Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Slast

03. 12. 2020
7
18
404
Autor
Kaj

Ležíme na koberci 

ve zhasnuté místnosti 

vnímáme rozsvícená světla 

daleko venku 

teplo 

nepotvrzené bezpečí 

 

Můžeme nechat čas  

nerušeně plynout

vše se obejde úplně bez nás 

je to příjemné, relaxační

 

Tvé hroty se nepozorovaně

zarývají do mé kůže

 

Přesunuji se níže

lekám se svatokrádeže

chtěl bych být jako hurikán

jako žralok

 

Dotýkáš se mě

připomínáš

že vana 

bazén bázně

je vypuštěná

 

Dáváš jsi mi svobodu

mohu být 

kým chci

 

Uklidňuji se

zpomaluji

chci Tě nechat uzrát

 

Pro Tvou šťávu

z oharku trpělivě vyfoukávám plamen

 

Proměňuji se v dláto

ubírám z Tvé měkkosti

dokud z Tebe nezbyde

jen pokora touhy

 

Stávám se dalekohledem

zaostřuji 

na hvězdy vášně

na obloze Tvého těla

 

Naslouchám Tvým vzdechům

odleskům na vlnách

 

V čase nula

jsem se propadl

do slabosti dítěte

i tak jsem vyhledal Tvůj pohled

byť mě mohl spálit na popel

 

Ve Tvém náručí

jsem se stal tak konkrétní

že se bojím pohledu do zrcadla

abych se nepořezal

 

Zavřela se nám

závora přátelství

jeden bez druhého

budeme kulhat

 


18 názorů

elína m.
09. 12. 2020
Dát tip

Pokud neumíme dobře hebrejsky, aramejsky(jazyk, kterým mluvil Ježíš), řecky a latinsky, těžko si můžeme udělat na bibli relevantní názor. Vždy budeme přejímat jen názory jiných, které jsou dle naší logiky nejblíž k pravdě a nebo které se nám jen líbí.  Já mám na většinu otázek, o kterých se vedou nekonečné diskuse, jen přibližný názor. O evoluci ale vím dost na to, abych mohla striktně tvrdit, že tento proces je ve skutečnosti něčím jiným, než se traduje. Proto si myslím, žes ve svých úvahách skloubil jen svou vlastní představu o evoluci se svou vlastní  představou o knize Genezis. Představa o něčem je vždy něco zcela jiného než realita sama. Když vyhraješ nějakou diskusi(třeba ty versus farářka) změníš nebo upevníš svůj názor na předmět sporu. Upevníš zase jen svou představu. Pokud si toto člověk uvědomí, stane se agnostikem a nezatěžuje se filosofováním, které nikam nevede.

Oproti filosofii může být poezie s jistým obsahem jen rukavicí hozenou do ringu. Může si klást za cíl jen vyvolat spor, který třeba nemá řešení, ale jakákoli intenzivnější duševní činnost může vést k neočekávaným výsledkům. Báseň si může dovolit věčný otazník.


Kaj
09. 12. 2020
Dát tip

Vzpoměl jsem si na obdobu mužské bradavky u ženy. Je jí klitoris, jakýsi zmenšený penis. Ženská sexualita se prý hodně rozvíjala v "nedávné" době. V dávných dobách prý ženy sex moc nevzrušoval. Nejsem na to odborník. Tyto informace si pamatuji spíš mlhavě. 


Kaj
08. 12. 2020
Dát tip

Co se týče náboženství, tak mi vše připadá jako v té pohádce, kdy král nebo princezna vždy musí odpovědět: "I to je možné." Slyšel jsem velmi hezké srovnání začátku Genesis a Gilgameše od Jana Sokola. Dokonce ve dvou verzích. Genesis 3 byl pro mě léta těžký oříšek. Snažil jsem se to napasavot na evoluci. Nakonec se mi to k nelibosti farářky podařilo. Bylo neuvěřitelně, jaké se musely řešit maličkosti. 


elína m.
08. 12. 2020
Dát tip

Já jsem taky věřící, ale bibli nemůžeš brát doslova. Většina knihy Genesis je opsaná z mnohem starších mezopotámských textů a špatným přkladem vznikly obroské zmatky. Evangelium Svatého Jana je zase převzaté ve své úvodní části z textů egyptských. ...Kniha, která je z velké části přepsaná z mnohem starších textů přece nemůže být zjevená, nemyslíš ?


Kaj
08. 12. 2020
Dát tip

Jsem věřící. Vím, že nejdřív byl stvořený muž a pak teprve žena (nevěřím ale, že by svět byl stvořen za sedm dní). 

Má úvaha s bradavkami ale na toto necílila. Bral jsem to tak, že jako my máme bradavky, tak Vy zas máte něco jiného, mužského, pro Vás nepotřebného.

Na temeni jsou zase chlupatější ženy :-)

 


elína m.
08. 12. 2020
Dát tip

Samozřejmě, že je mají. Až budeš hladit kocoura, můžeš si je nahmatat.

Relikt ?  Tím jako bys říkal, že ženské pohlaví je starší a muži jsou vývojově dál. To já si opravdu nemyslím. Je to spíš naopak. Jen se podívej, jak jsou muži chlupatí. Někteří jsou chlupatí jako opice. To spíš ta "srst" je relikt.


Kaj
08. 12. 2020
Dát tip

Mají funkci erotickou. Nevím, zda jiní safčí samci je také mají. Mě připadají jako relikt. 


elína m.
08. 12. 2020
Dát tip

Myslím, že bradavky mají normálně u mužů jen funkci erotickou, ale s pomocí patřičných hormonů je lze tak říkajíc "uvést do provozu".


Kaj
08. 12. 2020
Dát tip

Milá elíno, díky za pozorné čtení. Bradavky mě překvapují už tí, že jako muž je vůbec mám. Kdybych byl klidnější a trpělivější, třeba bych objevil více podobných míst. 


elína m.
06. 12. 2020
Dát tip

Možná máme něco společného. Oba píšeme o smyslových prožitcích a taky oba píšeme o prsních bradavkách.(Já v básni Vlajkonoš.) Ty se ale díváš ještě dopředu, já už spíš jen dozadu.

Musela jsem se pousmát závěru tvé básně...Párkrát jsem taky měla dojem, že bez někoho nemůžu žít. Vždycky se ale nakonec ukázalo, že on beze mě může žít docela snadno a že já to bez něj konec konců taky vydžím.


Kaj
03. 12. 2020
Dát tip

Díky Dagmaram, krásný večer


Kaj
03. 12. 2020
Dát tip

Milá Umbratico, díky za pozorné čtení. Pěkný večer


Kaj
03. 12. 2020
Dát tip

Díky Alegno, souhlasím, Od času nula je to zásadní. 


Dagmaram
03. 12. 2020
Dát tip

jsou tam pěkné momenty


Umbratica
03. 12. 2020
Dát tip blacksabbath

Už jsem si myslela, že si jen prostřednictvím slov prožíváš něco znova, ale poslední dvě strofy jsou o něčem jiném a to se mi líbí. Tip.


Alegna
03. 12. 2020
Dát tip

hm, povedené verše, pro mě nej od: V čase nula- až do konce*****


Kaj
03. 12. 2020
Dát tip

Přeji život bez berlí. Díky. 


MilanH
03. 12. 2020
Dát tip

...

jeden bez druhého

budeme kulhat


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru