Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

přesčasí

11. 12. 2020
18
34
965
Autor
cvrcka
Puká mi hlava tím neklidem!
 
Jsme do sebe zkroucené zárodky 
kapradin
užíráme zevnitř dužninu kořene 
voda vzlíná spárami kůry 
 
mezi chloupky prastarých kmenů 
dere se stlačená bujarost jara
 
Kdy už!
 
 
neustupuj jen proto že slunce
stoupá jen nízko nad obzor
ani jeho únava 
není tvá 
 
jsi sytý
 
jsi nejtmavší místo oblohy
neustupuj s rukou před očima 
ani o píď 
 
 
Stonožky listů spí schoulené 
Mrtvé 
Jsme kyselinou slabé schránky 
hlavami bezhlavě pukáme vstříc paprskům
 
slupky krust padají na zmrzlou zem
květy netuší 
instinktem vystřelují šípy semen  
 
krupobití 
položivota
polosmrti
 
 

34 názorů

cvrcka
10. 06. 2021
Dát tip

Nostalgia, diky moc za vjem. Je to mozny. Velmi uznavam sevrenost textu, a min je mnohdy vic! Beru primhourene oko. 

Byla jsem tehdy hodne nastvana :) 

 

Incognite, diky za pripsani - no, zlomilo :) ted nejvic , konecne teplo ze vsech stran.... !


Chápu tu ucelenost díla, ale první strofy až po "kdy už" mi přijdou dostatečně ucelené na to stát samostatně. S básní jako celkem trochu bojuji skrze mírnou ukecanost, kdy nevím, jestli se mi to líbí, nebo ne - čímž ale netvrdím, že ne :) Možná je to trochu moc ženské, netuším. Každopádně ten začátek. Stačí mi a ano. /*


Incognit
08. 02. 2021
Dát tip

To vypadá, jako bys už fakt táhla trochu přesčas. (teda ne ta báseň- ta je fajn, ale stav který naznačuje). Ale koukám, že to je ještě opředvánoční- tak do už se jistě zlomilo do novočasí.


cvrcka
17. 12. 2020
Dát tip

Lnice, fusky, Lami, Čudlo i agát - díky moc! Je super po miliónu letech zjistit, že můžu poslat hromadný avízo komukoli mimo komentující :D agát ještě zvlášť, že mám radost ze zpěvu. ....aspoň písmenka že můžou.


agáta5
16. 12. 2020
Dát tip

avízo dorazilo :)

chtěla jsem napsat hlubší kritiku, ale mám v hlavě nakakáno :)

i když... vstup do básně suverénní, hezky mi to tam zpívá.. až do úplného konce... prostě zpívá

čus cvrku ) 


Čudla
15. 12. 2020
Dát tip

Avizo přišlo.


cvrcka
15. 12. 2020
Dát tip Lami, Lnice

když vás, tiší tipaři, označím takhle všechny hromadně...přijde vám avízo? :)děkuji fusky, Lami, Alegno, Agáto, Čudlo, Lnice...prosím jestli vám přišlo avízo, kliknete mi sem k této kritice tip? Ať vím, jak to tu vlastně chodí...


Silene
14. 12. 2020
Dát tip

cvr, ten útvar, co jsem vyhodnotila jako možnou báseň, je na konci poslechové části odkazu na Radio Sever (nebo v jeho doslovném přepisu pod přehrávačem). Domnívala jsem se, že by příslušný text mohl být vyňat z knihy, nevím však, zda nejde o nějaké vlastní sdělení redaktora.) Knihu jsem nečetla, padla mi do oka jako upozornění na téma. On autor knihy zmiňuje hory/moře a diverzitu času i v jiné ze svých popularizačních prací, patrně jeho oblíbený nástroj, tohle zobrazení.


cvrcka
13. 12. 2020
Dát tip

Báseň jsem nenašla.  Ostatni promyslim . Zajimavy odkaz, Sil.


Silene
13. 12. 2020
Dát tip

Měním názor, cvrčkatá, vlastně jsi geniálním manipulátorem mého bezbřehého času. Díky ti, obhlédla jsem další šidítko myšlenek, a jelikož má m. b. opět nic, na konci se rozprostřela báseň k jejímu ukonejšení. A vůbec celé se to jaksi odvolává, kdo by to byl řekl, do fyzika? No ovšem, je Ital.

Kdyby šla kolem law, zeptám se, kolik tipů by měla tato báseň šanci získat na písmáku. Ona má law lepší odhad než já.


Silene
13. 12. 2020
Dát tip

Kdepak, nic na mě nefunguje, jak má, nevnímám paradox, připadne mi zákonité řídit se volbou dis/komfortu nebo teplotou v procesu.

Syčí, syčí had... jsi, jsi... (to víš, že rozumím).

dtto je písemné vyjádření grafického symbolu složeného z dlouhé vodorovné čáry, dvou krátkách svislých a další dlouhé vodorovné, jinak řečeno totéž. Původ prý v italském detto.

bezčasí/přesčasí chápu, vybíravost, hm.

(= syndrom umrčeného čtenáře.) Praštím se sama, před puknutím.


cvrcka
13. 12. 2020
Dát tip

Jeste navic mi prescasi evokuje bezcasi. To taky sedi. 


cvrcka
13. 12. 2020
Dát tip

Povzbuzeneho. 


cvrcka
13. 12. 2020
Dát tip Nemámpřezdívku

Nemámpřezdívku díky. 


cvrcka
13. 12. 2020
Dát tip

Silene, co znamena dtto? 

Ano . Proc potrebuji! Skvela otazka.

A ano, je to muj nastroj, stejne jako jsi/jsi.

Je to tak. Je to přece paradox. Ustupuji jen proto ze je slunce jen

Sila slabosti.

A syty neni o barvě. Je to iluze povznuzeneho semene. 

Nekdy si rada povidam. 

 

A dekuju atkij a jeste nejakemu nenapadnemu tipari,  uz nevim komu. Vcera. Musim se podivat. 


Silene
13. 12. 2020
Dát tip cvrcka

No jo, všudypřítomný odpor.Jsem si ti na ni zdřímla, jsem pak vždycky tři písmena až deset minut geniální autor i krtek, takže (ale hele, namáhám se tu, že aréna, jestli ji používáš jen kvůli prodloužené exspiraci, dej mi prosím taktně vědět, jsem apriori lenivá ve svých snahách) --

je toho přes moc a ještě k tomu to podivný počasí -- povědomá parafráze! A super.

Ovšem vyhmátnutý pocit zde:

Distribuční past impatiens parviflora. (Ježto růže, no, mé dioptrie nespatřily.)

K osobní nesnázi s kurzívním partem: Samozřejmě, že si připouštím krom vody do vany i možnost barevné sytosti, stejně bych ale chtěla zažít aspoň chvíli vyškrtanou verzi, tj. zcela bez kurzívní části,

anebo převod do třetí osoby, čuju tu naléhavost, asi proto přitlumuji. Aktuálně bezpracně hladkému převodu brání spřažená dvojice přivlastňovacích zájmen jeho - tvá, a ještě mi tedy řekni (sobě, samozřejmě), proč potřebuješ neustupuj jen/stoupá jen, podstatná repetice? Dtto jsi/jsi, či jsi nás, čtenářské puristy, odflákla?     

Chvilku jsem si chtěla počíst po svém. Nechci drtit podstatnost jednotlivých partů, co já o nich...


cvrcka
13. 12. 2020
Dát tip

Sil, dikys, skvele, je toho přes moc a k tomu ještě to podivny pocasi... :) ale beru na věd ohmy.

 

Stonažko! :)  smotana jsem pomotana uf. Už!  Dík. 


lawenderr
12. 12. 2020
Dát tip cvrcka

mi to celé příjde jako příroda - té taky houby rozumím:) ale mám ji ráda, se vším šudy, tak se tu kochám, prohlížím, snažím se načuchat, no nevytrhnu nic - drsná a syrová Botanickozoologická tu:) - stonažky ... :)


Silene
12. 12. 2020
Dát tip

Nic mi do toho autorsky není, ale rozhodně si v sobě hlasuji pro další hledání, co názvu se týče. rostlinná bylo jak neutrální roztok, ale přesčasí samo o sobě zase taky skvělé není.

Jsem ještě příliš sytá nebe z poslední jízdy, a tak mě "jsi sytý" jaksi přesycuje.

Baví mě tvé zárodky a zámotky, napruženost.

 


cvrcka
12. 12. 2020
Dát tip

Dík!  


cvrcka
12. 12. 2020
Dát tip

No hlavne ja jsem presycena. A mam novej nazev. přesčasí

 

fakt mam divny stavy nenapadnejch úzkostí už.  Už  už  me to fakt sejří a jeste k tomu kombinace 15 a -5 celsiáků s deštěm sněhem mrazem větrem slunkem. 

Umrzle kvety růží 

 

A tak no. 


Luzz
12. 12. 2020
Dát tip

první část (po kdy už) docela dobrá - tou nedočkavostí a neklidem. pro mě by byla dostačující i sama o sobě.

druhá část (kurzívou) - vnímám jako odpověď na tu první... útěcha? ale možná bych se bez ní obešla (každej přece ví, že... ale jo, někdy je potřeba; jako bych nic nenapsala :))

třetí už pro mě trochu přesycená, ale spíš můj problém, asi potřebuju čas, abych se zorientovala.


elína m.
12. 12. 2020
Dát tip

Za dveřmi se neposlouchá. Měl jsi reagovat dřív, než jsem zařadila zpátečku. Když si to tady dneska čtu kolem a kolem, tak si myslím, že dneska už toho bylo fakt dost.


Norsko 1
12. 12. 2020
Dát tip

Jsem tu a poslouchám vás, holky. V baru by bylo líp. Ta volnost


elína m.
12. 12. 2020
Dát tip

Já ti zas přeju co nejorgasmističtější furthory jako je třeba Záznam, když už tu svatej Salvátor nejni.


cvrcka
12. 12. 2020
Dát tip blacksabbath

Dopomahej Ti k tomu pismak otec i syn i duch psavy. 


elína m.
12. 12. 2020
Dát tip

Stébla jsou z devatenáctýho stletí, tak už maj nárok bejt chcíplý, ale u matury furt žijou. Chěla bych žít aspoň tak dlouho jako Walt.


cvrcka
12. 12. 2020
Dát tip blacksabbath

Děkuji velmi pěkně elíně i black. Stébla jsou taky chciply. Jesteze tu jsou nase orgasmicky furthory. Na ty je spoleh. 


elína m.
12. 12. 2020
Dát tip

Ginsberg nekvílel špatně, ale rozhodně nekvílel rostlinně. Tohle mi připomíná spíše Stébla trávy a ty jako cvrcka musíš stébla trávy velmi dobře znát. Nejsi ale tak materialistická jako Walt Whittman a za to ti dávám tip.


cvrcka
12. 12. 2020
Dát tip

Danke a vielen dank! 


cvrcka
11. 12. 2020
Dát tip blacksabbath

Už z toho fakt kvílím. Dík bohům aspoň za slova. Dík za tip jak cyp.


Norsko 1
11. 12. 2020
Dát tip cvrcka

Kvílíš skoro jako Ginsberg. Jen jinými slovy


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru