Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Místopis

07. 12. 2020
24
44
1788
Autor
Gora

 

Lipanovice –

pod lipami dva orli

 

……………

 

Kluk metá kotrmelce  

Zrcadlová Huť 


44 názorů

Gora
11. 12. 2020
Dát tip

Břízo, pobavils! Dík. Jo, možné to je, ten tvůj výklad:-)


Bříza
11. 12. 2020
Dát tip

Já někde slyšel. že postoloprty jsou odvozeny od prostonárodně vulgárního "posteloprdy". A ty kecy o apoštolech jsou pouhou flanďáckou nadstavbovou snahou po zahlazení ČESKÉ JADRNNOSTI . . . Inu - národ kacířú  . . . germáni to s námi nemají lehký . . .  ;)


Gora
11. 12. 2020
Dát tip

díky, cvrčko...


cvrcka
11. 12. 2020
Dát tip

Mne to taky nic neříká. Ale jako experiment, souhlasim. 


Gora
08. 12. 2020
Dát tip

e.eurocrow... tím to nejspíš není... dík


e.eucrow
08. 12. 2020
Dát tip

nejak neviem, nič to vo mne nevyvoláva. žeby to bolo tým, že tie obce nepoznám? pravdepodobne...


Gora
08. 12. 2020
Dát tip

Evži, díky:-)


Rozhodně je ro zajímavé.


Gora
08. 12. 2020
Dát tip

Karle, děkuju:-))

Někdy mi jako Kocourkov připadá nejen ta vesnice...


K3
08. 12. 2020
Dát tip

Zašlé časy slávy. U nás v Kocourkově je koček přehršle:).


Gora
08. 12. 2020
Dát tip

Norsko, díky za konstruktivní radu.


Gora
08. 12. 2020
Dát tip

Peter, děkuji, tak je to myšleno... měla jsem nejprve, jak orli u Lipanovic porcují srnče /viděla jsem z několika metrů/, ale bylo mi proti srsti psát tak konkrétně o srnčeti... a v Zrc. Huti ten mládenec - předváděl se před děvčetem, zrcadlil své ego v těch kozelcích přes silnici... dík, je to opravdu zkušební...


Gora
08. 12. 2020
Dát tip

Přemku, díky:-)


Norsko 1
08. 12. 2020
Dát tip

Výborná párty zde, vedená snad ve svahilštině nebo nějakém jiném světovém jazyku. Potlesk, Goro. Příště napiš jen-toaletní papír. Experiment


Zaujímavý nápad, miestopis na spôsob prvého dojmu, aspoň na mňa to tak pôsobí. A funguje to.


lastgasp
08. 12. 2020
Dát tip

Mnohovýznamně zhuštěné, vypovídající o znalosti lexikonu obcí.


kvaj
08. 12. 2020
Dát tip

:-)


Gora
08. 12. 2020
Dát tip

Z.E.: orli mořští, kteří zde žijí... dík!


Gora
08. 12. 2020
Dát tip

kvaji, to je nápaditá cedulka:-), dík...


Líbí se mi to -i když ty „dva orli pod lipami" bych potřeboval asi přeložit :)

-Je to snad polská a moravská orlice?

-Nebo moravská a německá?

-Nebo rakouská a moravská?(nebo polská a německá ?

-to asi ne, že ne :) ) ((...)).

 


kvaj
08. 12. 2020
Dát tip

Hezké hříčky s názvy. Viděl jsem na fotce polskou ceduli u silnice a na ní bylo: droga do szkoly.


nemusí tě to mrzet, já su hlópé


Gora
07. 12. 2020
Dát tip

Radovane, díky, žes nahlédnul, bádal:-), ač mne mrzí, že bez výsledku... 


část obce, která nemá erb a lom, kde kluk metá kozelce, nevím jak to dát do kupy

asi to není to hlavní, ale to hlavní nevím


vesuvanka
07. 12. 2020
Dát tip

Safiáne, to jsem vůbec nevěděla, děkuji za podrobné vysvětlení :-)))

Irenko, to jsem také nevěděla, že se říká švec prťavec, díky :-)))


Gora
07. 12. 2020
Dát tip vesuvanka

Říká se přece - švec prťavec, a tak ty Postoloprty mají nejspíš něco společného i s tím řemeslem:-)... díky za příspěvek!


Safián
07. 12. 2020
Dát tip vesuvanka, Fidzi

Vesuvanko, Vejprty, Postoloprty. V  Praze Čakovicích je Kostoprtský rybník a je tam vysvětlivka, že že je to odvozeno z nějaké stezky. To by mohlo platit i pro Vejprty. Ale Postoloprty, tam to asi bude jiné. Byl tam klášter Porta apostolorum -  Apoštolská brána (měl několik poboček) vyvrácený lounskými husity. Z toho se odvozovalo že Postoloprty jsou od  (A)postoloporta.  Podle Němců to byla Apoštolská hora. Ale jazykovědci tvrdí, že to bylo město ševců, kteří prtali postoly (šili boty). Zdá se to divné. Ale když si představíme, že tam bylo  knížecí lovecké centrum a kníže a jeho družina jistě netahali pokaždé loveckou výbavu s sebou, snadno si představíme, že tam už v 10. století bylo skladiště a k němu i výroba a údržba. U Postoloprt stál také mýtický vodní hrad Draguš.


Gora
07. 12. 2020
Dát tip

Jani, děkuju ti... Kocourovů je tedy víc, ten "můj" je cestou na Plzeň:-)), také Tchořovice:-))


vesuvanka
07. 12. 2020
Dát tip

Pěkné :-))), TIP.  Ani jednu z těchto vesniček neznám, ale napadly mě  legrační názvy měst v Ústeckém kraji - Vejprty (u Kadaně) a Postoloprty (u Loun).  V Kocourově  u Třebenic na Litoměřicku  jsem byla, ale ani jednoho kocoura nebo kočku jsem tam neviděla.


Gora
07. 12. 2020
Dát tip blacksabbath

Safe, zajímají mne názvy v nějakých souvislostech... díky, třeba v Kocourově koukám, kolik tam běhá koček:-)


Gora
07. 12. 2020
Dát tip

Norsko, no, máš to dobrý:-)


Safián
07. 12. 2020
Dát tip Gora

Svého času pmě řekvapila Velechytřemyšleves (nebo jen Velemyšleves?). Pěkný je také Kakánov u Kašperských hor. Tam asi zastavovali  před vstupem do města  podobně jako ve Velké či Malé Třebáni atd. Obyvatelům Kakánova se to asi nelíbilo, protože na ceduli na hranici obce si dali Kokánov. Na mapě to ale ještě před pár lety bylo postaru.


Norsko 1
07. 12. 2020
Dát tip blacksabbath, Morticia Adams

Osamělá jabloň. Rýhy v půdě. Bývalé Jabloňovice

 


Gora
07. 12. 2020
Dát tip

Díky, Luboši...


Kočkodan
07. 12. 2020
Dát tip blacksabbath

 

Obec Lipany

chyběl Jan zraku orla

husita věřit nechce

porážky pachuť


Gora
07. 12. 2020
Dát tip

Díky, Ivi, obrázky jsou naopak parádní!!!


Gora
07. 12. 2020
Dát tip blacksabbath

Prosecký, ano, u Srní... člověka překvapí, že tam vůbec někdo jde, a natož když je to kluk, který přes silnici dělá kotrmelce...

Lipanovice, součást CHKO, kde jsem zblízka viděla dva orly mořské na srnčeti...


blacksabbath
07. 12. 2020
Dát tip vesuvanka
Doufám, že ty obrázky nejsou kotrmelce....:-)))).......*/******

https://d37-a.sdn.cz/…,90


Gora
07. 12. 2020
Dát tip

Majaksi, dík, dtto Renata... 


Gora
07. 12. 2020
Dát tip

Renato, díky... jen takové "připomenutí", kde jsem zahlédla na cestách po okolí něco zajímavého, ale teprve zkouším formu, co z ní "vyleze", tak díky za trpělivost s mými experimenty:-)


bixley
07. 12. 2020
Dát tip

Hezky popsané ztracené vesnice. Tedy - pokud se nemýlím.


Prosecký
07. 12. 2020
Dát tip

To mně připomíná Spiegelhütte. Ta je ale už u Zwieselu. Nejblíže je tam ze Srní. 

A u orlů z Lipanovic mě nenapadá nic.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru