Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Cesta na Cejlon

28. 11. 2020
15
18
718

Pokračování příště.

 

25. 4. 2019

„Srí Lanka v plamenech! Peklo pekelné, hrůza hrůzoucí, apokalypsa apokalypsoucí! Obrovské výbuchy, krvavé atentáty, křesťanské kostely lítají do povětří, chrámy se řítí v prach!“ pošklebují se mi spolupracovníci, když se s nimi loučím před výletem na indický ostrov. Mně je však jedno, co si kde katolíci zase nadrobili, protože já se na Cejlon nejedu modlit, ale užívat zábavy a dobrodružství. Už cesta na letiště mnohé naznačuje. Dálnice je ucpaná. Jedna zácpa střídá druhou. Před Prahou je zácpa nejzácpovitější. Už to vypadá, že se na letiště nedostaneme včas. Nervozita stoupá. Voláme na letecký dispečink a je z nás cítit zoufalství: „Zácpa! Strašlivá zácpa! Do kolika hodin se ještě můžeme odbavit?“

„Na Srí Lanku? To v pohodě stíháte,“ pomalu ukrajuje slabiky flegmatický hlas operátora. „A nenechte se otrávit, v Indii budete na výraz zácpa ještě vděčně vzpomínat, hehe!“

 

První návštěva Srí Lanky je pro Evropana, který dosud nenavštívil žádnou asijskou zemi, rozhodně šokem. Už po výstupu ze dveří terminálu dostanete ránu pekelně horkým, nepředstavitelně vlhkým a prapodivně páchnoucím tropickým čímsi, ano, chtělo by se říci vzduchem, ale nebude to první slovo, které vás napadne. Tím prvním slovem bude – Sodoma! A hned druhým, ano, správně – Gomora.

Jestliže jste očekávali, že ihned po východu z letištní haly uvidíte v ulicích samé asketické jogíny, kteří ustavičně levitují v tureckém sedu, v jednom kuse polykají meče a propichují si kdeco kdečím aniž by krve ukáplo, případně spoře oděné pištce, kterak podmanivou melodií flétny podněcují kobry k hypnotickému tanci, budete neurvale vytrženi ze své naivity. Inu, neměli jste před cestou číst Rudyarda Kiplinga, ale Lonely Planet. Taxikáři! Tucty, mandele, kopy taxikářů se tu vrhají na své oběti, přetahují se o ně a snaží se je nacpat do svého vozidla dřív, než budou rozervány na kusy. Jste zkrátka nemilosrdně vrženi do arény plné taxi-gladiátorů a odolávat takovému náporu je stejně marné, jako snažit se ubodat vosí roj kapesním nožíkem.

 

Naštěstí brzy přijíždí mikrobus a v něm náš průvodce Rushaan. Vypuká naloďování. Jakýsi hubený osmahlý mužík mi vytrhává z ruky kufr, popochází dva kroky k vozu, pokládá zavazadlo do nákladového prostoru a natahuje dlaň: „One dollar, sir. Dollar, or euro…“ Celý ztumpachovělý hektickou atmosférou vkládám mu do ruky minci, ale mužík nepokračuje v nakládání, nýbrž mizí. Za pět vteřin vydělal euro. Nechápu, proč je Srí Lanka tak chudá země. To já musím na jedno euro pracovat dvacet sedm minut!


18 názorů

lastgasp
30. 11. 2020
Dát tip

Zajímavý a optimistický popis zážitků, zejména pro nás neznámý.


vesuvanka
28. 11. 2020
Dát tip

Marti, určitě něco o Japonsku napiš, to je země, která mě velice zajímá. Budu se těšit  :-)))


Jinak všem moc děkuji za zastavení.


Markel - Japonsko je moje tajná touha. Teď, když nikam nesmíme, tak o něm aspoň napiš. Moc se těším.


K3 - dvě nevyhovující slova z tří set osmdesáti šesti není špatná bilance. Znepokojovalo by mě, kdyby tomu bylo naopak.


K3
28. 11. 2020
Dát tip

Vadí mi přívlastky, apokalypsoucí a nejzácpovitější.


vesuvanka
28. 11. 2020
Dát tip

Květoni, pobavil jsi mě, a také se těším na pokračování, TIP


Markel
28. 11. 2020
Dát tip

tak piš, také se budu těšit a možná napíšu něco z Japonska. Podobnost pouze ve spoustě lidí, jinak je to úplně jiná mentalita, taky zajímavá *


Alegna
27. 11. 2020
Dát tip

taky se těším ***


Začínám se těšit.


blacksabbath
26. 11. 2020
Dát tip Gora

no proto......jinak vyjdu do ulic....:-)))))))


Děkuji za první reakce všem reakcionářům a slibuji - je to jen úvod, čeká vás ještě celých čtrnáct dnů na Srí Lance.


Aru
26. 11. 2020
Dát tip

napadla mě stejná výtka jako black. :D


8hanka
26. 11. 2020
Dát tip

musím cez Vianoce poriadne  vyspovedať syna, NIČ z tohto nespomenul...bol na Srí Lanke tri týždne, posielal fotky až srdce plesalo,  krásne, pohodové, užíval si prírodu, ubytovanie s rozľahlými terasami, kreslami a drinkami v ruke...bol nadšený...

počkám si na pokračovanie, kedy už budeš v raji aj Ty


blacksabbath
26. 11. 2020
Dát tip Aru

mám výtku.....bylo to krátký......tak zase příště....:-)))))


Kočkodan
26. 11. 2020
Dát tip

 

Květoni, máme podobné myšlenkové (asi ne trávící) pochody – mě ten opak zácpy pri čtení také napadl. Naštěstí ne přepadl. Ale na záchod jsem z tvého dílka vlastně ještě nikdy letět nemusel.


revírník
26. 11. 2020
Dát tip

Zvědavě čekám.


Gora
26. 11. 2020
Dát tip blacksabbath

Květoni, euro za pět vteřin, to je terno!!

Moc se těším na tvůj cestopis!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru