Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ťůťa a Ňůňa

01. 01. 2021
14
28
1094
Autor
annnie

Je to sice filozoficko-psychologicko-mysteriozózní drama, ale z úcty k vlastní tradici to považuju za poezii

 

Ťůťa a Ňůňa                                                                                                Matylda, pátek 1.1.2021 ráno

 

Ňůňa se zeširoka rozkročí, tlapičky vbok:

Ááá, sousedka!

Tááák vám přeju krááásnej novej rok, paní Chloupková!

 

Ťůťa rozpřáhne tlapky (trochu zavrávorá):
Páááni Oříšková! Vám taky, vám taky!
Hlavně to zdravíčko! Hlavně to zdravíčko!

Ňůňa:

Jo, jo! Nápodobně! Vám i celý rodině!

Ach joj...

Ťůťa (soucitně, ale trochu přehrává):
Copááák, paní Chloupková? Záda?

Ňůňa tragicky:
Nojo, nojo... Záda...

máma přísně:
Co zas blbnete, holky?

Už zase si hrajete na bohy?

Víte, co říkala babička -

kdo se posmívá bohům,

snadno se jima může stát v příštím životě!

 

Ňůňa:
Ale mami...

máma si obě prohlíží:
A co ty ocásky?! Chlupy slepený, Ťůťa v něm má jehličí...
Mažte se umejt!

 

Ťůťa:

Ach jo...

máma (odchází):
Umejt! A pak louskat! A bez řečí!

 

Ňůňa šeptem k Ťůtě, s mírným úsměškem:
Příští životy... porád...

To se jeden nemůže ani trochu pobavit?

Ťůťa:
Louskat... Zase...

Někdy si říkám, jestli to bohové nemaj lepší...

 

Ňůňa a Ťůťa (podívají se na sebe):
Hahahaha hahaha haha

Háááá... hahaha... haha... Já už nemůžu... Hahaha...


28 názorů

annnie
29. 08. 2021
Dát tip

Harpazeine, zdá se mi to, nebo konečně zas někdo pochopil tenhle žertík? Pokud ano, moc mě to těší. Nepovažuju to sice za svůj zásadní text, ale zato za jeden z nejvtipnějších... :)

Přeju veselej den a.


annnie
12. 02. 2021
Dát tip Já Lucie píšu...

Jsem ti vděčna a přeju den plný úspěšnýho louskání čehokoli :)


Myslím, že v Písmákově podceněny nejsou :) Já jsem jejich příznivec!


annnie
12. 02. 2021
Dát tip

Milá Lucie. Anna je nesmírně potěšena. Neboť se jí zdálo, že Ťůťa a Ňůňa jsou v Písmákově těžce podceněny :) :) :) Díky moc a.


Ťůťa a Ňůňa nemají chybu! :) Sice to nečtu na Nový rok, ale i tak je to super! Jsou sladcí... Nazvala bych to takové Ňuňu rozkošné drama... TIP!


annnie
02. 01. 2021
Dát tip Benetka

Benetko, jen aby chudák křeček nebyl v příštím životě trpaslíkem! Na tvým místě bych ještě uvážila včasný přejmenování :) :) :)


Benetka
02. 01. 2021
Dát tip

...no tak já třeba svého křečka pojmenoval Šmudla. Koneckonců je to jen pohádková bytost takže to není nic proti ničemu... :)


annnie
02. 01. 2021
Dát tip

Dalesi, no fuj! Ty máš teda charakter!


Dales
02. 01. 2021
Dát tip

Klidně přímo po křečkovi Miroslava Floriana. Nebo po kanárkovi Vítězslava Nezvala či jezevčíkovi Jiřího Šotoly. Nejspíš by ale zvítězil Kunderův Snivák.


Dagmaram
01. 01. 2021
Dát tip

Díky za vysvětlení :-)


annnie
01. 01. 2021
Dát tip

A ty bys pojmenoval svý zvíře třeba po křečkovi bytný Miroslava Floriana :)???

Stejně to asi nepoužiju, možná nějakou variaci... Každopádně díky za rozšíření mého obzoru. Hezkej večer a.


Dales
01. 01. 2021
Dát tip

Neřeknu, nehodlám tě podporovat ve tvé vybíravosti. A navíc si teď nejsem jistý, jestli to náhodou nebyl pes.


annnie
01. 01. 2021
Dát tip

Ten zvěř - to je dobrý. Ale potřebovala bych vědět, kterej básník to byl, protože půjčuju si jen od těch, co mám ráda. Nebyl to třeba Frynta???


Dales
01. 01. 2021
Dát tip

Žádná propria, vlastní jména. Tip: jeden český básník prý nazýval kocoura své bytné "ten zvěř".


annnie
01. 01. 2021
Dát tip

Fakt??? A je tady povoleno vysvětlovat svý vlastní texty :):) :) ???

Dvě veverky si hrajou na bytosti, který považujou za pány světa a (nechtěně???) je parodujou. A jejich máma je varuje, ať si nezahrávaj: v reinkarnačním řetězci by se příště mohly zrodit právě takhle... A ať jdou radši po svejch povinnostech...

Jsem ti vděčná, že ti nepřijde blbý říct, čemu nerozumíš. Já tu někdy narazím na texty, do kterejch nejsem schopná proniknout ani za pomoci slovníku, ale někdy jsem srab a lenoch a tak to vzdám :) Dalas mi hezkou lekci, díky a hezkej večer, a.


Dagmaram
01. 01. 2021
Dát tip

Annnie. Název je super. Ale tomu obsahu vůbec nerozumím :-)

to se mi ovšem občas prostě stává, s tím se učím žít, co jsem na světě. Zdravím.


annnie
01. 01. 2021
Dát tip

Zajímavá teorie. Žádný jména??? Nebo jen ne lidský???

Chystám si pořídit kocoura a nerada bych mu to zavařila...


Dales
01. 01. 2021
Dát tip

Připomnělo jednoho starého, který kdysi, nás tehdy mladé, varoval před dáváním jmen zvířatům. Může to prý zapříčinit, že v příštím životě přijdou na svět jako lidé, což zdaleka ne každý tvor dobře snáší. Ale možná je to jen nějaká staroindická pověra.


annnie
01. 01. 2021
Dát tip

Aleši: díky, KONEČNĚ to někdo ocenil :) :) :) Hezkej večer a.


jo...drama...:o)


annnie
01. 01. 2021
Dát tip

Jen do mně! To má člověk z toho, že vás chce pobavit, písmáci :)

Ale vlastně to ještě asi budu editovat: myslím, že Tůťa zní líp, než Ťůňa :)


Benetka
01. 01. 2021
Dát tip

No tak já se přiznám že mě dostal už jen ten nadpis. Něco tak loztomiloušského se jen tak nevidí! :D


annnie
01. 01. 2021
Dát tip

Jo, to mě nenapadlo, že by mohly louskat knihy! Díky :)


Kočkodan
01. 01. 2021
Dát tip

 

Máš to pěkně vytuněný. A mamuša má s tím louskáním recht, četba je důležitá. (takřka zbožňující smajlík)


annnie
01. 01. 2021
Dát tip

Jéje, zdravím Boha! Teda - jestli tentokrát smím odpovědět... Pleju klásnouckej den a.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru