Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Požiare

09. 12. 2020
16
10
534
Autor
e.eucrow

V reči nikto nebadal výraznejšie výkyvy, ale potom sa objavila

istá znepokojivá myšlienka, ktorú sa nedarilo zaplašiť. Okázalo poletujúci

sneh sa tak stal mojím neustálym spoločníkom. Prišiel som sem

zvíťaziť, hoci si uvedomujem, že prítomná fauna na moje pokusy nemusí

reagovať práve najpozitívnejšie. Hľadanie nástupcu sa mojou

rezignáciou neurýchli, radšej sa teda zmierme s tým, že nás

čaká niekoľko tvrdých mesiacov.

 

Však to poznáš, samá mágia a deus ex machina,

od ktorej životne závisí náš happy end. Máme už aj naplánovanú

sériu strhujúcich experimentov, zameraných na empirické

dokazovanie existencie toho ktorého jedinca.

Za odmenu sa spoločne rezkým krokom vydáme v ústrety prebudeniu,

a to so všetkou parádou, ktorá nám podľa platnej legislatívy patrí.

 

Popri nás sa mihajú známe nábrežia. Už v nich ale rozhodne

nie je toľko napätia ako minule, kedy nás aspoň sem-tam uznali nespôsobilých

vykonávať svoje zamestnanie. Ponechali nám ale istú slobodu vo forme osamelých prechádzok.

Ostáva vztýčiť strašiaka uprostred poľa a škrtnúť zápalkou.


10 názorů

elína m.
07. 01. 2021
Dát tip

Těším se.


e.eucrow
07. 01. 2021
Dát tip

Jasné, s tým som tak nejako zmierený :) vďaka, ešte ju sem určite hodím.


elína m.
07. 01. 2021
Dát tip

Kdyby tě zajímalo, co si myslím, tak tvoje díla na Písmáku stejně vždycky bude číst jenom pár lidí, ať už jsou dlohá nebo krátká, ale s tím jsi jistě smířený. Mně ta báseň dlouhá nepřipadala, protože se mi podařilo dostat se dovnitř. Když se čtenář pročte dovnitř, na délce textu nezáleží.


e.eucrow
06. 01. 2021
Dát tip

vrátim, vrátim... ale prišlo mi to na pismak predsa len príliš dlhé... :) takže sem dám tie básne asi postupne.


elína m.
06. 01. 2021
Dát tip

Kam zmizela tvoje báseň Nepokojná krajina ? Zatím jsem ji četla jednou a chtěla jsem se k ní dnes vrátit. Připadalo mi to velmi zajímavé. Přepisuješ to ještě, nebo už to sem nevrátíš ?


e.eucrow
11. 12. 2020
Dát tip

vďaka za komentáre a tipy :)

Safián: s tým nesúhlasím, ale rešpektujem tvoj pohľad. vďaka za zastavenie.


elína m.
10. 12. 2020
Dát tip

Vynikající. Ale s tím zapalováním strašáka bych ještě počkala, protože každá budoucí sezóna může přinést úrodu, kterou je potřeba chránit před nežádoucími vetřelci.

Osamělé procházky krajinou, jež silně připomíná krajinomalby z počátku devatenáctého století, to není nějaká z nouze ctnost, může to být i forma uklidňující meditace před návratem na křižovatky velkoměst za volantem robotického vozu.


Norsko 1
10. 12. 2020
Dát tip

Beru zápalky sebou. Jako poznávací znamení


Safián
10. 12. 2020
Dát tip

Poezie má širokou náruč. Pojme stručné a výmluvné kousky stejně jako rozvodněnou řeku. I ta má své předchůdce, třeba tzv. "poezii zástupů" z 19 století nebo beatníky, jejichž kachní žaludek semlel ledacos. Takže dovoleno je vše a proti gustu žádný dišputát. Ale přece jen si myslím, že v oblečku básně v próze by to korpulentním výtvorům slušelo více.


Gora
10. 12. 2020
Dát tip CHT

"Znepokojivé myšlenky" vkládáš do básní... je to zvláštní poetické vidění a styl psaní, který má něco do sebe...

Ironie, aktuální situace, ale i snění, vše je přítomné. 

Ponechali nám ale istú slobodu vo forme osamelých prechádzok.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru