Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mé falešné Sudety

Výběr: Gora
29. 11. 2020
29
17
670

Mé falešné Sudety

 

šachta má

ucpané dutiny

kýchá a kraj

bolí hlava

 

na kopcích

boláky

s lidskými doupaty - 

 

seškrábnout

odnést

po rozboru

spálit

 

spálit

lid

popelnicových polí

nekonečných lánů

odpadků

 

spaloven

svaloven

heren a bordelů

 

hranic

vytyčených mezí - 

remíz

 

porážek

a proher

 


17 názorů

Rumcays
03. 12. 2020
Dát tip Predrag_Tomič

Je to vostrý a má to spád, od začátku do konce, bez záseku. Líbí.


Zbora
30. 11. 2020
Dát tip

Úvodní dvě strofy a čtvrtá jsou výmluvné, zbylé by si podle mě zasloužili trochu míň urputnosti. *


Thea, Elina, Prosecký: děkuju za návštěvu. Ať se Vám daří!


Děkuju. Radka znám osobně, i když jsem ho aspoň dva roky neviděl. Pocházíme ze stejného města, dokonce je skoro soused mých rodičů. Já už bydlím jinde. Jeho básně mám rád, i když k mým úplně nejoblíbenějším nepatří. Zrovna Krooa krooa ale ano:) Obecně pozoruju tuhle určitou strohou úspornost u více autorů, kteří ze severu jsou nebo se o něj aspoň po delší čas otřeli. Stejně tak ten vnitřní smutek, možná chlad, který texty prorůstá. Ještě jednou díky za tenhle postřeh. Pěkný večer. T.


atkij
30. 11. 2020
Dát tip

Pořád jsem si nemohla vzpomenout koho mi výrazem připomínáš... Už jsem na to přišla  a snad to nebude nic proti ničemu -  R. Fridricha, některými básněmi sbírky Krooa krooa. Vím, že mě kdysi fascinovaly recenze, které byly natolik barvité a obsažné, že jsem si říkala, jak se něco takového mohlo z těch stručných, náznakových básní interpretovat. Zde vnímám, že je pomyslná hrana také docela blízko. Tip už jsem dala. A nelituji. 


Prosecký
30. 11. 2020
Dát tip Predrag_Tomič, Gora

Mě, sudetského Němce, to nepřekvapuje.


Thea v tramvaji
30. 11. 2020
Dát tip Predrag_Tomič, Gora

Ta atmosféra je v básni top. Bolavé... dodneška. Spousta domů, kterým byla vymazána historie. A lidí, kterým to bylo jedno. Neměli k novým domovům vztah. 


elína m.
30. 11. 2020
Dát tip

Jsou různé podoby džungle, každopádně ale, já se cítím bezpečně jen v džunglích. Tam si aspoň nikdo na nic nehraje, každý prostě je, čím je a víš, s kým máš tu čest. Nejhorší jsou salony s mramorovými krby a slovutní pánové ve smokingu a v masce. Tam nikdy netušíš, s kým že to vlastně mluvíš.


Predrag_Tomič
29. 11. 2020
Dát tip Gora

Děkuju všem, přátelé. Ze Sudet jsem a ony jsou natrvalo ve mně, i když bydlíme už zase jinde. Díky za všechny ohlasy. Krásný večer, T.


lawenderr
29. 11. 2020
Dát tip Entropia

já bych to hnedka všechno nepálila ... :) nechala bych nás to vyžrat! A nebo bysme si to mohli odpustit :)


Luzz
29. 11. 2020
Dát tip Lnice

není to špatný. i když dost jednostranný, jednovrstevný, řekla bych.

tip za atmosféru.


bixley
29. 11. 2020
Dát tip blacksabbath

Je to drsné a bohužel pravdivé.


Gora
29. 11. 2020
Dát tip blacksabbath, Entropia, bixley

To jsi bezvadně vystihnul, atmosféru Sudet...

na kopcích

boláky

s lidskými doupaty


Andělka1
29. 11. 2020
Dát tip

jÁ ZE Sudet poválečných už - áááách. Nádherná a bolavá.


MilanH
29. 11. 2020
Dát tip

Nádherná !!!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru