Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kapitálny úlovok

22. 11. 2020
2
4
494
Autor
Abakus

Kapitálny úlovok

Kapitálny úlovok

Bolo teplo, leto a tak som sa vybrala na jazero s deťmi a kamarátkou. Bolko to krátko potom, čo mi zomrela mama a pred  jej poherbom. Možno by mal človek sedieť doma a trúchliť, ale to by mi mama vynadala a mala by pravdu.  Boli sme vyplávané, ochaldené. Obliekala som jedno dieťa, kamarátka druhé a bola som v tej chvíli otočená chrbtom k vode. Vedľa nás sa rozkladali dvaja rybári.

„Tam sa topí dieťa!“ zvolal jeden z nich.

Skontrolovala som si drobizg pri sebe.

„Moje to nie je“ a spokojne som ešte 0,000000128 sekundy pokračovala v obliekaní dieťaťa. Vzápätí som sa bleskovo otočila k vode a keďže som bola už v šatách skočila som do vody za topiacim sa chlapcom. Nato, že sa topí vydával minimum zvukov a iba z toho že občas jeho hlavička mizla pod vodu, bolo to na jednom mieste, vyplývalo z toho, že sa asi naozaj topí. Ešte sme sa ho v rámci skoku pýtali, či sa topí skutočne, ale mlčal. Občas mávol rukami nad vodou, ale neodpovedal ani na jednoduché otázky.

Rybár mal jednu ruku v sadre, ja som zase bola v šatách, ale aj tak bol o dosť rýchlejší a s tou druhou zdravou rukou vytiahol malého z vody. Chlapec stál, kuckal sa a slzy mal na krajíčku. My dvaja sme boli radi, že je na žive. Ešte jeden starý pán neskôr vytiahol z vody jeho topánky a jedno krídelko na plávanie.

Kvapkalo mi zo šiat a jediné, čo ma hrialo bol pocit, že aj ja mám svoj podiel na záchrane života. Všetko ostatné v tom vetre bolo studené a lepilo sa na telo.

„Dúfam, že má mieru, inak by ste ho museli pustiť naspäť do vody.“ Obrátila som sa k rybárovi. Jeho sadra bola tiež trochu namočená.

„Je vám dúfam jasné, že lepší úlovok dnes už nevytiahnete ?“ Usmievali sme sa na seba, až kým si neprišli rodičia po malého. Na nich sme sa usmievali menej. Nepochopím, ako môže niekomu nechýbať malý chlapec, ktorý nevie plávať. Ale v tom momente som nebola schopná im niečo povedať. Bavili sme sa s chlapcom a s rybárom.

--------

„Akej farby si mala šaty ?“ spýtala sa ma neskôr kamarátka.

„Tmavé, aby som neplašila ryby.“ Som predsa len dcéra rybára a to sa nezaprie ani v takto vyhrotených situáciách.

Je fajn pár dní pred pohrebom zachrániť niekomu život. Je to ako vyrovnávanie síl v prírode. Ja viem, že je to čas, ktorý by mal človek stráviť trúchlením niekde v kúte, ale bolo príliš teplo a príliš veľa malých človiečikov na jazere.

 

–  keď som potom po roku mala jedno dieťa vo vode vo vani a druhé potrebovalo ísť von z vane, Eliška musela spievať. Pretože topiť sa dá aj potichu, ale nedá sa spievať a zároveň topiť, ale dajú sa popritom nádherne ničiť niektoré pesničky. Opravujem, skoro všetky piesne. V tom je Eliška majster.

z mokrého šuplíka


4 názory

Abakus
30. 11. 2020
Dát tip

elina m. - urobiť to na dlhšie, je to prehľadnejšie, ale stráca  to na pointe. Dosť často mi ide ako autorovi o život - v tomto prípade našťastie nie. Tu sa  zachraňoval život niekoho iného. Ale pocit to bol nádherný.

 


elína m.
30. 11. 2020
Dát tip

Tip za záchranu života jsem ještě nikomu nedávala. Všechno se jednou děje poprvé. V textu jsou vtipná místa, kterým jsem se zasmála, ale celkově to působí dost nepřehledně. Námět dobrý, ale zpracování by asi ještě chtělo víc promyslet.


Abakus
23. 11. 2020
Dát tip

ono to bolo skôr cez deň. Ale aj tak ďakujem za hviezdičky.


Andělka1
23. 11. 2020
Dát tip

***


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru