Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

kometa

17. 12. 2020
20
5
419
Autor
Luzz

(nejde o konjunkci jupiter - saturn)

 

 

dávno jsme tam měli být

pitomá kolona

máma nervní táta unavenej

brácha co mě nechápal

nikdo mě nechápal

 

dobře tady zastavíme

pročistit hlavu

vyvětrat nehybnost

 

čum ségra tamhle je

 

---

 

stála na obloze

osamělá krásná a svá

co by kamenem

 

všechno bylo možný

všechno na dosah

mý soukromý patologie hezky schovaný

žádný egocentrický melodramata ani emoční defekty

 

 

 

a kdyby někdo řekl že ne

nevěřila bych

 

 

- stejně za chvilku odlítne

- ale pak se vrátí!

- jasně jasně (asi tak za dva a půl tisíce let)

 

 

děcka kde se couráte?

nasedat a jedem!

už jsme tam dávno měli být!

 

 


5 názorů

a2a2a
22. 12. 2020
Dát tip

Pro mne krásná. Nedalo mi to a vrátil jsem se, protože ta část básně počínající ...stála na obloze (mimochodem velmi citlivě ohraničena úvodem a závěrem, aby nepřišla jako náraz a současně vynikla) mi evokovala cokoliv, co se v dětské fantazii, a vlastně fantazii vůbec, je schopno urodit. A právě ten důraz na radost, řekl bych, že blahodárnost fantazie, mne upoutal. Ta pocta účinkům vyjádřeným ve verších o soukromé patologii a emočních defektech je už jen důraz, možná i navíc,. Je v ní skrytý sentiment, byť cíleně korigovaný adjektivy jako patologie či defekty. Musím však připustit, že mi ani trochu nevadí, naopak. Dnes mne napadlo, že by to mohla být i kometa, ale nemyslím, že to je zrovna podstatné.

 


annnie
20. 12. 2020
Dát tip Fidzi

Ahoj, jsem tu nově a nějak se neorientuju ve způsobu komunikace. Nedokážu ti na tvé postřehy k mé básni odpovědět jinak než tak, že kliknu na nějakou tvoji báseň - je to pochopitelně inspirativní a obohacující cesta, ale asi se to dělá nějak jinak, ne? Jsem trochu natvrdlá...

Každopádně díky a ano, ano: vychrlený nad nečekanou zprávou a trochu sentimentální, k tomu mám občas sklony.

A teď ke tvé kometě: dobře nesentimentální (ve smyslu "neuslintaná") vzpomínka, řekla bych. Ráda se kouknu na něco tvýho dalšího.


Dagmaram
17. 12. 2020
Dát tip

Představují si, že to byla hvězda nebo kometa, která prolítla :-)

Pěkné. Když je člověk dítě, tak prostě jenom je a pořád se v sobě nehrabe.. 


Norsko 1
17. 12. 2020
Dát tip

Další kus šutru.. Nasedat!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru