Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zvídavé děti 2

02. 12. 2020
11
17
615
Autor
Nami 99

Včera cestou na palouček,

zeptal se mně malý vnouček.

Jestli černoch, když se stydí,

tak jako většina lidí,

jestli taky zčervená.

Pokrčil jsem ramena.

 

Dneska jdeme na zahradu,

tak mi prosím dejte radu.

Abych tu odpověď věděl

 a správně mu odpověděl.


17 názorů

Savage Flame
07. 02. 2021
Dát tip Nami 99

To Nami 99: Nevidim vubec duvod citit se dotcene. Ad jedna je to sranda a navic vtipna, ad dve ja treba bezne lidem vyrazim dech tim, ze forky na tema rasy muzu sypat z rukavu hodiny a vetsina je jich dost drsna. Mam holt rad cerny humor a tim samozrejme nemyslim jen o barvach plati apod., ale i vire, recech, narodnostech a vubec. Nekorektni humor je mi holt blizky nemam problem se zasmat ani sam sobe. Me urazi ignoranstvi, lidska zloba, nemam proste rad trouby vseho razeni. Pro trouby - nevadi mi mikrovlnky, ani horkovzdusne trouby, ani trubky v orchestrech... :D S.F. 


Nami 99
07. 02. 2021
Dát tip Savage Flame

To jsem samozřejmě nevěděl a snad jsem se tě nějak nedotkl. To bych opravdu nechtěl a ani tu srandičku jsem nemyslel nijak zle. Mám to podobně  s těmi lidmi jako ty, tedy všichni jsou stejní, s tím, že mezi všemi národy či rasami jsou dobří i zlí.


Savage Flame
07. 02. 2021
Dát tip Nami 99

To Nami 99: Neni proc smekat. Jak jsem rikal, mam to z prvni ruky a to doslovne. Tatik byl z Afriky. Takze zazitky, kdy se u more treba kamaradi opalovali az byli spaleni a meli z toho horecku a jediny opaleny jsem byl ja, co se drzel spis ve stinu, jsou pro me normalka. ;) Zazil jsem taky nekolikrat maminku s ditetem, ktere se bezelstne zeptalo -"mami, proc je ten pan naproti cernej?" a i kdyz me to treba rozesmalo a necitil jsem se tim nijak dotcen, tak vystupovali jak jen mohli a pani menila dost barvy. :D Me je to sumak. Nestydim se za to, vzdyt taky neni proc a komu to vadi, he to ciste jeho problem... ;) S.F.


Nami 99
07. 02. 2021
Dát tip Savage Flame

Savage Flame - děkuji moc, vážím si tipa a skvěle poučného, hezky napsaného komentáře. Obdivuji tvoje znalosti. Opravdu smekám a děkuji.


Savage Flame
07. 02. 2021
Dát tip Nami 99

To Nami 99: Nerudnou, respektive vzhledem k vyssimu obsahu podkozniho barviva neni vyssi prokrveni  pokozky pri naproklad rozpacich znatelne.  Zblednout mohou, ale take to neni zpravidla nijak vyrazne, pokud nevykrvaci... To jaksi zbledne kdokoliv. V rozporu s obecnou predstavou se ale mohou opalit a snaz, nez jedinci se svetlou pleti. Znatelne to ale je jen u nekterych kmenu (kterych je mimochodem vic nez narodu v ecrope a americe dohromady), pripadnu u misencu (mulati, mesticove...). Nejtmavsi plet pak kupodivu nemaji jedinci z Afriky, ale nekteri z obyvatel Indie a Nové Guiney... :) Tolik fakta pro vnuka. ;) Mozna to zni jako vyctene z knizek, ale mam to jaksi z prvni ruky a mohu dodat, ze pokud treba v tramvaji zhasne v noci svetlo, jsou cerni pasazeri vsichni, bez ohledu na jizdni doklad, samozrejme krome ridice :D  Pro me osobne jsou vsichni lide modri, at uz tmave nebo svetle, jenom troubove jsou zeleni se zlutymi puntiky a dobre jim tak :D S.F.


Jasně že jo. Jen dlaně mají přitom v pěst. proto je mají růžové. :-)


Nami 99
02. 12. 2020
Dát tip

Evženie - děkuji moc.

To já právě taky nevím. A mysliš, že se opalují? Kdyby se náhodou vnuk zeptal.


Evženie Brambůrková
02. 12. 2020
Dát tip Nami 99

Někde jsem četla, že černoch dokáže strachy zešednout. O červenání nic nevím. Ale dej vědět, jak to dopadlo. :-)))


Nami 99
02. 12. 2020
Dát tip

Děkuji moc všem za návštěvu, tipy i hezké komentáře.


Alegna
02. 12. 2020
Dát tip

:) taky neporadím***


Kočkodan
02. 12. 2020
Dát tip Gora, blacksabbath

 

Já tu, Nami, z tvého kloučka

zbledl jako hladká moučka,

krevní tlak mám horentní,

vnouček není korektní,

„černocha“ mu ihned zakaž,

jinak z něho bude pakáž. ;-)


černoši se nestydí......to je jenom krytí..... čáry bílou a červenou......na tvářích nakreslenou....*/******


MilanH
02. 12. 2020
Dát tip

:o)


aleš-novák
02. 12. 2020
Dát tip Nami 99, blacksabbath, Gora, Alegna, Dagmaram

nejsem si jist zcela...

možná černoch zbělá?

...

ale řekl bych, že černoši se zpravidla nemají za co stydět...


Nami 99
02. 12. 2020
Dát tip Gora, blacksabbath

Podobná otázka je, jestli černoch s platnou jízdenkou třeba v tramvaji je stále černý pasažér.


Gora
02. 12. 2020
Dát tip Nami 99

Bydleli jsme dřív ve Větřní u ubytovny Kubánců a tehdy tříletý syn mi povídal - mami, tam stojí tma... ale stačilo, aby Kubánec s širokým úsměvem pozdravil a bylo po "tmě" :-)

Co povíš vnoučkovi, to ti neporadím, Nami...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru