Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Semeniště smetišť

12. 11. 2020
1
12
349
Autor
Akim

Bojíme se cizích citů a pocitů,

protože se nevyznáme v těch vlastních,

krajina našeho poznání je jeden velký a hluboký močál,

propadáme se do bahnitých propastí vykořeněnosti,

ztratili jsme primární kontakt s přírodou,

lidská vědomí vedou lité boje s podvědomím,

strach poutá nás a svírá ve smrtelné náruči

spletených provazů a pohyblivých lián nelidskosti,

minulost, přítomnost i spásná budoucnost

protéká nám skrz bolestí zmrzačené prsty,

zoufalstvím zatnuté dlaně máme bezmocně děravé,

plnohodnotné žití pozřelo bohopusté přežívání,

mamon dnešků přežvykuje utopičnost zítřků,

sny a vyhlídky pohltila nepropustná mlhovina zatracení,

naděje molochem posvěcené humanity vězí na přístrojích.


12 názorů

Akim
14. 12. 2020
Dát tip

4Straba: Děkuji, naprosto s tebou souhlasím, i věci řečené je třeba opakovat vlastními ústy, o to víc, jsou-li aktuální. Vím a jsem si vědom, že se třeba opakuji, ale tento pocit potlačuji, jelikož bych jinak nenapsal asi nic. :-)


Je sice pravda, že i toto už bylo tisíckrát řečené, z toho pětsetkrát jen tak, protože se to zrovna hodilo, ale můj instinkt mi říká, že bys spíš rád nevěřil - ne, že nevěříš - tomu, co píšeš. Máš právo na to upozornit znova a znova, svými vlastními slovy, nenech se odradit! Mi udělalo radost, že se někdo nebojí opakovat tato témata nepodbízivým způsobem, nesnaží se je "prodat".


Akim
13. 11. 2020
Dát tip

4Luzz? Upřímně, když budu uvažovat jako ty, tak za vyprázdněnou frázi mohu považovat prakticky cokoliv. Vše už totiž bylo řečené. :-)


Luzz
13. 11. 2020
Dát tip

no takhle - oceňuji tvoji obavu o planetu Zemi; ráda bych věřila, že to myslíš upřímně... ale z toho textu to prostě moc zřetelné není... právě proto, že používáš vyprázdněný fráze pro popis (dle tebe) závažných skutečností. jako čtenář tomu zkrátka nevěřím.


Akim
13. 11. 2020
Dát tip

4požadovanýzaznamnenalezen: jen takovej pocit, jak to zpívá Divokej Bill? :-)

 

Spíš jsem tím chtěl vyjádřit, že naději už není moc jak pomoci. :-)


Akim
13. 11. 2020
Dát tip

4Ingastatlatla: Ale jo, občas si je pustím, i když mým šálkem kávy zrovna nejsou. :-)


Akim
13. 11. 2020
Dát tip

4Luzz: Mamuta jsem zrovna nemyslel. Spíš jde o pocit, že jsme jako lidstvo naprosto selhali a rozhodli jsme se tuhle planetu sami sobě a veškeré fauně a flóře ve jménu pokroku naprosto zdevastovat a zahubit. Jestli to někdo vnímá jako kecy, budiž. Já píši jen, co cítím. :-) Děkuji za komentář.


Ten majestátní plurál. A ta velká slova, u kterých mám neodbytný pocit, že jim sám nevěříš. Ale je to jen pocit.

Naděje vězí na přístrojích, mám si to překládat jako, že naděje leží napojená na přístroje?


Málo posloucháš Slayer, to by ti pomohlo nést hlavu hrdě vzhůru.


Norsko 1
12. 11. 2020
Dát tip

Luzz se mýlí, ten počet keců je mnohem vyšší. V některých ročních obdobích se blíží až nekonečnu


Luzz
12. 11. 2020
Dát tip

co je to ztratit primární kontakt s přírodou? jakože už neumíme ulovit mamuta nebo tak něco?

jinak je to spíš taková snůška povzdechů nad tím, jak jde dnešní svět do kopru... kdyby to aspoň bylo podáno nějak invenčně... takhle jsou to jen tisíckrát omletý kecy.


Norsko 1
12. 11. 2020
Dát tip

Bojovné


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru