Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Křídla andělů

23. 11. 2020
2
10
479
Autor
Pravomil

Za ledovými zdmi temného žaláře 

Za vysokými ploty 

Třeskutý mráz štípe mi do tváře 

Bodá ostrými hroty 

 

Z modrých úst pára stoupá

Skrz mříže sněží 

Na nádvoří oprátka se houpá

Na ničem už nezáleží 

 

Život stal se minulou vteřinou 

Dlouhé stíny stráží 

Andělé smrti svá křídla rozvinou 

Jak hebce do mě vráží 


10 názorů

Pravomil
24. 11. 2020
Dát tip

Dějiny 20. století (a nejenom ony) jsou bohužel lemovány oprátkami. V tomto případě mi byl inspirací J. P. Sartre a jeho povídka Zeď. Kromě Zdi pak ještě Solženicyn a jeho Jeden den Ivana Děnisoviče (vylíčení všudypřítomné zimy). 

Dnešně psát jistě lze, je ale otázka nakolik může člověk v sobě ovlivňovat "spodní proudy tvůrčí síly", aby to stále ještě působilo autenticky. V každém případě díky za komentáře. 

 


Safián
24. 11. 2020
Dát tip

Pravomile - viz prosluilý německý Tambor, kterého uznával již Goethe, kterého zhudebnila řada skladatelů včetně Gustava Mahlera, kterého v Máji připomněl i německy myslící a česky píšící Mácha. Ale to všechno před více než 100 lety. Téma platí, možná s určitou obměnou, i dnes. Stačí to dnešně napsat.


Pravomil
24. 11. 2020
Dát tip

Jedná se o pokus popsat pocity odsouzence smířeného se svým koncem - který ovšem skutečným koncem vůbec nemusí být. 


Norsko 1
24. 11. 2020
Dát tip

Co řekne Safián, sedí. Ale měl by něco napsat, aby šel příkladem. Zbytečně plýtvá silami


Safián
24. 11. 2020
Dát tip

Co vlastně tato báseň, obsahující sem tam i nějakou vycpávku, chce říci. Není nutné o něčem takovém snít, je možné rovnou skočit se střechy.


Norsko 1
23. 11. 2020
Dát tip

Křídla, andělé, stíny a Pravomil. Hrobeso


vloudil se mi tam překlepíček......básem x báseň :-)))


Andělka1
23. 11. 2020
Dát tip

***


tahle temná básem mi sedla.....Jjjjj..........*/**********


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru