Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

IT je "šuviks"

13. 12. 2020
1
1
193
Autor
Bystroočko

 

Informačné technológie sa môžu zahrabať pod čiernu zem pred tvorivosťou úradníkov. Úradníkov vymýšľajúcich stále nové a nové analytiky, tabuľky a prehľady. Asi si niekto na ministerstve musí niečo dokazovať alebo udržať stoličku.

Ani tento rok "financi"  nesklamali. Viem o čom hovorím. Za mojej praxe tých tabuliek len pribúda.

Ich užitočnosť je pochybná. Lebo posun k skvalitneniu  života nie je.

Pritom do nich idú údaje, ktoré už sú spracované. Spracované a v požadovanej elektronickej podobe odoslané. Môžu si vybrať a sumarizovať ako chcú a čo chcú!!?

Dá sa?

Kde sú milióny na informatizáciu štátnej správy???

Vo všetkom je zamontovné toľko byrokracie, že je to už byrokratický hnoj. A presne ako v hnoji to tam naďalej zahníva a zreje. Zreje, rozmnožuje sa samo v sebe. Bez verejného úžitku. To, čo malo chrániť naše spoločné, napr. zákon o kontrole, o verejnom obstarávaní, len zvýšilo počet úradníkov. Tí sú aj tak krátki na "našich ľudí".

Dodržiavať a spĺňať všetky byrokratické požiadavky a postupy si vyžaduje ľudí. Výkonávateľov, overovateľov a kontrolu kontroly a .... Riaditelia a podriaditelia nám rastú ako huby po daždi a skutočne výkonný pracovník padá na hubu.

Čím viac podpisov, tým lepšie? Nie. Len sa triešti zodpovednosť.

 Svet je príliš hmotno skutočný na to, aby sa nám len zdal alebo sníval. Práve tá "hmota" v nás ničí duchovno. Isto, že nemusíme mať všetko, ale keď sa stále musíme starať len o to, aby sme vôbec existovali, tak aký "to" má zmysel?

 

24. 6. 2017


1 názor

Danny
13. 12. 2020
Dát tip

dobře napsáno a plně chápu. tip.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru