Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Prajná

12. 11. 2020
15
16
409

Vrátia sa od babky Zuzky. Haňa spapá chlebík, potom pásiky žltej papriky. Spomeniem si na našich. Najskôr zje mäso, potom zemiaky a nakoniec uhorky! Načo mu to ja dávam naraz? Nech zje jeden deň mäso, druhý deň zemiaky, keď to nepotrebuje naraz v ústach. Pradedko Julo sa ťa nedožil. Už teraz máte čosi spoločné.

Strhne si podbradník, podá mi ruku: „Ňa! Pvá duá!“ (prvá druhá)

Počítame schody do podkrovia. Nasleduje obľúbená hra s vankúšmi. Už nepresedám z jedného na druhý podľa jej rozmaru. Nadvihnem zadok a čakám, nech mi vankúš sama vymení. Vymyslím zmenu. Idem si sadnúť a prevalím sa na chrbát: „Júj, ako som sa prekopŕcla!“

Haňa chytí záchvat smiechu, až jej klokoce v hrdielku a kričí - eče eče! Jej smiech je nákazlivý, smejeme sa obe, až na nás kričia zdola - čo tam robíte?

Prebehne do mojej izby, kde sa tatino poobede pokúšal uspať ju. Keď hodinu rečnila, vzdal to a prišli dole. Na posteli našla dudu. Čakala som, že ju dá do pusy. Nie. Má ju iba na spanie, zdá sa, že to už rešpektuje. Zoberie ju, podíde k mojej rozostlanej posteli a položí na vankúš!


16 názorů

Arwen Leinas
15. 11. 2020
Dát tip gabi tá istá

Hezké. Vzpomínám si na své malé neteřinky, jak jsem s nimi podobně řádila. To už je doba, ta starší dostane příští rok občanku. To je fofr.

Sníh,

odkudsi letící,

přistál mi na řasách.

Oči lesknoucí,

vnich smutek

i smích.


gabi tá istá
13. 11. 2020
Dát tip Silene

pozdravujem stále čitateľky black a Evženii a vítam staronovú Silene :)


Silene
12. 11. 2020
Dát tip Gora, gabi tá istá

A úúúž má háček :)! (A na ten si i babku uloví.) Nevydrželi to, nevydrželi... myslela jsem si, že to tak dopadne. Aj keď nie ika.

Sériové zapojení stravy :). Tož všechno nejlepší k půlrozeninám přejeme.



Jjjj....jsou to naše sluníčka.....:-)))))))))))))))))))))


vďaka, holky šikovné :)


Andělka1
12. 11. 2020
Dát tip

***


bixley
12. 11. 2020
Dát tip

Šikovná holka.


slečna Háňa bude mať 14.11. jeden a pol roka


Kočkodan
12. 11. 2020
Dát tip

 

Gabi, čéče, co je to to eče? ;-) (a připomeň mi přesné stáří\mládí slečny Hany)

 


Alegna
12. 11. 2020
Dát tip

nevadí, mně se to líbí, zní to měkce :-)


som rada, že pobavilo, Ľudka...nevadí, že som si ťa poslovenčila? môžem aj Lída


Alegna
12. 11. 2020
Dát tip

:-))***


rodičia sa po nej zháňali, keď odchádzali, odňali mi ju - Haňu, aj dudu :)


revírník
12. 11. 2020
Dát tip blacksabbath

Tak, teď ty, babko.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru