Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

spanilá jízda načerno

16. 12. 2020
8
18
404
Autor
zd.hledač

 

...na konci tunelu svítí jen holá řiť -

život si ze mě zas udělal bžundu

donucen sám sobě temnotu prozářit

k božímu oku jsem přikreslil kundu

 

v zajetí symbolů klopýtám ke spáse -

že jsou si podobné jako krev s vínem

tak pod ně raději upřesním: Hledá se

pozemská bohyně s voňavým klínem

 

kunda je boží tvor jako já, nebo vy

žije a krvácí, rodí a zmírá

kdo se jí nekoří, tomu nic nepoví

ochuzen, kterému chybí v ni víra!

 

...na konci tunelu bloudí syn Adama

do lepších zítřků ve slíbené slevě

Bože můj - já nechci do nebe nad náma!

já bych rád na Zemi k nějaké Evě...

 

 


18 názorů

zd.hledač
14. 01. 2021
Dát tip

17 - jo souhlas, potřebné je obojí... na tom, že větší váhu mají slova skutečného člověka než toho ukrytého za fejkem se shodneme taky, že? ... totiž já rozlišuji fejk od přezdívky, třeba Gora je přezdívka Irči Mondekové, ne fejk... no, každý volíme vlastní způsob své prezentace, aspoň je to pestřejší :-) mír s tebou, tajuplná ženo :-)


zd.hledač
10. 01. 2021
Dát tip

17 - jo, to máš pravdu, určitě přimu od fejka snadněji pochvalu než kritiku :-) ale to samé přece platí od konkrétního člověka, že jo? ;-)

CHT - ty jsi ještě větší zvíře, než já :-)


CHT
26. 12. 2020
Dát tip

Oko boží z řiti svítí

a Bůh je prostě urolog.

Karcinom tvůj zavčas chytí,

že rád tě má. Viz Bible* blog.

 

(* čti bajbl)


zd.hledač
21. 12. 2020
Dát tip

17 - já se kvůli tvorbě neurážím, není proč... jsem natolik dobrej a pyšnej, že mě nic nemůže rozhodit :-) fejkování - to je snad jasné - pokud někdo vysloví názor svým jménem a vahou osobnosti (třeba pan Zdeněk Hledač,100kg!!!), tak si za ním sakra musí stát, je na něj vidět... pokud to dělá někdo pod fejkem, jak je na netu časté, tak si může psát co chce a jak chce, nemá to pro mě téměř žádnou váhu, asi jako když někdo pošle anonymní udání, člověk si přečte, ale pak hodí do koše, že, jak chceš diskutovat s někým, kdo není... žádné míry a váhy po tobě nechci, to, jakým způsobem zde působíš, je jen tvoje volba...

Cadmium - dík... kdepak umění, básnička! :-) umění poézie je pro akademiky, teoretiky,kritiky, poroty... já mám rád malé hezké básničky :-)  

 

 

 


zd.hledač
18. 12. 2020
Dát tip

Benetko - já ti dám blbůstku! tohle je přísně filozofický náhled na život! :-)))

Andělko - ano, já to vím, ty to víš... není jiné vysvětlení, než že píča je Bůh a Bůh je píča, tím se vysvětluje vše a nastoluje mír mezi příznivci božského stvoření a Darwina... obé je zrodem života, pro obé platí téměř shodný symbol - namaluj si vedlec sebe kundu a boží oko! - oba celosvětově srozumitelné symboly jsou téměř shodné!... (vítej v klubu čuňasů...)

17 - to bude tím, že sám autor ustrnul na pomezí dětintskosti a oplzlosti :-))) ale zase tu za sebe nefejkuje číslem a dokáže se za svou tvorbu postavit jménem a ksichtem, za to bych ho pochválil :-)  ... a co na to říká 18 nevíš? ;-) 

CHT - téměř netuším, o čem mluvíš, ale zní to tak vědátorsky, že by něco z toho mohla být i pravda :-) 

 

všem díky za přečtení atd. ...

 

 


CHT
18. 12. 2020
Dát tip

No tak můj názor je v ostrém kontrastu s "moudrým vhledem", páč tahle filozofie - prosím bez ironie - není nikterak nová, by naopak je klasická a ač mi nemusí poskytnout vysvětlení všeho, nemyslím si, že by na světě ve skutečnosti napáchala tolik škod, co filozofie onačí, právě ty nárok vznášející na vysvětlení Všeho.

Co se týče poetického řemesla, asi dva veršíky jsou tam úlitbou formě, ale ta je pozoruhodná. A jelikož je autor konzistentně koherentní a integrálně celistvý, tento počin zaslouží si Tiplici. Když to samozřejmě srovnám s tím výletem na Kokořín.


Fidzi
16. 12. 2020
Dát tip

Uz jen prvni strofa je na tip.... doctu  pozdeji :D 


Benetka
16. 12. 2020
Dát tip

Jako blbůstka DOBRÝ!!! :D


Andělka1
16. 12. 2020
Dát tip

I syn Adama z ní vyšel. Je to Brána života.


Nami 99
16. 12. 2020
Dát tip

Obrať Evě list a začni nový život.


zd.hledač
16. 12. 2020
Dát tip

hmmm, dík... tak díra pravíš... popřemýšlím :-) 


Dagmaram
16. 12. 2020
Dát tip

tak ve třetí sloce jsi mě příjemně překvapil,

já už málem četla

"ochuzen, kterému chybí v ní díra!"

:-)

 

do lepších zítřků ve slíbené slevě  - dobré :-)

malinké típ


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru