Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Próza měsíce 20-11 (listopad 2020) - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ

01. 12. 2020
0
36
2731

 

VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za LISTOPAD 2020

Dle hodnocení čtenářů se prozaická díla zveřejněná v listopadu 2020 umístila v následujícím pořadí:

. . . . . . . . . . . . . . . . . .. |Go|Ma|Th|bi|bl|K3|kv|la|La|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. |ra|ja|ea|xl|ac| .|aj|st|kr|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. | .|ks| v|ey|ks| .| .|ga|ov|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. | .| .|tr| .|ab| .| .|sp| .|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. | .| .|am| .|ba| .| .| .| .|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. | .| .| .| .|th| .| .| .| .|
-------------------------------------+--+--+--+--+--+--+--+--+--+-----
1. Zpívající řeka . ./ revírník . . .| 3| 1| 2| 3| 2| 2| 3| 3| 3| =22 bodů
2. Déšť ti šeptal .. / kvaj . . . . .| 1| .| 3| .| .| 1| .| 1| 2| = 8 bodů
3. Zelení. . . . . . / Johanykrupa . | 2| .| .| 2| .| .| .| 2| .| = 6 bodů
4. Okamžik . . . . . / 17. . . . . . | .| .| 1| .| 1| 3| .| .| .| = 5 bodů
5. Když něco umíš. . / Evženie B . . | .| .| .| 1| 3| .| .| .| .| = 4 body
6. Člověk-přítel psa?/Josef František| .| .| .| .| .| .| 2| .| .| = 2 body
7. Romance . . . . . / Movsar . . . .| .| .| .| .| .| .| 1| .| .| = 1 bod
7. Rozhovor s Mistrem/ Ozzozorba . . | .| .| .| .| .| .| .| .| 1| = 1 bod
8. O divadelní myši ./ Jamardi . . . |
8. Sanatorium . . . ./ Danny . . . . |

Gratulujeme vítězi a děkujeme všem aktivně a konstruktivně se zúčastnivším.

P.S. Chcete-li nominovat prózu za prosinec 2020, už nyní můžete posílat avíza.

 

HLASOVÁNÍ

Do úterý 22. prosince můžete hlasovat pro tři z následujícího seznamu prozaických děl:

Romance

Déšť ti šeptal jeho jméno, Magdaléno

Když něco umíš, poletíš

Zpívající řeka

Sanatorium

Člověk - přítel psa?

Rozhovor s Mistrem

Okamžik

Zelení

O divadelní myši

 

Hlasování označte jako vážnou kritiku.
Hlasujte formou
1. Název díla
2. Název díla
3. Název díla

Pod hlasováním uveďte zdůvodnění své volby nebo krátký komentář ke zvoleným dílům.
Hlasovat je možné NEJVÝŠE pro tři prózy z uvedeného seznamu.

 

NOMINACE LISTOPADOVÝCH prozaických děl

Do pondělí 7. prosince můžete nominovat prozaická díla zveřejněná v listopadu 2020.
Nominace zasílejte jako avízo od díla směřované na uživatele Próza_měsíce.

Dosud byla nominována tato díla:

Romance -  autora Movsara

Déšť ti šeptal jeho jméno, Magdaléno - autora kvaje

Když něco umíš, poletíš - autorky Evženie Brambůrkové

Zpívající řeka - autora revírníka

Sanatorium - autora Dannyho

Člověk - přítel psa? - autora Josefa Františka

Rozhovor s Mistrem - autora Ozzozorby

Okamžik - autorky 17

Zelení - autorky Johanykrupy 

O divadelní myši - autorky Jamardi

 

Číst můžete začít už teď.
Zatím nehlasujte, vyčkejte prosím na výzvu k hlasování.
Seznam bude průběžně aktualizován.


36 názorů

Johanakrupa
31. 12. 2020
Dát tip

Lakrov- klidně ten námět "ukradni"  :-), pak si výsledek ráda přečtu, když mi pošleš avízo. Přeci jen tu nejsem každý den a nečtu zdaleka vše, a mohlo by mi to utéct..


kvaj
31. 12. 2020
Dát tip

To samozřejmě vím a je mi fuk, jak kdo hlasuje. Byla to však příležitost šťouchnout do Majakse. A rýpanec se ukázal jako úspěšný.  :-)


K3
31. 12. 2020
Dát tip

Jardo, je ale přece na každém, zda tipuje 1,2,3.


kvaj
31. 12. 2020
Dát tip

Tvou "prosbu" nejspíš nevyslyším. Baví mě, když se vztekáš.


revírník
31. 12. 2020
Dát tip Gora

Jejda! Jsem rád, že se tak líbilo. Přiznám se, že z toho mám radost a děkuju vám všem moc.


kvaj
30. 12. 2020
Dát tip

Jarda revírník to všem natřel na celé čáře a bylo to zcela zasloužené. Nikdo z tipujících jeho text v hodnocení nevynechal. Gratuluji. A jeho vítězství mohlo být ještě výraznější, kdyby jinak bystrý Majaks pochopil, že tipováním pouze jednoho textu byť na první místo, tipuje tento text vlastně na třetí místo. No ale věřím, že soutěž bude pokračovat, takže časem systém bodování poberou všichni. :-)


Lakrov
30. 12. 2020
Dát tip

Z takového námětu (životopis postavený ze zdánlivě nepodstatných událostí) by mohla vzniknout hezká povídka či miniatura; Troufáš si na to, nebo ti mám ten námět ukrást?  :-)

A samozřejmě gratuluju (všem, všem, všem... )


Johanakrupa
30. 12. 2020
Dát tip

Majaks- to jako vážně :-)?? Nevím, zda to myslíš dobře či ironicky, ale každopádně mě ta představa, že to budu mít v životopise, až se budu ucházet o účetnictví v nějaké společnosti, pobavila...Ale, kdo ví? Třeba by mi to pomohlo..


lastgasp
30. 12. 2020
Dát tip

Gratulace všem zúčastněným, přání vítězi a vše nejlepší v novém roce!


Gora
30. 12. 2020
Dát tip

Blahopřeji autorům, kteří dosáhli prvních třech míst, ale i ostatním... díky Přemkovi, Dannymu a všem, kdo se na PM podílejí...


bixley
30. 12. 2020
Dát tip

Blahopřeji nejen vítězům, ale všem zúčastněným. A Tobě? Johano, ať to píše.


K3
30. 12. 2020
Dát tip

Já blahopřeji především revírníkovi, ale i dalším dvěma.


Johanakrupa
30. 12. 2020
Dát tip

Děkuji všem, kteří mi dali svůj hlas, ale i ostatním, kteří si udělali čas a naše díla poctivě přečetli a posoudili. Děkuji, že jsem se mohla zúčastnit, třetí místo mě moc potěšilo.


Jména autorů při hlasování netřeba dohledávat, já se v tom při sčítání bodů nějak zorientuju :-)


bixley
30. 12. 2020
Dát tip

Pokud nebudu muset dohledávat jméno autora, tak souhlasím.


Lakrov
30. 12. 2020
Dát tip

VYBRANÉ:

 1. Zpívající řeka autora revírník: Tohle mě zasáhlo tématem a okouzlilo stylem, jíĺž je to napsáno, takže čtu bez jakýchkoli výhrad jedním dechem až do konce. 

2. Déšť ti šeptal jeho jméno, Magdaléno... autora kvaj: Nejprve se při pohledu na posuvník zaleknu délky, ale už v půlce druhé stránky nabývám dojmu, že je to strhující čtení, a ten dojem ve mně přetrvá až do konce. 

3. Rozhovor s Mistrem autora Ozzozorba:  Zajímavá miniatura -- jakási úvaha hraničící s bajkou, taková "mnohasmyslná". Líbí se mi.

 

OSTATNÍ:

 Když něco umíš, poletíš. autora Evženie Brambůrková: Ve chvíli, kdy dočítám, mě sice naplňuje pocit zmatení, ale je to hezký úlet. A škoda, že se nebodují čtyři místa...

Zelení autora Johanakrupa: Je to celkem napínavé a od druhé stránky mě to nutí číst překotné vpřed, protože mě naplňuje zvědavost, kam ten příběh spěje. Zároveň si ale uvědomuju, že mám při tom překotném čtení tendenci tu a tam něco přeskočit, takže ten text možná není napsaný úplně čistě a "prostupně". Po dočtení mám tedy rozpuruplný pocit, ale zaujalo mě to.

Člověk - přítel psa? autora Josef František: Oslovilo mě to zprvu prostředím a hned pak i námětem. Když dočítám ke konci, působí to sice na můj vkus tak trochu nedotaženě, tak nějake "useknutě", připadá mi z poslední věty, ale na počáteční nadšení pociťované před minutou nelze zapomenout.

Romance autora Movsar:  První na mě působí skoro idealistitcky a oceňuji to sebeironii v závěru, druhá je sladká a třetí se mě příliš nedotkla.

Sanatorium autora Danny: Připadá mi to jako úvod k něčemu delšímu; ne, že by ten texr nic neříkal, ale takhle samostatného je toho příliš málo. 

Okamžik autora 17:  Asi je to dobře napsané, tak "strhujícně", ale námětem se mě to nedotklo, takže se omlouvám a přeju lepší čtenáře. 

O divadelní myši autora Jamardi:  Od začátku mě to zaujalo námětem, tuším cosi jako bajku, jejíž smysl však po dočtení neshledávám. Možná mi něco uniklo, omlouvám se.


lastgasp
23. 12. 2020
Dát tip

1. Zpívající řeka

2. Zelení

3. Déšť ti šeptal jeho jméno, Magdaléno

Své hodnocení mám v komentářích. Odiv zejména ke Zpívající řece.


kvaj
22. 12. 2020
Dát tip

1. Zpívající řeka

2. Člověk přítel psa

3.  Romance

1. Kouzelně popsaný krásný zážitek byl pro mě jasnou volbou. 2. Příběh na mě silně zapůsobil, pocítil jsem směsici vzteku, hnusu i dojetí. 3. Dobře napsané, snad jen moc literátsky.


K3
13. 12. 2020
Dát tip

1. Okamžik

2. Zpívající řeka

3. Déšť ti šeptal jméno, Magdaléno

1. Tenhle text na mě při dočtení nejvíc zapůsobil svým jednoduchým, poetickým, vyjádřením právě toho jednoho okamžiku. 2. strhující záznam přírodního jevu. 3. pro kultivovaný jazyk.

 


1. Když něco umíš, poletíš

má to vtip

2. Zpívající řeka

zážitek, popsaný moc hezky člověkem, který má rád přírodu a umí čtenáře vtáhnout do děje

3. Okamžik

krátké, svižné dílo...se to může komukoliv kdekoliv


bixley
13. 12. 2020
Dát tip

1. Zpívající řeka

Slovy přiblížená příroda, nádhera!

2. Zelení

Trochu netradiční sci-fi, líbilo se mi to poselství v závěru

3. Když něco umíš, poletíš!

Vtipné!


Teď je to hodně těžké! Mám více favoritů... Ale pokusím se to nějak seřadit:

1. Déšť ti šeptal jméno, Magdaléno - pro mne jako kousek z románu. Velice čtivé, uvěřitelné, líbila se mi pestrost postav, i když v to v tomto prostředí asi trochu svádí k jinakosti.

2. Zpívající řeka - Moc pěkně pospané, krásný text kde myšlenky o nic nezadrhly. Lahůdka. 

3. Okamžik - tohle bylo úplně o mně :) 


Gora
09. 12. 2020
Dát tip

1. Zpívající řeka

2. Zelení

3. Déšť ti šeptal jméno, Magdaléno

Dala jsem dnes přednost delším povídkám před miniaturami: Zpívající řeka hraje v tomto kole prim kultivovaným projevem, text je obsahově a formou výtečný.

Zelení mne moc mile překvapili i přes nevýraznou pointu, v tvorbě autorky jde o přelomovou povídku.

Déšť ... je autentický příběh s dobře zachycenými momenty a  vykreslenými charaktery postav v léčebně.

Na další místo bych váhala mezi Romancí, Sanatoriem, O divadelní myši. Všechny kvalitně napsané... ale i ostatní stojí za přečtení! 


K3
09. 12. 2020
Dát tip

Souhlasím s Lakrovem.


Gora
02. 12. 2020
Dát tip

Ano, já jsem pro, Lakrove - nejednou jsme se o tom spolu bavili. Možná by se to tak dalo udělat příště nebo po Novém roce...


Lakrov
02. 12. 2020
Dát tip blacksabbath, K3

Mně se to taky víc líbilo beze jmen.Připadá mi to takové spravedlivější, "bezpředsudkovější" číst text bez informace o tom, kdo je jeho autorem.(Dělám to tak skoro vždycky.)Což třeba upravit "formu hlasování" -- odebrat z ní "Jméno autora"?Hlasujte formou1. Název díla 2. Název díla 3. Název díla


Gora
01. 12. 2020
Dát tip

Dobře, doplním.


bixley
01. 12. 2020
Dát tip

To jo, ale já pak často musím znovu otvírat, abych si jméno autora ověřila....


Gora
01. 12. 2020
Dát tip blacksabbath

Mohlo, ale není to takhle napínavější? 


bixley
01. 12. 2020
Dát tip

Nemohlo by se u názvu díla uvádět i jméno autora? Dříve to tak bylo. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru