Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Na rodinné nákupy?

13. 05. 2002
1
0
1006

Dnes ráno jsem popojížděl v dopravní zácpě po mostě Legií. To je ten most, co vede přes Vltavu k Národnímu divadlu. Bylo lehce před desátou hodinou. To budu u Národního až tak za 10 minut napadlo mě. Říkal jsem si, že už by měli s těmi intervaly zelené něco dělat, jinak to tam bude věčně zacpaný. Rozhlížel jsem se bezmyšlenkovitě kolem a přemýšlel o denní rutině. Zavěsil jsem pohled do zpětného zrcátka a viděl, jak za mě dojíždí stříbrný Mercedes. Moc se v jejich typech nevyznám, protože mě tahle značka zrovna nebere, ale určitě to byl nějaký poslední výkřik ve speciální úpravě a musím přiznat, že byl elegantní a honosný. Víc než auto mě ale zaujala dvojice lidiček sedících uvnitř. Zajímavý pár. On, šlachovitý, opálený, nakrátko střižený a charismatický, seděl za volantem. Ona, milá, usměvavá, něžně a přítulně vypadající brunetka s krásnými rysy, vedle něho na sedadle spolujezdce. Bylo patrné, že mají výbornou náladu, že jsou ve formě a že to mezi nimi jiskří přitažlivostí. Naklonila se k němu, položila s citem hlavu na jeho rameno, rukou ho pohladila po tváři a něžně ho políbila. Usmál jsem se, protože mě byl předložen další argument krásy života. Fronta popojela o pár metrů, on dobrzdil za mnou a vyloudil pro ní neodolatelný úsměv, řekl pár slov a polibek jí vrátil. Krásný vztah, napadlo mě. Uvědomil jsem si, jak je fajn, že jsou k sobě lidé tak milí a pozorní. Přemýšlel jsem jak dlouhý asi jejich vztah může být, ale jistě jsou spolu již delší dobu a o to cennější mě jejich chování připadalo. Začali si povídat, jakoby vzpomínali na něco krásného, společně prožitého. Zleva po kolejích nás předjel zase nějaký chytrák. Kvůli těmhle to tady stojí tak dlouho projelo mě hlavou. Vrátil jsem svůj pohled do zpětného zrcátka a přes skla opět vstoupil do intimity toho krásného páru. Určitě mají aspoň dvě krásné děti, napadlo mě a v hlavě se mě dotvářel obrázek šťastné rodiny a bezstarostných ratolestí. Byli jsme téměř v polovině mostu a oni si stále tak živě vyprávěli. Další výměna pohledů a další letmý polibek. Vše mezi nimi působilo tak přirozeně a nenásilně, že jsem se na chvíli pozastavil nad tím, zda vůbec může něco takového dnes ještě existovat. Ale šafrán přece taky ještě roste a navíc jsem optimista od toho letního rána, kdy jsem se poprvé nadechl, tak proč bych neměl věřit v krásné a pozitivní věci. A třeba se znají už od dětství, podporoval jsem sám své úvahy. Ještě tak dvakrát zelená a konečně snad proklouznu přes křižovatku, doufal jsem. Nevím proč, ale věřil jsem, že mají doma kluka a holčičku. Oba se rozesmáli, že jsem viděl jejich krásné bílé zuby. Letmo se podívala na hodinky a něco vysvětlovala. Zelená, ještě zelená, padla oranžová, já už jsem nestihl projet a musel zastavit na bílé čáře, u dveří do křižovatky. On zastavil až těsně za mnou. Teď už jsem si víc než je hlídal semafor, ale přesto jsem stačil postřehnout jejich poslední letmé dotyky. Políbila ho na rty a přivřela přitom oči s elegancí jí zřejmě vlastní, on sáhl kamsi do palubní desky a podával jí, ano opravdu jí podával roličku tisícikorun. Vzala je mezi prsty, strčila do kabelky a vystoupila. Už jsem jenom zhodnotil její postavu, když procházela kolem mého auta a letmo se na mě usmála. Pak skočila zelená. To asi nebylo na rodinné nákupy napadlo mě, když jsem míjel Národní divadlo.
Josefk
25. 10. 2002
Dát tip
zajímavé, nic tu ode mne není a přitom jsem tu něco nedávno psal... tak ještě znovu típnu :-)

Spvrivs
12. 07. 2002
Dát tip
A co když on ten bourák kupoval a chtěl si ho nejdřív vyzkoušet než zaplatí a protože měl málo peněz tak část splatil oním způsobem? Ne, jenom tak uvažuju... ale je to blbost (ten můj nápad, dílko je docela fajn) :-))

Kittie
07. 06. 2002
Dát tip
Zajimavý konec :o)) Dneska sedlo, ale ještě se vrátím za časík..

jarodějka, to už se tak někdy stává. jsou v životě věci dobré a špatné. každý z nás, když se někdy otočí zpátky by některé záležitosti udělal jinak. měl jsem vždy tu výhodu, že jsem za své chyby sklízel kritiku a jsem za to rád - díky i tobě:-)))). avšak bez toho by se to karmické kolo života a smrti nenazývalo život:-)))

Jarodějka
24. 05. 2002
Dát tip
tohle dílo mě opravdu moc zklamalo

ano mile damy, jen kdyby to tak v zivote slo vzdycky. bez ublizovani. jen me tak nedavno napadlo, co kdyz on byl gigolo a vracel ji zpatky :-)))). preji vam krasny zbytek jara a sladke leto. mario

Cyndi
15. 05. 2002
Dát tip
checht, šak já věřím, že maj krásnej nezkaženej vztah a že budou mít jen a jen pěkný vzpomínky... kdyby to tak šlo dycky, bez balastu pseudocitů a podobnejch vymyšleností mozkoškrabů...

LaMouette
15. 05. 2002
Dát tip
asik bych se taky culila..s takovejma ruličkama v autě:-)) ale hezká pocitovka:-))

Idril
13. 05. 2002
Dát tip
"Z cédéčka proudil do éteru tak charakteristický zpěv jaký může mít jen Axel z Guns... " dál se mi číst nechtělo...

Jojo Idril chápu. Byla to hovadina a tak jsem to na radu zkušeného napravil :-)))) Díky. A kromě toho mě ještě napadlo, že to měl být Karel Gott.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru