Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hodina mezi piškotem a kávou

21. 12. 2020
17
20
641
Autor
Movsar

Hodina mezi piškotem a kávou

Billa už jede na poloviční příkon, žárovky pohasínají, zanedlouho zadním vchodem vynesou změklá rajčata, šunku potřou octem, podlahu savem a půjdou domů. Teď, v neděli po osmé, ale ještě musí držet službu. Už je to ale šlehačka, říká chlap nad bednou jablek Jonathan. Kdo má trochu štěstí, na chvíli zmizí za gumový závěs a dopustí se flirtu mezi paletami piškotů. A ona nechá vyklouznout ňadro z červenožluté uniformy a ono zavoní sladkostí a hříchem, jako kdysi dávno piškot namočený v černé kavě.

 

Šošmelínka a sirotek

Byl bych si jich nevšiml, tak byly malinké. A obě jako obrázek. Maminka šošmelínka s holčičkou. Vzala ji v poledne do bageterního bufetu, aby nemusela ani předstírat, že vaří, a k mastným brambůrkám jí dopřála cukrovou vodičku s brčkem. Sama hleděla k telefonu, brčko v puse lancome-absolu-růž, a holčičky si všímala jen tehdy, když jí z pusinky, zatím non lancome, vypadlo brčko.

Ve společnosti došlo k tragickému posunu: zatímco na přelomu tisíciletí prudce přibylo rozpadlých rodin, a tím dětí vyrůstajících jen s jedním z rodičů, přichází doba, kdy děti nemají už ani jednoho rodiče, poněvadž zůstaly napospas maminkám šošmelínkám hypnotizovaným fejsbukem, vocapem, instagramem, éšopem...

 

Cesta z Vltavské

Na Vltavské čeká na tramvajku holka v bundě po kolena. Má tašku Chanel a voní silným lékořicovým parfémem. Mluví do ajfonu, tiše: ptá se na Vikouše; psal jí na instagram zprávu. Její výraz a gesta budí dojem, že hovoří nejméně s Putinem o nukleárním konci světa; a ten musí zažehnat, aby stihla užít svou Chanel nadílku.

A do jedničky přistoupily i dvě holky v plánu dojet na Anděl a pod zasněženým stromem pít tam horké víno s pomerančem, aspoň do osmi. A jedna v roušce připomíná brněnského skladatele a všeuměla Martina Dohnala: stejné vlnité vlasy, stejné čelo v tísni, stejně bystré oči. Druhá jí mezi řečí vyřizuje pozdrav od Jany a ona opáčí: "Ó, jejky." To by Martin Dohnal nikdy neřekl. Nikdy.


20 názorů

kvaj
17. 01. 2021
Dát tip

Tentokrát, zdá se, zůstávají textíky v rovině dobře řemeslně zpracovaných rozvedených postřehů.


Movsar
14. 01. 2021
Dát tip

Děkuju vám všem, milí přátelé. Cením, že stále chodíte ke mně na návštěvu, i když jsem tu tak málo komunikativní. O to víc díky! 


Luzz
14. 01. 2021
Dát tip

taková tvoje klasika. akorát mi připadne, že jsem něco podobně stejného od tebe četla už několikrát.


Lakrov
11. 01. 2021
Dát tip
Přelétnu ocíma první odstaveček a zarazím se o slovo Šošmelínka, které mě zaujme natolik, že si první odstaveček čtu znova a ocňuji jeho jemnou erotičnost, stejně jako onu moderní absenci citu, číšící z odstavečku druhého. Třetí odstavec je pro mě sice ne-u/po-chopitelný, ale i tak Tip.

PROZ
08. 01. 2021
Dát tip

Jak romantická může být směna v Bille. Své ví určitě i to vyklouzlé ňadro.


K3
06. 01. 2021
Dát tip

Jonathan? Kdeže ty doby jsou...


Krásné postřehy! Ó, jejky! :))))


lastgasp
02. 01. 2021
Dát tip

Brilantní, dokonale zvládnutý postřeh člověčiny. Bezva, všechny tři.


Gora
01. 01. 2021
Dát tip

Movsare, mohu nominovat do PM?


srozumeni
24. 12. 2020
Dát tip

Moc pěkné...***


CHT
23. 12. 2020
Dát tip

A pamatuješ Martina v alternaci s Břeťou Rychlíkem v Lidské tragikomedii dle Klímy Ladislava?


CHT
23. 12. 2020
Dát tip

ale taková dobře rostlá Romka ve Zdravé výživě, no to bych už asi fakt byl v Ráji. Jenže to, Bohuser, takhle nefunguje.


CHT
23. 12. 2020
Dát tip cvrcka

hele, když předhodím googlu "šošmelínka", vyplivne mi jen odkaz na tvé dílo. Tím pádem seš první na světě.


jojo.....bábinka by mi dala...Brčko na vodu ze studny????......*/****


Markel
21. 12. 2020
Dát tip Johanakrupa, blacksabbath, Alegna

líbilo * Stejně si myslím, kdyby naše babičky měly všechny ty vědecké vymoženosti, tak by se chovaly jako ta maminka. Jo, a dědové taky


Gora
21. 12. 2020
Dát tip

Něco jsem již znala - a opět potěšilo...


bixley
21. 12. 2020
Dát tip

Zaujal mě název, ale je to celé prima, hlavně to druhé je hodně pravdivé.


revírník
21. 12. 2020
Dát tip

Podle skutků poznáte je.


Andělka1
21. 12. 2020
Dát tip

***


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru