Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

cis 5 (soutěž ukončena)

16. 11. 2020
3
63
1221
Autor
cvrcka

Prvni "ročník"

Cvrččiny Interpretační Soutěže.

Ano, jiste by se dalo ocekavat, ze prvni ponese nazev cis 1

Ovšem každý,  kdo nekdy videl klavir urcite pochopi me dilema a abychom předešli zmatkum, vezmeme to pekne shora. :)

Já, cvrcka první,  z boží vůle svévolná písmačka,

tímto vyhlašuji pilotní díl nové interpretační soutěže. 

Tentokrát  se bude soutěžit u mého textu, dalším autorům se na příště a priori nebráním,  ale museli by si to vyhodnotit sami.

Takže psina spočine v následovném:

Do komentáře zde, anebo pod dílem  "co řekla ona" (odkaz nize)

napíšete svůj tip ve tvaru

"Do soutěže  ona = (následuje vaše interpretace dané mluvčí ) on = (následuje vaše interpretace daného, po většinu textu pasivního, účastníka celého dialogu)"

 

První tři interpreti, kteří rozlousknou hádanku, budou odměněni cenou, pokud mi poslou adresu :)

První cena - 2dl likérku

Druhá cena - sklenka na víno 

Třetí cena - nerez nůž a vidlička

jmenované dílko tu :

https://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=513021&from=ula

Uzávěrka soutěže je stanovena na 30.11. 23.59 

širším diskusím kolem autorčiny schopnosti vložit do básně něco úplně jiného,  než původně zamýšlela, samozřejmě otvírám dveře a každou kritiku vítám!

:) mějte krásný listopad

Pápá lálá


63 názorů


Beata
02. 12. 2020
Dát tip

kde? :)


cvrcka
30. 11. 2020
Dát tip

No, pochybuju, ze Voriska  a Silene jeste cokoli, co bych mohla nabidnout, prekona :D ale kazdopadne ANO! ROZUZLENI SE BLIZI!


Luzz
30. 11. 2020
Dát tip

dva... jedna...

(díky za zábavu... pročítám průběžně... i když - to nejzajímavější asi teprv přijde :))

 

 

 


cvrcka
30. 11. 2020
Dát tip

....šest......pět......čtyři.......tři.... ?


cvrcka
28. 11. 2020
Dát tip

Majaksi, jen připomínám,  že kdybys chtěl přeci jen vyhrát,  musíš uvést aspoň jednu interpretaci......a máš na to už jen......deset.......devět. .....osm......sedm............


cvrcka
24. 11. 2020
Dát tip

Beata - puvodne ne, ale znas lidi :D takze probiha jeste paralelni soutez o "cenu utechy" - nejvtipnejsi odpoved.

 

Safiane, poslala jsem avizo vsem, kdo se tu upsali, jestli se nechteji zucastnit divackeho hlasovani o nejvtipnejsi interpretaci (vybirejte z vyse uvedenych) - dat tio kritice. Ale nemusis. 


Safián
23. 11. 2020
Dát tip

Cvrčko, dostal jsem avízo a nevím proč.


Beata
23. 11. 2020
Dát tip

sakra...ono to mělo být vtipné!


Sildne, seš vedle jak ta jedle.

Úvaha, že myši mají pré, je mylná, maximálně by myši mohly mít prejt.

Ty ludry nám ho na chalupě přes noc užíraly z pánvičky, kterou jsme nechali na sporáku. Akorát o tom neví cvrčka, takže to nebude ono.


Silene
23. 11. 2020
Dát tip

To říkáš teď, poté co jsem bláhově dala uznalý tip konkurentovi?? :D


cvrcka
23. 11. 2020
Dát tip

" o odpověď nejvtipnejsi" tam melo byt, díky za pochopeni


cvrcka
23. 11. 2020
Dát tip

Nooo, pratele, "divácká " soutez odpověď nejvtipnejsi nabira radne obratky a zda se mi , ze rozlousknout ji bude patrne orisek. Hezky jsem se tu zase pobavila.... mozna byste mohli tipovat (dat tip kritice) kritiku, ktera by si "cenu utechy" zaslouzila nejvice? 


Silene
23. 11. 2020
Dát tip cvrcka

4.

Lyrickým subjektem ve čtvrté části je patchworková pokrývka, po večerech sešívaná nezkušenou, avšak optimisticky naladěnou švadlenou, která se na svůj nejistý řemeslný debut náležitě posiluje z utěšených zásob staticky narušeného vinného sklípku. Dělnice estetiky horečně šije, takříkajíc v pěstním souboji se svým strojem. Nakonec na svém výrobku šitém příliš utaženým stehem zmoženě usíná, případně se do něj zavrtává. Lidově se předmětný jev označuje jako pád do peřin při únavě do bezvědomí.

Game over.


Silene
23. 11. 2020
Dát tip

Zapomněla jsem dodat, že celá situace je poněkud nepřehledná. Kdo by se také divil, všude příliš kouře a dcera má možná horečku.


Silene
23. 11. 2020
Dát tip

(doprovází doprovod, pleonasmus jak z přepisu mizerného korektora)


Silene
23. 11. 2020
Dát tip

5.

Poslední část je jasné Myši mají pré. Rodiče vytáhli paty z domu a dcera se hotoví uspořádat dvoučlenný mejdan. Nečeše se, za řevu přehrávače nezavírá ve vlastním pokoji a marně pátrá v ledničce, co tam ještě zbylo. Zdá se však, že vpravdě chatrné zásoby byly již prošlé. Decentní popis následků degustace.

Mládí je ovšem nezničitelné, rozhodne se tedy nalezené uzeniny archaického vzezření opékati na otevřeném ohni. Jenže ouha, v pozdním večeru, kdy se rodiče neohlášeně vracejí, spárovaná omladina fofrem hasí táborák, nálada je mrazivá (manipulaci s doposud nepřiloženým omrzlým otopem doprovází při chvatném zaklízení zpět do dřevníku patřičný akustický doprovod).

 

Hlava rodiny s nelibostí přihlíží poslednímu francouzskému polibku své dcery s tím nezvaným chuligánským otrapou (který je ke všemu náruživým kuřákem). Při přihlížení otec vzteky nevidí. Neidentifikovaný mladík spěšně opustil pozemek zahrady, zapsané v katastru na otce.

______________________

čtyřka mi stále chybí


cvrcka
19. 11. 2020
Dát tip

:D na tohle mi teda smajlik fakt nestaci :DDD 

Zaznamenavam tvuj "tip c.2"

Nezavesuj ......  :D


Dát tip Silene, Alegna

i tu noc budeš ve mně 

jsem tě plná … tohle by mohlo zmást, evokuje to produkt žláz v hlavní hrdince, ale skutečnost je jiná, jak hned odhalím

 

Jde o kuchaře Pohlreicha, uvařil děsnej blaf z luštěnin, což dokazuje verš … o burácení, kde je míněno burácení ve střevech z nadýmání.

 On to snědl taky a pokouší se zvracet, ale její prsty nedosáhnou k jeho ústům, natož pak do krku k podráždění dávícího nervu.

nerozeznáváš kraj tak povědomý shora – toto je jasný důkaz, že jde o špatně trávenou luštěninu. Verš znamená, že nepozná záchodovou mísu shora, i když do ní právě vrhne.

Tahle analýza dokazuje, že jde o správnou dedukci.

Ona druhá postava, je mi ještě skryta, ale už se stříbří. Nejspíš jde o Lucii Bílou a to proto, že tomu vůbec nic nenasvědčuje. A ty jsi rafinovaná a snažíš se, aby to bylo co nejtěžší. 

 


cvrcka
18. 11. 2020
Dát tip

Beato, diky, jsi ve hre :) hezky vecer!


Beata
18. 11. 2020
Dát tip

příroda a člověk


cvrcka
18. 11. 2020
Dát tip

Lnice, zarazuji, diky ;)


Lnice
18. 11. 2020
Dát tip

ona: Země

on: Bůh


cvrcka
17. 11. 2020
Dát tip

Luzz :* zarazuji, vcetne predindustrialu

Cadmium, jsi ve hře,  diky! 


Luzz
17. 11. 2020
Dát tip

ona: příroda, krajina.

on: člověk (od zrození do smrti)

ještě by se dalo spekulovat o tom, že "děj básně" se odehrává v předindustriální éře... napadá mě valašská kolonizace... postupné osídlování vrchovin... a tak.


cvrcka
17. 11. 2020
Dát tip

Rendle, takhle to nefunguje. Ale tusim, ze to víš.  :)


cvrcka
17. 11. 2020
Dát tip

V pohode super krasny. :) you are all in.


Silene
17. 11. 2020
Dát tip

Ty dvě sólo interpretace ještě dodám :), jedné už se tiše chechtám. Prosím, promiň ty věčné duplicity, z mé strany je to bohužel technický kolorit.


Silene
17. 11. 2020
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

Ale uděláme to takto:

ONA: podzimní beskydská krajina

ON: válečně naladěné Slunce Radegast, takže podzimní uvztekané počasí

cit.

Zubaté slunce zebou prsty,

pán bafá, ale nekřeše

(...)

Čách do kaluže, ať to šplíchá (...)!

(...) a oba máte pláštěnky.

Radek Malý, Listonoš vítr, ISBN 978-80-00-02697-8

Líp to nedám, za mezemi obraznosti mýtů.


cvrcka
17. 11. 2020
Dát tip

To beru ;) dělej si CO CHCEŠ!  A s gustem!


Silene
17. 11. 2020
Dát tip

Seriózně: Ani při předchozím tipování v komplexním duchu se mi právě nepodařilo najít sjednocující interpretaci tak, abych byla dostatečně spokojená, že mi všude vše absolutně pasuje na způsob, jaký bych si ve své čtenářské náročnosti představovala, pokud tedy stavím na předpokladu, že autor chtěl být v tomto smyslu precizní. Buď málo představovosti na mé straně, určitá utkvělost na některé z matných vizí, anebo má vysílač prostě úplně jinou řeč, než jsem se pokoušela nalézt.


Silene
17. 11. 2020
Dát tip cvrcka

Nemáš pravdu, můžu si dělat, co chci, jsem čtenář. Bych chtěla vidět autora, co jako nadělá, když přeskočím kapitolu, nebo začnu číst odprostředka, haha. Tedy minimálně na základě mých zkušeností, ještě nikdy mi do čtení žádný z předsádky nepromlouval. A počkej si, hned jak mě popadne interpretační múza, vysvětlím ti, cos mi chtěla říci těmi zbývajícími dvěma :))).

Samozřejmě jsem dávno smířená, že nic nevyhraju, víš, už minule jsem projela zdejší soutěž o flašku rumu na celé čáře. Za tu svévůli mi to stojí.

= Chci tě jen na oplátku pobavit parádní skopičinou :), což zase nemusíš věřit ty mně.


Alegna
17. 11. 2020
Dát tip

:-) díky!


cvrcka
17. 11. 2020
Dát tip

Silene, akorat pak musis vyextrahovat jeden za vsechny :) muzes mit vic tipu, ale ne zvlášť pro kazdou cast. Vse je jedno! 

Alegna, jsi ve hre!


Alegna
17. 11. 2020
Dát tip

což takhle to nejzákladnější, ona: smrt, on: život


Děkujůůůů!


Silene
17. 11. 2020
Dát tip

Ve třetí části se konečně dočkávám splnění alespoň části své původní vize, tam jsou karty rozdány následovně:

ona: členitá krajina; on: stav atmosférické inverze

I proto předmětná část působí snad nejrozporuplněji ze všech.


Silene
17. 11. 2020
Dát tip

Část druhá -

Ona: rašelina, on: oheň


Silene
17. 11. 2020
Dát tip

Takže vedle mé odkazem již zprostředkované vize o interpretační svobodě na míru jsem zrovna rozluštila v první části následující:

Žena se pokouší rozdělat oheň v kamnech, stavení má zanesený komín, s její další životností to tedy nevypadá příliš dobře.

On: kouř; ona: z těch, o kterých jen dobře

Já ti dám přírodně milostnou lyriku, teď na to půjdeme přes pochmurnost mravoučných balad!

Na další díl si musím dát pauzu.


cvrcka
17. 11. 2020
Dát tip

Nene, pokusu mas kolik chces,Silene, to pravidla neřeší.  :)

 

Egil vtipné!  Jak rozlustim, zaradim ;)

atkij, zarazuji,  děkuji 

Radovane acha cha chaaaa,  nejsi ve sve odpovedi zcela konkretni, takze nevim, jesrli budu schopna Tvou odpoved zapocitat, ale pobavil jsi me, tak Ti mozna spolu se Silene, patronkou souteze poslu aspon panaka utechy :) :D 


Silene
17. 11. 2020
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

Chtělo by to jít na věc s trochou regionální politiky. A jestli mytologii, tak domácí!

cvrčkatá, promiň, musím se ještě jednou zúčastnit, mám hrůzu, že mi ti bystřejší vyslopají warzonku a budu muset vystačit s ryšákem.

PS. Doufám, že máš pevné pánevní dno a že nebudu diskvalifikována pro neúměrný počet pokusů.


atkij
17. 11. 2020
Dát tip

řeka a rybář


egil
17. 11. 2020
Dát tip Santi€

Ale kdež, jen okamžitá subjektivní nadinterpretace suchá jak razítko. Odpověď na tvou hádanku? Najdeš ji v MÉ hádance (takže když ji rozkouskneš, sebereš z ní jako easter egg odpověď na tu svou), tak tady máš:

A já vím, nepovím, co na jedli roste, obrtel škobrtel - - bratr, kavyl, postel.


Dát tip Gora, cvrcka, Aru

Mám to, už je to jasné, jdu si pro vítězství!

ONA - ženských tvarů (má malý prsa, protože jsou přirovnána k nížině), ale už je letitá páč je vobrostlá mechem a taky je ujetá veganka protože žere mlází a pije mízu. Má vážné dermatologické potíže z ucpaných pórů.

ON - docela ujetej týpek, kterýmu to nevadí, asi jej to i vzrušuje, páč s ní spí. Má asi 150 kg, protože, když na ni lehne, je to jak olovo.

Až budou oba odtajněni, pošlu jim vizitku a nabídnu terapii. Vše se dá řešit. Budu však tomu potřebovat na kuráž víc než 2 dcl likéru, takže se ptám, jestli by se první cena nedala zvednout na 2 l likéru?


Gora
17. 11. 2020
Dát tip

Dík!


cvrcka
17. 11. 2020
Dát tip

Mala morska vila a princ? Dekuji za napad, zarazuji. :) 


Gora
17. 11. 2020
Dát tip

Malá mořská víla, zamilovaná do prince :-)


cvrcka
17. 11. 2020
Dát tip

Egile, :D to je psychoanalyza, nebo odpoved na hadanku :D :D ?  diky za oboji. 


egil
17. 11. 2020
Dát tip

Narcis a ozvěna.


cvrcka
17. 11. 2020
Dát tip Gora

Safiane - chci se rozvijet v umeni hovorit s lidmi pomoci poetickych textů.  Baví me objevovat konotace a pruniky. Je pro me dulezite vedet, kde se s druhým mijim.  - k tomu to je.

K cemu si myslim, ze by to navic mohlo byt - zesílení povědomí o tom, ze kdyz komentujici proste napise, ja na nej text pusobi, i kdyz je to treba jen "nechapu to" , tak je to dobra zpetna vazba. 

 

Norsko, fajn,  zarazuji k vyhodnoceni. Diky za ucast :D 


Norsko 1
17. 11. 2020
Dát tip

Karel IV. a Jindřiška Přemyslovna


Safián
17. 11. 2020
Dát tip

K čemu je to dobré?



cvrcka
16. 11. 2020
Dát tip

Majaksi bud vitan ve hre!

Radovane, dekuji - doplnim tam carky. Zmineny text je interakci mezi dvema aktery -  ona hovori k nemu, on promluvi jen velmi krátce. Ukolem souteziciho je pokusit se odhadnout, kdo je ona a kdo on. 

Srozumutelnejsi? 


omlouvám se, nikdy jsem nebyl moc chytrý, ale vůbec nerozumím této větě - vase interpretace daneho povetsinu textu pasivniho ucastnika celeho dialogu ...

a pak mám být nějakým iterpretem, který rozlouskne nějakou hádanku

jinými slovy, nevím co mám udělat.

Poradíš mi?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru