Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ráno sedmnáctého

17. 11. 2020
14
26
645
Autor
bixley

Je půl osmé ráno a já vyrážím ze sídliště Prosek na Národní. V batohu si nesu svíčku a zapalovač.

Sídlištní ulice jsou pusté, nikde človíčka. Sejdu do metra Střížkov. No jo, je svátek, metro má velké intervaly, vzdychnu. Příští souprava přijede až za 7.32 minut. Občas se na stejném displeji objeví aktuální čas a pak se zase přepne do odpočítávání vteřin zbývajících do příjezdu. Připadá mi to nekonečné.

Vlak přijíždí. Jedu na Florenc a tam přestupuju na „béčko“. A zase další čekání. I tady to trvá víc než šest minut. Vystoupím na Můstku a jdu pomalu k pietnímu místu. Cestou koukám do knihkupectví, potom si prohlížím za výkladem boty. Tyhle sportovní kotníčkové by se mi líbily. No jo, ale kdy otevřou, abych sem mohla zajít? Zavřeno není jen dneska.

Blížím se k pietnímu místu. Už z dálky vidím několik policistů ve svítivých žlutých vestách, jak tu hlídkují. Lidí se svíčkami je tu pár. Kromě policistů tu jsou fotografové a kameramani, své přístroje mají postavené na různých podstavcích a podnožkách. Jinak tu stojí jeden osamělý protestující. Na hlavě má pirátský klobouček, na sobě bílé plátěné kalhoty a bílý kabátek, na levé ruce maketu okovů, ze kterých visí velký rozbitý řetěz. Třímá ceduli „KONEC ILUZE. Všichni jsme pozitivní“. Postavím svou svíčku k ostatním a zapálím. Pak z odstupu kontroluju, jestli hoří.

Chvíli ještě scénu pozoruju a potom se pěšky vydávám k Jungmannovu náměstí a procházím přilehlým parkem na Vodičkovu. I zde je prázdno. Václavské náměstí jako by spalo. Jak kráčím k Muzeu, skutečně tu u jednoho z obchodů narážím na spícího bezdomovce. Leží na holé zemi, vedle sebe vyzuté boty, pod hlavou prázdnou pet láhev.

Inu, oslava svobody za časů koronaviru.


26 názorů

bixley
12. 12. 2020
Dát tip

:-))


srozumeni
12. 12. 2020
Dát tip

***


bixley
01. 12. 2020
Dát tip

Já chodím do hotelu DUO plavat... :-)


lastgasp
30. 11. 2020
Dát tip

Teď již bydlím v Nuslích. Na Máchalce jsme sáňkovali. Do hotelu Duo chodím na bowling.


bixley
24. 11. 2020
Dát tip

To jsem ráda. Bydlíš na Proseku či Střížkově?


lastgasp
24. 11. 2020
Dát tip

Perfektni reportáž. protože prostředí znám důvěrně, včetně Střížkova, přestupů v metru i na Národní a Václaváku, šel jsem při čtení s tebou.


Bříza
20. 11. 2020
Dát tip

První krok k nápravě je vnímání reality takové, jaká vskutku je. Tedy zbavit se veřejně hlásaného kýče a uvědomit si, kdo je kdo.


bixley
20. 11. 2020
Dát tip

Cituji:

Pěkně napsáno. Pravdivě. Ale co s tím chcete dělat?


Bříza
20. 11. 2020
Dát tip

https://blisty.cz/art/101882-neverim-uz-listopadu-neverim-uz-chvilkam.html


bixley
19. 11. 2020
Dát tip

máš pravdu, troji.


trojort
19. 11. 2020
Dát tip

...trochu jako na Dušičky...


bixley
17. 11. 2020
Dát tip

:-))


Tvůj pohled na dnešní den je lepší než ve zprávách. 


bixley
17. 11. 2020
Dát tip

Díky za tip, Čudli.


bixley
17. 11. 2020
Dát tip

per-zay: to určitě

Norsko: Tak to jsem ještě nezkoušela...


Norsko 1
17. 11. 2020
Dát tip

Inu, není nad ztichlou, temnou a ze spánku promlouvající noční Prahu. Vyjdi po půlnoci bez psa a jdeš jak do Stínadel


per_zay
17. 11. 2020
Dát tip Gora

už památný den

sedmnáctý listopad

nezapomenu


bixley
17. 11. 2020
Dát tip

Tobě také díky, Rendle.


bixley
17. 11. 2020
Dát tip

Hezky jsi to vyjádřil, Kočkodane.

Karle, Jardo díky. Rozhodla jsem se to proto přesunout z úvah do reportáží.

Alegno, ano, bylo to takové zvláštní.


Alegna
17. 11. 2020
Dát tip

 tvoje reportáž vyvolává zvláštní pocity***


revírník
17. 11. 2020
Dát tip

Taky to vidím jako vhodnou reportáž. Takovou ukázku hodně nezvyklé doby.


K3
17. 11. 2020
Dát tip

Renato, to je bezva reportáž, jsem rád, že sis vzpomněla. Příliš brzy se v tom blahobytu zapomíná na to nejdůležitější. Zapůsobilo to, ale je to bohužel  smutné. Zlobí nám televize tak mi ji tohle nahradilo, dík.


Kočkodan
17. 11. 2020
Dát tip

 

Dneska ráno bylo vhodný

dostavit se na Národní,

svíčkou názor neschovat,

nebudu tě peskovat.


bixley
17. 11. 2020
Dát tip

Díky, mělo to dnes opravdu takovou zvláštní atmosféru...


Gora
17. 11. 2020
Dát tip blacksabbath

Bezdomovec možná taky oslavoval svobodu bytí, Renato.

Dík za to, žes tam šla... a napsala...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru