoistické astrotypy zájem. Vyhovím, pokud mi to dovoluje čas. Mám toho moc.


CHT
16. 11. 2020
Dát tip

Díky za racionalitu. Je to osvěžující.

Jen...nemíříš tak trochu k horoskopům, že ne?


Umbratica
16. 11. 2020
Dát tip

Zeanddrichu,

viděla jsem mnoho hřbitovů jednak židovských a jednak německých změněných v prales. Třeba židovský hřbitov v Olomouci - Neředíně jsem zastihla ve fázi, kdy malá část pralesa byla vyrvána přírodě a ve zbytku pustiny si mohly místní děti hrát na pralesní Indiány. ...Jenže osvobozené nákladné pomníky už byly většinou nakloněné nebo povalené záškodnickými kořeny stromů. Připadala jsem si jako v dávném městě starých Máyů.


Umbratica
16. 11. 2020
Dát tip

CHT,

jak se praví v mé básni Vyhnálovský déšt, svá ptáčata jsem vypravila do světa(momentálně někam na jih, hlavně do Itálie), aby tam šíříla zvěsti o tom, že se kdesi na daleké Moravě narodil nový Březina v sukni.


Umbratica
16. 11. 2020
Dát tip

Dagmaram,

děkuji. Jsem ráda, že se líbilo.


Ad  ..CHT ( ..Jenže nemělo by se to počítat od momentu o devět měsíců dřívějšího, co?) 

-Já říkám -rozhodně nemělo :)


Líbí se mi č.1 nejvíce asi:),..., potom třetí :)


CHT
15. 11. 2020
Dát tip

To ale není odpověď. Jistě jsi už do světa něco ptáčat vypravila....


Dagmaram
15. 11. 2020
Dát tip

první a třetí, pěkné :-)


Umbratica
15. 11. 2020
Dát tip

Cht,

baví mě, že jsi svéráz a má haiku vnímáš po svém. Ano - i tak se to vše dá chápat. Autor má být svobodný, co se tvorby týče, a čtenář zase, co se týče interpretace. Dík za kritiku a za tip.


CHT
15. 11. 2020
Dát tip

Vo tom žádná.

Říkáš racionalistka, hmm. Tak já říkám: 3, 2, 1.

(zatímco trojka je jasně "mystická", dvojka je pro mne cudně vyzývavá. Kdo ví, kam Podzim tou aromalampou míří. Což mi připomíná, že dcera napsala "Dítě podzimu". Jenže nemělo by se to počítat od momentu o devět měsíců dřívějšího, co?)


Umbratica
15. 11. 2020
Dát tip

Dík za inspiraci pro nějaké příští senrjú.


Norsko 1
15. 11. 2020
Dát tip

Ve vůni jablek cítím calvados. Lépe se mi tak vychutnává podzim


Umbratica
15. 11. 2020
Dát tip

Goro,

díky za tvůj pohled a tip.


Gora
15. 11. 2020
Dát tip

Hezké... první vidím /i kvůli 4 slovesům a vyzrazené pointě v prvním verši/ spíše jako mini, druhé pěkné voňavé haiku, třetí vydařené senrju...


Umbratica
15. 11. 2020
Dát tip

Andělko,

děkuji za hvězdičky a jsem ráda, že se ti má haiku líbí.


Andělka1
15. 11. 2020
Dát tip

***


Umbratica
14. 11. 2020
Dát tip

Markel, díky.

Další sada mých podzimních haiku. Na podzim se mi asi píše nejlíp.


Markel
13. 11. 2020
Dát tip

pěkné *


Umbratica
13. 11. 2020
Dát tip

Evženie,

v předešlých letech nás trápily na podzim silné vichřice. Nadělaly dost škod a toho listí ve větru byla spousta. Letošní koronavirový podzim je ale klidný, plný mlhy a mžení, listí se snáší se stromů pomalu a odevzdaně jako v mých dekadentních básních. Snad se nás přírodě zželelo a říká si, že jedna katastrofa(covid) stačí. Díky za tip.


Lehké a hravé. Jako to listí ve větru.


Umbratica
12. 11. 2020
Dát tip

Díky, Diano. Pokouším se kreslit slovy.


Diana
12. 11. 2020
Dát tip

Ano, jako pohlednice. Moc pěkné...


Umbratica
12. 11. 2020
Dát tip blacksabbath

Díky, blackie.

Když nezveřejňuji svoje fotky, tak aspoň haiku-obrázky.


Um.......tak tohle jsou krásné, barevné obrázky poslané po větru.....děkuji....chytila jsem všechny tři a moc se mi líbí......*/*************


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru