Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V sevření sama

18. 11. 2020
15
11
574
Autor
kalip

a já šla sama, byl to snad

sám král podzimu - listopad

sevřel mi dlaně do pěstí

navzdory svojí pověsti

neděsil tolik, možná hřál

 

a já šla sama, lehčeji

pod pláštěm smutku, v naději

že devětsil zas vykvete

že svléknu i to prokleté

vítr se v olších tiše smál

 

a já šla sama, po poli

prozatím, ať si, kamkoli

je jedno kolik za to dám

pár zrnek v kapse ještě mám

strništěm protančím se dál

 

sama


11 názorů

Rhodesie
před měsícem
Dát tip

Za mě výborný obsah, povětšinou povedené rýmy a skvělá forma...   :) 


cvrcka
21. 11. 2020
Dát tip

nejlepší první. kontrast sama/sám ve dvou významech,moc pěkný. čím dál víc slábne ten dojem, ale i tak . působivé,tajuplné.. jakkdyby matka příroda sama šla. zrnka v kapse místo peněz jsou taky silné. Smutek a síla v ženské personifikaci. nesení svého údělu, přes hory doly. tiiiip :)


k té třetí sloce, jak se tážeš Gory, pro mě je tam minislabina v rýmech (koncovkách) dám, mám, dál

PS

sorry,

ptáš se Gory

měl bych držet hubu


Gora
20. 11. 2020
Dát tip

Aťsi bych dala dohromady. První tři verše třetí mi přijdou "slabší" kvůli obsahu... 


kalip
20. 11. 2020
Dát tip

Děkuji všem za příznivé kritiky. Potěšily mě."Aťsi" se asi píše dohromady, že?Goro, rozpačitý je druhý verš nebo celá sloka? Já mám spíš problém se slokou první, kde je "sama" a hned "sám", ale nepřišla jsem na to, co jiného by tam mohlo fungovat.


Gora
19. 11. 2020
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

Kalip, obsahově /pro mě/ moc dobré první dvě strofy, třetí jako by byla sestavena trochu "rozpačitěji", ale i tak - překvapila jsi... díky.


Hamar
19. 11. 2020
Dát tip

Pěkně vázané verše.


Umbratica
19. 11. 2020
Dát tip

Tyhle vázané verše se ti moc povedly, kalip. Znějí mi jako písňový text a třeba by se daly i zhudebnit.   Tip.


Norsko 1
19. 11. 2020
Dát tip

Tančíš sama.. jako víla na loukách. Moc sama


Safián
19. 11. 2020
Dát tip

Téměř erbenovská dikce.


Atributy zemitosti zde fungují dokonale, dodávají dílu váhu klasického díla.

Povedená je i vnitřní síla básně vetknutá do postavy kráčející dál. Navzdory listopadu se vším co představuje – nepohoda, málo světla, tlení …

A i tak jde hrdina(ka?) posílen vidinou transfuze sil v podobě devětsil i přes pichlavé strniště, dál. S vidinou odhození vnitřních závaží.

Nepíšu to s despektem. Naopak.

Tip.

 

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru