Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vyznání

18. 12. 2020
12
27
916
Autor
Fidzi

Dnešním vkladem ukončuji třicetidenní experiment vázaneho verše s krycím jménem Eliška Fidži Fitzgerald.

Děkuji všem za trpělivost s těmito mými texty - byla to pro mě ohromná výzva,  najít si čas,  neváhat nad ničím a vydržet. 

Nepřestane mě udivovat, jak je vnímání čtenáře "nevypočitatelné". 

Myslela jsem to vážně a na textech budu dále pracovat, ovšem nadále již nebudu vkládat denně. Děkuji také za všechny podněty. 

 

Posouváte mě. Buďte zdrávi!

Dnes píše  Kristián ;)

Nezamknu. Začneš: skončili jsme!

Vždycky jsi první na koni

a mně se zamlouvá ta píseň,

ze které jako dragouni 

řinčí tvůj soprán srandovní. 

 

Nikdy se nezlobíš dost dlouho,

abys mě měla k lítosti.

Nejenom na mě,  na nikoho.

Jsi šípek, který vyprostí

sám Růženčiny známosti.

 

Jenom ať dobro čile kvete.

Jenom ať nezraní se cit.

Plamínek zaklet do poupěte

občas se zkouší rozohnit, 

než  spokojeně ztratí  nit.

 

;)

 


27 názorů

Fidzi
08. 01. 2021
Dát tip

Děkuji,  E.E.Kindle.


E. E. Kindl
07. 01. 2021
Dát tip

"Plamínek zaklet do poupěte"

Krásný verš...

Krásně udržené veršování a tempo.

Bohužel ať chceme či ne, cit se raní vždy...

A komentář, že soprán nemusí zdaleko jen zpívat mě krásně pobavil.

Užívejte života a pište dál. Krásný den.


Fidzi
23. 12. 2020
Dát tip lawenderr

Dekuji, PROZ. Mohu nabídnout třeba :

"Světlo je pořád,  máme polární den! Furt někde couráš a mě z toho pak bolej nohy!" ;) 

Nesmis zapominat, ze sopran zdaleka nemusí  jen zpivat :) 

a kdybys měla chut přihodit svou oblibenou, budu rada! 


PROZ
23. 12. 2020
Dát tip

zkouším si představit srandovní soprán... nějak mi to nejde, to bude asi ta degradace poslouchánímvážné hudby... nebo posloucháním nedostatečného množství vážné hudby?... 

A k vyznání... vyznávám se Bohu že jsem čtení užívala.


Fidzi
21. 12. 2020
Dát tip blacksabbath

blacksabbath, moc děkuji, nikdy jsem nepsala touto frekvencí,  potřebuji na textech pracovat déle,  tvarovat je a tříbit. Moc si vážím příznivého přijetí,  ale byl to pro mě autorsky drsný měsíc ;) odpocivam ;) 

 

ústa hovoří z plnosti srdce


vrať se.....*/*******************************


Fidzi
19. 12. 2020
Dát tip

Dalesi, advokata jsem chtela preklopit do zenske role. No, treba ještě nekdy :) zustalo nakonec jen u nápadů. 

 

Prisla jsem si pro rady kazdopadne!! Peace ☆ a hezký večer. 


Fidzi
19. 12. 2020
Dát tip

atkij, děkuji,  jsem moc ráda,  ze na tom vubec nezalezi.


Dales
19. 12. 2020
Dát tip

No tehdy před měsícem bylo celkem zjevné, že s Fidzi nepřibyl jen běžný nick, který si přišel pro rady. 

Jo, Mrtvá kočka, Plivník, Vikýřník… .  Tu hru bych chtěl vidět. Jak advokát jen chtěl kasaře naklonit názoru, že na hrušních švestky nerostou (či naopak). Nejradši mám Čest a slávu.


atkij
19. 12. 2020
Dát tip blacksabbath

Ať už jsi, kdo jsi, tvé básně čtu a ráda jak jablko a jakobych loupala i kousek sebe. Možná mi připomínáš a možná ne, ale báseň je báseň bez ohledu, kdo ji tvořil. 

Nad dnešní vlídně kristiánovskou rozhodně nezavřu oči:) Budu se těšit, až navážeš.


Fidzi
19. 12. 2020
Dát tip

Děkuji,  Lami :) 


Lami
19. 12. 2020
Dát tip

: )   ***


Fidzi
19. 12. 2020
Dát tip

Ano, to je v pořádku. Děkuji,  že si rekneš ;) (mi rekneš )


lawenderr
19. 12. 2020
Dát tip

To je právě to - nemůžeš, teda alespoň pro mě, přes dvě kolena - palmínek/poupě a nit/cokoli jiného ... protože jako čtenář potřebuju spojku mezi plamínkem a nití ... ale to jen, jak mi chodí hlava ... tobě skáče :)) a moje už začíná mít velký zadek. Tak přiskákej někdy zas - třeba tu budem:))

Eva je boží :)


Fidzi
19. 12. 2020
Dát tip lawenderr

:) lawenderr, dekuji moc za přízeň  :) 

 

Kdyby byl plaminek jen plaminkem, asi nit nikdy neztrati, nebo jen hodně "pres ruku ", ale když je zároveň ženou. .... :) 

Kdyz jsem to dopsala uplne jsem tam cetla Natašu jako Evu z ..filmu pro pamětníky :) tak i proto treba ten nesmyslný Kristian zas. 

Něco casem bude. Na Fidzi by chtel mit dilnicku  každý. 


lawenderr
19. 12. 2020
Dát tip

Pro mě až do dragounů moje koně ... :) Růženčiny známosti zaujaly ... hmmm, tady mě to bavilo - ale pak už jen přemýšlím, jak může plamínek ztratit nit ... moc mě bavíš, dobře se s tebou hledá, kam jo, kam ne, kde už jsem byla ... kdo mě pozve příště ... :D Hlavně nezamykej - a nebo ne na dlouho, ráda tě čtu


Silene
19. 12. 2020
Dát tip

Kdepak, jenom Thurman.


Fidzi
19. 12. 2020
Dát tip

A to je soucast tveho skriptu. Je to jeden z nejcenenejsich rysu zenovych mistrů.  Umet zasnout. To by v tom byl čert,  aby ti to tam nenapsali. Umu jsi náhodou necetla? (Minus akuzativ)


Silene
19. 12. 2020
Dát tip

Red dwarf.

Samozřejmě je skoro vše mimo mou databázi. Voči furt navrch hlavy.


Fidzi
19. 12. 2020
Dát tip

Woow! Ty jsi Silene totiž asi hlavně Holy. (Kdyby nahodou to byla informace mimo tvou databazi....tak....ne. neprozradim to. To totiž neni mozne. Nemuze to byt informace mimo tvou databazi.) Kazdopadne. Jinymi slovy. Jsi genialne naprogramovana. ;) 


Silene
19. 12. 2020
Dát tip Fidzi, lawenderr

Cháchá:)), ale běda ti, jestli nebudeš ani jedna z těch tří a budeš až ta čtvrtá, to zase nevyhraju sama nad sebou ani ten seschlej vanilkovej lusk, o nějž jsem se vsadila.

Mám totiž takovou teorii čtyř skutečných uživatelů písmáka, přičemž za živýho boha neprozradím, který z nás předstíráme Láďu Zedníka.

Nic mi po tom, ale čtu drze i odpovědi pro druhé, a tak Síta jsou pravděpodobně Josef Palivec.


Fidzi
19. 12. 2020
Dát tip

Silene, děkuji. S největší pravděpodobností se, po čem zvědavost baží, dozvíš, ale ne hned. Budiž ti útěchou , že to bude zhruba za dobu odpovídající běžné frekvenci vkládání předpokládám jednoho z tvých favoritů  v této marginální záležitosti. 

A Cvrcka se snad neurazila.

Je to tady místy dravé a podivné,  ale jako simulce prostředí poměrně efektivní. 

Jsi perfektní psavcův wing-wo-man. Děkuji za vše!  


Fidzi
19. 12. 2020
Dát tip

Dalesi, děkuji, teď hledím,  že zřejmě bychom mohli uctit společně památku Mrtvé kočky! Byla doba, kdy jsem rozpracovavala myšlenku divadelně ztvarnit Gypsovou dámu  (povidku)

Síta jsem však bohužel nepochopila. Buď zdráv i nadále  (doufám,  ze ani na tebe nebude mit me snažení nějaké pozdní nežádoucí účinky :) ;) )


Silene
19. 12. 2020
Dát tip

Má maličkost než čeká, zdali zdárně prohrála svou sázku na cvrčku (odpusť mé omezené m. b. případnost osočení, cvrčko, vybírám vždy pohodlně asi tak ze tří vnitřních tipů, mezi nimiž jsem kvalitně váhala, čili přehledový rozsah jak noha), ale to se stejně nedozví.

Nevypočitatelnost čtenářů má mnoho příčin, které ovšem nejsou spolu s ní schopny vypovědět autoru prakticky nic o konkrétním díle, takže ani on se příliš nedozví.

Toť má amlit mantra.

Bavilo mě sledovat, i když jsem nezvládla průběžně zkomzumovat vše. Příčiny si nechám s dovolením pro sebe.


Dales
19. 12. 2020
Dát tip

Jakožto hlodavec pokusný prohlašuji, že jsem při tvém experimentu neutrpěl žádnou újmu. A to, že jsem si půjčil Síta, je zřejmě souvislost docela náhodná.


Fidzi
18. 12. 2020
Dát tip

Ne umím. ;)  Děkuji,  Norsko 1 .


Norsko 1
18. 12. 2020
Dát tip

Ahoj um. Umění je nezalknout se. Verši, světem, nevypočitatelnou přírodou


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru