Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

z palubního deníku

27. 11. 2020
5
13
235
Autor
zd.hledač

 

do plachet fouká mi, až je rve na kusy

(i když ty ciráty okolo nemusím)

do dálek mlhavých vydám se v kajutě -

po vůni, po hmatu krásko má najdu tě

 

kormidlo bez vlády a vlhko v matraci

(takhle to, Bože můj, na věky sakra chci!)

největší objevy najít už v přístavu -

fouká mi do plachet… (a trochu na hlavu)

 

na nebi Jižní kříž… či lampy stožárů?

nejlepší cesta když dva jsou si do páru

do tebe ponořen tajemství odmykám

k dalekým výpravám odnikud do nikam


13 názorů

CHT
29. 11. 2020
Dát tip

Patrně na tom jsme oba stejně

a stačí udělat správný krok.

Parket nám nestačí. Orli v hejně.

A taky ochránci....kuřích ok.


zd.hledač
29. 11. 2020
Dát tip

:-) budu za tebe lobovat!!! akorát už jsem si to rozházel se všema z Hrádu, tak nevím nevím... sorry...


CHT
29. 11. 2020
Dát tip

no ano, já tam patřím! jen si toho ještě zatím nikdo nevšiml. Díky, kolego, máš u mně Orosené!


zd.hledač
29. 11. 2020
Dát tip

já nevím, jak to tu chodí a kdo koho kam může nominovat, ale Zlatý výběr je prostě hóch! ... něco jako třeba v pornu Zlatý déšť, prostě to nejlepší ;-) já právě myslel, že když máš komenty v barvě mých čůránek, tak tu tomu skoro šéfuješ, nebo tak něco... Toníku, ty se tam dostaneš, ty jo! přimlouvám se za tebe!!! hola hola panstvo, ten kluk tam patří, tož něco dělejte!!!


CHT
29. 11. 2020
Dát tip

....no tak to já jsem ve Zlaté Kleci ještě nebyl a nepřestanu se pokoušet!

(tímto mám ovšem za to, že jsem si to .... pozlatil)


zd.hledač
28. 11. 2020
Dát tip

děkuji všem tipujícím i vyjádřeným... já bych Hledače do žádných výběrů nedával, za prvé se vůbec nesnaží dostat se mezi kluky a holky co spolu mluví, za druhé drze kritizuje i tvorbu samotných kritiků (nu považte, už mu jeden i zakázal mlátit prázdnou slámu!!!), za třetí je už i tak dost nafoukaný, bo ví, že je kurevsky dobrý, a za čtvrté a to hlavně: ničeho si neváží, ve Zlatému výběru už několik básniček před lety měl a všechny je smazal! - nic, nepustit k hrantu! :-))))))))


Fidzi
27. 11. 2020
Dát tip

Posledni strofka je asi nejslabší,  jinak se mi moc líbí ciráty i vlhko i foukani na hlavu... ten nadhled o moc vic nez to ostatni. Dekuji za upozornění. Diky dobremu rytmu je to hrava basnička a ... téma. ..ze ani pri "vážné " plavbě objic moc nejde, je celkem jitrive.


CHT
27. 11. 2020
Dát tip

Tak abych byl spravedlivý a dokázal, že opravdu nechci stranit, zanechám "T" i u Fidzi. Ale kdybych ta témata neznal.....tak neremcám.

(nevíš, jestli jsem tu publikoval "Renesanční"?)

P.S: bohužel nemám nic nového.


Gora
27. 11. 2020
Dát tip

CHT, díky za avízo.

Šlape to dobře, hledač má cit pro rýmy. Přece jen /možná můj osamělý názor/ bych viděla Fidziinu báseň obsahově náročnější, objevnější.

Tady mi nějak nesednou "fráze" typu odnikud do nikam apod. 


CHT
27. 11. 2020
Dát tip

Už jsem se vrátil.

No, trochu upřesnit interpunkci, ale! Hele, nechci tady tvořit žádné fankluby toho nebo onoho autora - to si vystačíte beze mne - ale tohle je na Zlatý výběr stejně jako Fidzi. Přesné metrum, tj. přehledný rytmus, nema problema.

Obsahově stejná "secese". Nebo mi chce snad někdo namluvit, že lyrizovaná "smrt" je více, než lyrizovaná "láska"? I na to zvolám vášnivě: Nikoli, vážení!!

A erotiky je tam stejně.

Jak s oblibou říká můj lyrický mluvčí: nejlíp se umírá ve dvaceti za plného zdraví.


CHT
27. 11. 2020
Dát tip

Když to srovnám s tím výletem na Kokořín....jdu se tam podívat.


Alegna
27. 11. 2020
Dát tip

u vody to fičí :-)*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru