Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Próza měsíce 20-12 (prosinec 2020) - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ

01. 01. 2021
1
69
3762

 

VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za PROSINEC 2020

Dle hodnocení čtenářů se prozaická díla zveřejněná v prosinci 2020 umístila v následujícím pořadí:

. . . . . . . . . . . . . . . .. |Ma|Go|K3|Ph|an|bl|bi|Lu|La|Ha|Ja|kv|
. . . . . . . . . . . . . . . .. |ja|ra| .|il|nn|ac|xl|zz|kr|na|n |aj|
. . . . . . . . . . . . . . . .. |ks| .| .|og|ie|ks|ey| .|ov|00|Bá| .|
. . . . . . . . . . . . . . . .. | .| .| .|yn| .|ab| .| .| .|7 |sn| .|
. . . . . . . . . . . . . . . .. | .| .| .| y| .|ba| .| .| .| .|ík| .|
. . . . . . . . . . . . . . . .. | .| .| .| .| .|th| .| .| .| .| .| .|
---------------------------------+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+---------
1. Za ruku . . . . . . ./Tetřev .| 3| 3| 3| 2| 1| .| 2| 2| .| 1| .| 2| =19 bodů
2. Oddělení 32 A . ./Jan Básník .| .| .| .| 3| 3| .| .| 3| .| 3| .| .| =12 bodů
3. Spánek a skutečné peklo /kvaj | .| .| .| .| .| 2| 3| .| 3| .| 2| .| =10 bodů
3. Reportáž z Rumunska ./K3. . . | 2| 2| .| .| .| 1| 1| .| 2| .| 1| 1| =10 bodů
4. Pád . . . . . . . . ./bixley .| .| .| 1| .| .| 3| .| .| 1| .| .| 3| = 8 bodů
5. How long does it . . /Prosecký| .| 1| 2| .| 2| .| .| .| .| .| .| .| = 5 bodů
6. Hodina mezi piškotem /Movsar .| 1| .| .| 1| .| .| .| 1| .| .| .| .| = 3 body
7. Život na heslo . /Johanakrupa | .| .| .| .| .| .| .| .| .| 2| .| .| = 2 body
8. Ani podat ruce . . . /Danny . | .| .| .| .| .| .| .| .| .| .| .| .|

Gratulujeme vítězi a děkujeme všem aktivně a konstruktivně se zúčastnivším.

P.S. Chcete-li nominovat prózu za leden 2021, už nyní můžete posílat avíza.

 

 


HLASOVÁNÍ

Do středy 20. ledna můžete hlasovat pro tři z následujícího seznamu prozaických děl:

Ani podat ruce
Pád
Spánek a skutečné peklo
Za ruku
Hodina mezi piškotem a kávou
How long does it take to Guam?
Život na heslo
Oddělení 32 A
Reportáž z Rumunska

Hlasování označte jako vážnou kritiku.
Hlasujte formou
1. Název díla
2. Název díla
3. Název díla

Pod hlasováním uveďte zdůvodnění své volby nebo krátký komentář ke zvoleným dílům.
Hlasovat je možné NEJVÝŠE pro tři prózy z uvedeného seznamu.

 

 

 

NOMINACE PROSINCOVÝCH prozaických děl



Do neděle 10. ledna můžete nominovat prozaická díla zveřejněná v prosinci 2020
Nominace zasílejte jako avízo od díla směřované na uživatele Próza_měsíce.

Dosud byla nominována tato díla:

Ani podat ruce autora Danny

Pád autorky bixley 

Spánek a skutečné peklo autora kvaje

Za ruku autorky Tetřev

Hodina mezi piškotem a kávou autora Movsar

How long does it take to Guam? autora Prosecký

Život na heslo autorky Johanakrupa

Oddělení 32 A autora Jan Básník

Reportáž z Rumunska autora K3

 

Číst můžete začít už teď.
Zatím nehlasujte, vyčkejte prosím na výzvu k hlasování.
Seznam bude průběžně aktualizován.


69 názorů

Tetřev
24. 01. 2021
Dát tip

Podnětná diskuze, docela jsem si početla...Děkuji všem, kteří si našli čas, aby přečetli mou povídku, a aby ji okomentovali. Pomohli jste mi.


K3
21. 01. 2021
Dát tip Movsar, Gora

Co kdyby ste si to rozdali třeba na atletickým oválu..


kvaj
21. 01. 2021
Dát tip

Kvokáš celou dobu ty. A proč vlastně furt přicmrndáváš mojí  debatě s Luzz?


kvaj
21. 01. 2021
Dát tip

Jsi neklidná? Tak zhluboka dýchej. Pokud jde o mě, jsem klidný dokonale. Rozčilovat jsem se přestal asi tak před deseti lety. Ale co ty kreace kolem jasnovidce? Pokus být vtipná? Luzz, musíš víc tlačit.


Luzz
21. 01. 2021
Dát tip

no tak, kvaji, klídek. ale teď seš aspoň vtipnej - to tvoje přesvědčení, že mi vidíš do hlavy - že víš, že já vím, že ty máš pravdu, je prostě kouzelný. jsi hotovej jasnovidec... sakra... musím usměrnit svoje myšlenky... nemyslet na nepřístojnosti... abys náhodou zase nenapsal něco, co já vím.


kvaj
21. 01. 2021
Dát tip

Myslíš, že se vztekám? Naivo. Použil jsem variaci na hlášku z pohádky S čerty nejsou žerty. A proč pořád kvokáš? Je ti to vlastní?


kvaj
21. 01. 2021
Dát tip

Ty víš sama, že lravdu mám, jinak bys mě tak zoufale nepřesvědčovala, že ne.


kvaj
21. 01. 2021
Dát tip

Zoufalá touha po vítězství je obecně vnímána jako trapná a vnímá ji tak i Luzz, jinak by jako jedinou alternativu nezvolila recesi. No a trapnost je jasně etická kategorie. Že to nevíš, na věci nic  nemění. A pokud jde  o filosofii, tak ty rozhodně filosos nejsi. Ty rozhodně ne, drápale.


Luzz
21. 01. 2021
Dát tip

hele, kvaji, tohle fakt nemá cenu. tobě ve skutečnosti vůbec nejde o to, proč mě to zajímá (ostatně to jsem ti už vysvětlovala; tys na to reagoval žížalou), ale o to, abych uznala, že máš pravdu. konec zvonec.


Prosím, neurážejme se vzájemně. Díky.


kvaj
21. 01. 2021
Dát tip

Jelikož.


kvaj
21. 01. 2021
Dát tip

Nepsal jsem nic o automatických významech. A jestliže tě něco zajímá, ještě nevysvětluje, PROČ tě zajímá právě toto. A odpovědi na otázku PROČ se urputně vyhýbáš, což chápu, poněvadž bys mi musela dát za pravdu. A stejně jako pro Majakse - za tím "rovnítkem" jsem přičinil ještě poznámku v závorce, která to vysvětluje.

Takže nepopíráš, že vnitřní motivace je podmíněna etikou - no sláva. :-§  


kvaj
21. 01. 2021
Dát tip

Majaksi, za tím "rovnítkem" jsem přičinil ještě poznámku v závorce, která to vysvětluje. Myslím, že když chceš být prudce vtipný, měl by sis aspoň pamatovat, z čeho si vlastně hodláš dělat legrácky.


Movsar
21. 01. 2021
Dát tip

děkuju vám, kteří jste pro mě hlasovali, i když jsem zase ten superb nevyhrál. tak ať se v něm vítězi jezdí dobře! 


Luzz
21. 01. 2021
Dát tip

tak tedy naposled, kvaji. vyvozuješ úplně zcestný závěry. takže jen stručně:

- když mě něco zajímá, tak to automaticky neznamená, že mi na tom něco nesedí. třeba chci jen proniknout hlouběji, dovědět se víc, pochopit souvislosti... to je přirozená vlastnost člověka, zajímat se o různý věci; prostá zvědavost/zvídavost.

- neobvyklý nerovná se nesprávný, resp. neetický.

- vnitřní motivace může být samozřejmě do jisté míry podmíněna etikou, to nijak nepopírám, ale stejně tak se zde projevují i jiné vlivy. a ty mě právě zajímaly. (to, že jsem se vlastně nic o vnitřní motivaci jana básníka nedověděla, je už druhá věc.)


kvaj
21. 01. 2021
Dát tip

Teď už je zřejmé, Luzz, že nechápeš, čím se zabývá etika (synonymní výrazy jsou morálka či mravnost). Mimochodem vnitřní motivace jednoznačně souvisí, respektive je podmíněna etikou (morálkou, mravy) dotyčného. A stejně jsi neobjasnila, proč tě zajímá vnitřní motivace akorát Jana Básníka, který jako jediný dal své dílko při hodnocení na první místo. Je přece evidentní, že když tě to zajímá, něco ti na tom nesedí. A co jiného ti na tom může nesedět, než to, že takový počin považuješ za neobvyklý, potažmo nesprávný (doufala jsi, že to není projevem zoufalé touhy zvítězit), tudíž neetický. Totiž co je dobré a co špatné, správné a nesprávné jsou typické etické (morální) kategorie. 


Luzz
21. 01. 2021
Dát tip

kvaji, prosím tě, vzpamatuj se. není co bych měla uznávat. přečti si znovu to, co jsem napsala. sice chápu, že pro tebe jakožto mravní autoritu zde na písmáku je obtížně skousnutelné, že někteří uživatelé nějakou mravnost v soutěži neřeší a že je zajímají spíš vnitřní motivace hodnotitelů, ale - to bude dobrý, věř mi. sice to potrvá, ale časem se třeba smíříš s tím, že lidé jsou různí a zajímají je různý věci. vřelé díky za podnětnou diskuzi.

a teď už jdu pokorně zpátky do své vypolštářované cely, když už jsme na tom oddělení 32A.


kvaj
21. 01. 2021
Dát tip

Zatím kvokáš ty, Majaksi. Všiml jsem si ale, že jsi konečně pochopil, že hlasovat v této soutěži jen pro jedno dílko, je pitomost. Ukazuje se, že pod vedením a dozorem jsi už schopen samostatné práce.


kvaj
21. 01. 2021
Dát tip

Teď už se jenom kroutíš jako žížala, abys nemusela přiznat, že ti připadá nemravné dávat hlas vlastnímu dílu. Pro tebe je zřejmě vůbec těžké něco uznat, že jo?


Luzz
20. 01. 2021
Dát tip

(asi jsem zapomněla na avízo)


Luzz
20. 01. 2021
Dát tip

kvaj: proč? to je fakt tak těžký pochopit to, že něčí (básníkova) motivace mě zajímá a něčí (tvoje, bixleina, lakrovova) ne? se s tim smiř; motivace některých uživatelů mě zajímá, motivace jiných je mi šumák. nehledej v tom něco, co v tom není.

 


bixley
20. 01. 2021
Dát tip

Gratuluji vítězům!

A děkuji za hlasy.


Gora
20. 01. 2021
Dát tip

Tetřeve, Jane Básníku, kvaji , K3 - gratuluji vám, ostatním autorům i hodnotitelům děkuji...


K3
20. 01. 2021
Dát tip

Blahopřeji prvním třem a jsem rád, že hlasovalo více lidí, protože tak to má být.


HLASOVÁNÍ BYLO UKONČENONásleduje VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za PROSINEC 2020

 

Prosecký
20. 01. 2021
Dát tip

Blahopřeji Tetřevovi, Básníkovi i Kvajovi k bedně. My ostatní se budeme modlit ke Sv. Františkovi Saleskému.


kvaj
20. 01. 2021
Dát tip

A proč tě zajímala motivace ausgerechnet Jana Básníka, a ne třeba moje, nebo bixley, Lakrova či někoho jiného? Odpověď je nasnadě - protože hlasoval pro své dílko a ty s tím máš problém, a jaký jiný, když ne etický? Jestli to nechápeš, není to mojí věcí, nýbrž tvou.


K3
20. 01. 2021
Dát tip

Pokud je autor přesvědčen o tom, že je jeho text nejlepší, je to v naprostém pořádku a tu možnost by měl využívat každý, kdo si za svým dílem stojí. Není to tu moc běžné, protože to je považované za jakési tabu. Jenže je to pouhý předsudek na který by se nemělo dbát. Sám jsem pro sebe taky asi dvakrát v minulosti hlasoval a nesetkal jsem se rovněž s největším pochopením...


Philogyny
20. 01. 2021
Dát tip

...je to tu oddělení 32 A...


Luzz
20. 01. 2021
Dát tip

kvaji, zase mi něco podsouváš. etiku hlasování pro sebe sama fakt neřeším. nad básníkovým hlasováním jsem se sice pozastavila, ale zajímala mě jeho motivace. nic víc, nic míň. to, že ty máš zřejmě potřebu řešit etiku a dobré mravy, neznamená, že to tak mají ostatní.


kvaj
20. 01. 2021
Dát tip

Neřešíš, ale v podstatě řešíš. Kdyby ti to připodalo v pořádku, nepozastavila by ses nad hlasováním pro sebe sama. A jaký jiný problém by z toho mohl rezultovat než etický, tedy otázka souladu s dobrými mravy?


Ze stanov PM: Způsob provozování a pravidla zformovaná mnoholetým trváním zůstávají stejná.

V minulosti PM občas někdo hlasoval pro své dílko a bylo to v pořádku, v souladu s pravidly.


lastgasp
20. 01. 2021
Dát tip

Hlasovat pro sebe tedy je dovoleno?


Prosecký
20. 01. 2021
Dát tip

Prosím tě, Básníku, neomlouvej se. Pravidla to nezakazují.


Gora
20. 01. 2021
Dát tip

Jestli v pravidlech je /odedávna/ možnost hlasovat pro sebe, nechala bych to, jak to je...


Děláte mi v tom pěknej burdel :-)

Anulovat celé hlasování, které poslal Jan Básník,

nebo jen zrušit hlas pro to své vlastní dílo?

Děkuji za usnadnění uzávěrky.


Luzz
20. 01. 2021
Dát tip

básníku, nikde neříkám, že hlasování pro sebe sama je dobrý/špatný. vlastně je mi to jedno, to ať si srovná v hlavě sám autor. jenom jsem se hluboce zamyslela nad tvou motivací, to je vše - žádnej návrh na změnu pravidel z toho nevyplynul.

a pokud by nehlasovali nominovaní, tak by tu skoro nikdo nezbyl.


Luzz
20. 01. 2021
Dát tip

kvaji, já v tomto případě nijak neřeším, jestli je to mravné nebo nemravné. jen nahlas přemýšlím o tom, jestli je to recese anebo zoufalost nebo co vlastně.


kvaj
20. 01. 2021
Dát tip Prosecký, K3

Na druhou stranu, Luzz, když hlasují účastníci soutěže, mají automaticky o jeden příběh zúžený výběr, pokud je tedy hlasovat pro svou práci nemravné.

U nejrůznějších voleb ti nevadí, že se jich učastní i ti, kteří zároveň kandidují, a nejspíš hlasují vesměs pro sebe a svou stranu? Jenže tam se to nedovíš, protože jsou volby tajné.


Prosecký
20. 01. 2021
Dát tip

Ježíšmarjá, hlasovat pro sebe, že mě to nenapadlo. Člověk se učí celý život. Co máme dělat, když nás nikdo jiný nepochválí!


Luzz
20. 01. 2021
Dát tip

pan Jan Básník má zřejmě smysl pro recesi.

(tedy aspoň doufám, že jeho hlasování pro sebe sama není projevem zoufalé touhy zvítězit.)


kvaj
20. 01. 2021
Dát tip

1. Pád - bixley

2. Za ruku - Tetřev

3.  Reportáž z Rumunska - K3

Vyjadření k jednotlivým textům jsem napsal do diskusí pod nimi.

Mohl jsem zvolit i jiné texty na bednu, protože v soutěži bylo víc zajímavých prací, ale nakonec jsem se rozhodl takto.


Hana007
19. 01. 2021
Dát tip

1. Oddělení 32 A

2. Život na heslo

3. Za ruku


Lakrov
18. 01. 2021
Dát tip

VYBRANÉ:

1. Spánek a skutečné peklo autora kvaj V půlce mi to přijde sice trochu morbidní, ale volební urna mě rozesměje. Hezká úvaha (či snad fejeton?) říkám si po dočtení a odhľédnutí k názvu, který shledávám celkem vTIPným.

2. Reportáž z Rumunska autora K3 Dobrá reportáž; taková (aspoň pro mě) vzpomínková Přes odhadovanou délku se do čtení tohoto textu pouštím jako do jednoho z prvních prosincových soutěžních a ačkoli netuším, zda jej budu moci zařadit na jedno z bodovaných míst, mám už pře polovinou pocit dobrého čtení. Taková cesta do ráje a zpět, říkám po dočtení pod vlivem několika posledních stránek.

3. Pád autora bixley Má to celkem spád, a ikdyž mi to vzhledem k obsahu přijde takové trochu "tendenční", mravoučné, trochu jako inovované Rychlé Šípy, baví mě to číst. Konec je náhlý a rychle střidá nálady od beznaděje až téměř k anekdotě. 

 

OSTATNÍ: 

Za ruku autora Tetřev Zpočatku mi trochu vadí ten trvale nasazený přítoný čas, setkání s babičkou na mě dělá dojem blázince, ale zároveň si říkám, že ten text má celkem spád, že se dobře čte... a ten tvale nasazený přítomný čas už mi ke konci nevadí, takže je to asi dobře napsané. 

Hodina mezi piškotem a kávou autora Movsar Přelétnu ocíma první odstaveček a zarazím se o slovo Šošmelínka, které mě zaujme natolik, že si první odstaveček čtu znova a ocňuji jeho jemnou erotičnost, stejně jako onu moderní absenci citu, číšící z odstavečku druhého. Třetí odstavec je pro mě sice ne-u/po-chopitelný, Za ruku autora Tetřev Zpočatku mi trochu vadí ten trvale nasazený přítoný čas, setkání s babičkou na mě dělá dojem blázince, ale zároveň si říkám, že ten text má celkem spád, že se dobře čte... a ten tvale nasazený přítomný čas už mi ke konci nevadí, takže je to asi dobře napsané. 

How long does it take to Guam? autora Prosecký Po dočtení mám z tohohle textu zvláštní dojem; první polovina je o něčem... a druhá pak o něčem úplně jiném. Nebo mi uniklo nějaké pojítko mezi těmi dvěma polovinami. A tady je asi překlep: ...Taky jsme si všimla... 

Život na heslo autora Johanakrupa Celkem výstižný "povzdech naší doby", sepsaný formou nehumorného fejetonu. S tímhle přístupem se za chvíli budeme bát odjet na dovolenou, abychom z té "kolečkové mašinérie" nevypadli. 

Oddělení 32 A aurora Jan Básník Takovej "blázinec v kruzích (kruhovitě na mě působí ony opakované pasáže). Mám dojem, že je to napsané "na jeden zátah" bez dodatečné korektury a je-li tenhle dojem správný, dám 

Ani podat ruce autora Danny Shledávám v tom zajímavý námět, na povídku je toho dle mého mínění málo. Vidím v tom spíš takové zachycení nápadu pro případnou další realizaci. A líbí se mi poslední věta.


Luzz
17. 01. 2021
Dát tip

1. Oddělení 32A

2. Za ruku

3. Hodina mezi piškotem a kávou

Oddělení 32A je docela dobrej úlet, Za ruku má povedenou atmosféru. Hodina mezi je sice stodvacátá movsarova variace na movsara, ale dobře napsaná.


bixley
15. 01. 2021
Dát tip

1. Spánek a skutečné peklo

2. Za ruku

3. Reportáž z Rumunska


1. Pád

2. Spánek a skutečné peklo

3. Reportáž z Rumunska


annnie
14. 01. 2021
Dát tip

1. Oddělení 32 A

2. How long does it take to Guam?

3. Za ruku


Philogyny
12. 01. 2021
Dát tip Prosecký

1. Oddělení 32 A 

2. Za ruku 

3. Hodina mezi piškotem a kávou 

 


Próza_měsíce
11. 01. 2021
Dát tip Prosecký
Pro Philogyny: Doplň porsím k těm názvům pořadová čisla 1., 2. a 3., ať jim mohu přiřadit příslušný počet bodů. Dík.

Philogyny
11. 01. 2021
Dát tip

Za ruku

Hodina mezi piškotem a kávou

Načítám postupně a pomalu, jsem na  nemocenské... oči...a tak...   :) 


Philogyny
09. 01. 2021
Dát tip

Oddělení 32 A 


K3
08. 01. 2021
Dát tip

1. Za ruku

2. How long does it take to Guam?

3. Pád

Z dalších mě dál zaujal text Spánek a skutečné peklo


Gora
08. 01. 2021
Dát tip

1. Za ruku

2. Reportáž z Rumunska

3. How long does it take to Guam?               

 


NOMINACE BYLY UKONČENY

Následuje HLASOVÁNÍ pro díla soutěže PRÓZA MĚSÍCE za PROSINEC 2020


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru