Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

i maják má své místo

26. 12. 2020
18
12
591
Autor
trojort

Pořád se potácíme v konspiracích.
A čím blbější, tak tím více na nich může být pravdy.
"Já budu asi zvracet," prohlásil lovec krys.
Strkal si, co nejhlouběji  píšťalu do krku, ale holky jsou i v tomhle mnohem lepší.
Krysy posedávaly kolem něj a fandily mu.
Vždy spolu dobře vycházeli.
Od města k městu.
Vždy existuje plán jak přesunout trůn pod jiný zadek.
Ovšem jsou chvíle kdy dojdou trůny i zadky.
Já se taky pořád vracím na místa, která už neexistují.
A potkávám lidi, co už tam nemohou být.

Je lepší vše zdůvodnit vědecky a věřit v evoluci.
V atomové srdce matky, která nás nikdy nezatratí.
Pozře nás v náruč i v okamžicích, kdy v nás odhalí vraha.
To muži nikdy nepochopí.
Semeno je jen semeno.

"Poslyšte, nemůžete přece -"
„Můžu,“ řekl chameleon a zmizel.


12 názorů

elína m.
06. 01. 2021
Dát tip

Nejlépe se mi líbí chameleon.

Poslyšte - nemůžete přece jen tak zmizet...

Ale můžu, řekl chameleon a zmizel.               Tip.  


trojort
27. 12. 2020
Dát tip

...díky...


Skvělé nápady a vydařená podobenství. To se k svátkům hodí :-)))


Luzz
26. 12. 2020
Dát tip

líbí se mi, že text odkazuje na pink floyd. akorát moc nechápu souvislosti.

pro mě docela dost motivů, kolem kterých by mohly vyrůst další texty - ale takto seskládány na mě působí trochu nekoncepčně. prostě v tom asi nedokážu číst.


Dagmaram
26. 12. 2020
Dát tip

Pěkné, tak jak to je :-)


Andělka1
26. 12. 2020
Dát tip

***


Kočkodan
26. 12. 2020
Dát tip

 

Vůbec nepochybuji o tom, že i v příštím roce nám budeš předhazovat interesantní dílka.


Norsko 1
26. 12. 2020
Dát tip

Atomové srdce matky - Pink Floyd, že? Psychedelické ano


a2a2a
26. 12. 2020
Dát tip Gora, Zajíc Březňák, Alegna

Rozdělil bych text na dvě či dokonece tři  samostatné básně a každá sama o sobě by se mi líbila. Takto to na mne působí nesourodě. Velmi chválím druhou a třetí sloku, či spíše smostatnou báseň. Verš o matce a dítěti - vrahovi je velmi, velmi pravdivý. Znám podobných příběhů desítky,  Atomové srdce matky - nádherný verš. Tato část básně mnou proniká nejvíce, ačkoliv první část nabízí větší nadhled.

První část o krysařovi výtečná zejména v tomu, že se tváří, jako by byla nedokončena, ale Verš - Od města k městu - a -fandily mu- jsou výmluvné a nevtíravé. Zde je také provokativní obraz ...ale holky jsou v tomhle mnohem lepší... Samozřejmě, hned se zabodne, ale nemyslím, že by se jevil, jakkoliv se to nabízí, jako vulgární, ale jako naturalisticky pravdivý a v podstatě ve vztahu k holkám spíše oceňující, třebaže plně respektuji, že nebude málo těch, co to vnímají jinak a nic proti tomu. Jen se mi zdá, že i takovýto vjem, patří-li do života, pak i do básně.

Další část o trůnech se mi jeví jako třetí samostatná báseň, ale když čtu znovu, lze v ní spatřit souvislost s části první jako nějaká naděje, únik ze stresující reality.

Zakončení s chameleónem výstižné. Zádná zbytečná klišé. A tak, jk si tady píšu, už jsem celý text přijal i jako celek. Ještě přemášlím o prvních dvou řádcích. určitě by tam nemusel být ten druhý a možná i první. Oba působí tak nějak moc aktuálně.

Svým vnímáním takovýmto textům podléhám snadno a rád.

 

 


Alegna
26. 12. 2020
Dát tip

konec konců může***


bixley
26. 12. 2020
Dát tip

Konspirace jdou za námi jako ty krysy... :-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru