Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Když to praskne

22. 11. 2020
9
24
435
Autor
lastgasp

Tématický den

Když to praskne

       Tak například. Chodili jsme příležitostně po práci společně na taneční odpoledne do Repre. Někdy tři, někdy čtyři dvojice. Doma jsme tu hodinku zdůvodňovali větším množstvím práce. S Alenou jsme měli nacvičený tanec charleston, který jsme s úspěchem předváděli na podnikovém večírku. Napadlo nás požádat orchestr, aby zahrál nějakou melodii na rytmus tohoto swingového tance. Brzy se kolem nás vytvořil kruh, protože jsme se opravdu předváděli figurami, které ostatní znali jen z filmu nebo televize.           Byl z toho velký úspěch a dlouhý potlesk. Byli jsme dost rozpačití, ale přání bylo, to musíte opakovat. Opakovali jsme to znovu jako sólová dvojice a po úspěšném tanci na náš stůl číšník přinesl láhev moselského Schwarze Katze od neznámého obdivovatele. Rádi jsme mu připili na zdraví.

        Po nějakém čase jsme na taneční odpoledne přišli se svými polovičkami. Jistěže ze slušnosti jsme vzájemně postupně provedli i partnerky svých přátel. Když jsem však tančil s manželkou a ve víru tance se přiblížil až podiu s muzikanty, naklonil se trumpetista a řekl: „Tak co, bude dneska zase paráda na charleston?“

       Ve mně hrklo a zrudnul jsem. Na dotaz manželky, co to znamená, jsem vyblekotal, že nevím, že se asi spletl. To jsem ještě netušil, že podobný dotaz trumpetista učinil i Aleně, která se také při tanci s manželem ocitla blízko podia. Ovšem on na ní vynutil přiznání, že si sem občas zajdeme s přáteli po práci zatančit. Osud.

       Milý a naprosto nenápadný, klidný introvert Václav ke mně přišel a zařval na celý sál: „Já ti dám přesčasy ty baleťáku. To si piš, že máte s Alenou s charlestonem konec!“

       Na to mi vlepil takovou facku, že jsem vyletěl ze sálu až ven ke schodišti, po kterém jsem rychle vyklusal až na náměstí Republiky a nečekal, že dostanu další od manželky. Následně jsem byl osvobozen od povinností manželských a rozveden. S Alenou jsem si již nikdy nezatančil, ale dosáhl jsem jisté svobody při hledání nové partnerky na swingový rytmus. Svobodu může ocenit jen ten, kdo je jistý, že to nepraskne.


24 názorů

lastgasp
29. 11. 2020
Dát tip

Znám horší případy a souhlasím, že jeden tanec na zapřenou důvod ke zrušení manželství dostatečným důvodem není. 


a2a2a
29. 11. 2020
Dát tip

Přečetl jsem s chutí, trochu se i usmál (neposmíval) a znovu mne napadlo uvažovat, na čem se zakládá vztah, když se tak snadno hroutí.


lastgasp
28. 11. 2020
Dát tip

Jano děkuji za přečtení a hodnocení. Potěšilo mě tvoje porozumění příběhu. 


vesuvanka
28. 11. 2020
Dát tip

Přemku, dílo mě pobavilo, i když s fackami to moc velká legrace nebyla, ale na druhé straně cesta ke svobodě. Také mě zaujala poslední věta. TIP


lastgasp
24. 11. 2020
Dát tip

Jít na jistotu, ano. Díky za přečtení a hodnocení.


To je pak ta pravá svoboda.


lastgasp
23. 11. 2020
Dát tip

Karle díky za přečtení a hodnocení. Trochu šafránu v té oblbující době.


K3
23. 11. 2020
Dát tip

Pobavil jsem se.


kvaj
23. 11. 2020
Dát tip

Tak to jo.


lastgasp
22. 11. 2020
Dát tip

Jaroslave díky za koment a tip. Asi to byla poslední kapka.


lastgasp
22. 11. 2020
Dát tip

Ivi díky za přečtení a  komentář. Byl to mazec vedoucí ke svobodě.


kvaj
22. 11. 2020
Dát tip

Bezva příběh, Přemku. Charleston na tajňačku v Repre - to byl jediný důvod rozvodu? 


tyjóóó´....tenhle tanec .... skončil jako pěknej mazec.....:-))))..........*/***********


lastgasp
22. 11. 2020
Dát tip

Luboši díky za tvůj komentář. Když čtu mezi řádky, jsem odhodlán být spokojen.


Kočkodan
22. 11. 2020
Dát tip

 

Z tajného tancování může někdy být pěknej tanec...

 

Tvoje dílko se mi líbilo, na facku to určitě není. ;-)


lastgasp
22. 11. 2020
Dát tip

CHT, díky za přečtení a zamyšlení. Ministr rozvolňuje, jdi na to a neváhej.


lastgasp
22. 11. 2020
Dát tip

Andělko díky za zastavení. Myslím, že se dějí záležitosti ještě horší (když to praskne).


lastgasp
22. 11. 2020
Dát tip

Romane promiň, vypadlo mi písmeno "M" jako milenka.


CHT
22. 11. 2020
Dát tip

budu o tom přemýšlet.

jak to tenkrát prasklo.

vlastně jsem přemýšlel už dost. měl bych si zatančit.


Andělka1
22. 11. 2020
Dát tip

To se dějí v životě záležitosti...


lastgasp
22. 11. 2020
Dát tip

Roane díky!


lastgasp
22. 11. 2020
Dát tip

Irenko děkuji. Cítím se potěšen. Tabulka hlasování zaříjen je skoro připravena. Zítra ti ji pošlu.


Gora
22. 11. 2020
Dát tip

Přemku, pobavil jsi, poslední věta je fakt perla!!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru