Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

čas

01. 01. 2021
11
19
415
Autor
Dagmaram

hmuaaa, protáhnu se v novém roce :-)

Harry Potter dopadl zase dobře. Tak vyčurat a spát.

v poledne
při bledém  měsíci
zprůsvitní
jako hedvábná košilka česneku,
 
za nehty zůstane palčivá silice
na desetinná místa vteřiny
 
na zlomek nádechu a výdechu,
 
je denní fází na mizině
ani tady ani tam
                                  před a po
staticky nehmotný
 
já nemám kdy na průběžné
nezávisím na hodině
čas mi utíká 
                       Tik Tok
                                     jak kdy
 
 
 

19 názorů

elína m.
06. 01. 2021
Dát tip

Možná je to tak, že když člověk poznává s každým dítětem svět znova, vždycky se o něm dozví něco nového, co předtím nevěděl. Nejhorší je upadnout do stereotypu zaměstnání - hospoda - postel.


Dagmaram
05. 01. 2021
Dát tip

Ano, kdo neměl to štěstí moci vychovávat dítě, část sebe sama, která s dítětem ožívá, mu zůstane nepoznaná.


elína m.
05. 01. 2021
Dát tip

Když čte dcera pohádky tobě, je to úplně skvělé. Myslím si, že ti, kteří vychovávají malé děti, poznávají vždy s nimi svět tak nějak znovu a znovu od zvířátek a květinek až k mravním ponaučením v pohádkách a bajkách. Kdo nikdy nevychvával žádné dítě, asi nikdy jako člověk úplně nedozraje.


Dagmaram
03. 01. 2021
Dát tip

Elíno, u nás je to naopak. Dcera čte před spaním pohádky mě. Popravdě, pozornost moc neudržím a pernou chvilku zažívám, když mě pak dcera  zpovídá, o čem pohádka byla. Ale je jasný, že tady je na převýchovu pozdě, a že jde o ten čas strávený spolu v peřinách:-)

 

Na tvou báseň exploze jsem zvědavá. Kde ji máš ? 


elína m.
03. 01. 2021
Dát tip

Co se týče pohádek, naprosto souhlasím. Myslím si ale, že by mnohým rodičům neuškodilo číst svým dětem osobně pohádky třeba před spaním a brát si z nich ponaučení právětak jako ty děti.

Tématika času mne mimořádně zajímá. Teď právě se této tématiky snažím dotknout v básničce Exploze. Zveřejnila jsem ji znova zhruba po roce a zajímá mne, jak dopadne. Dopadne stejně jako kdysi, nebo se něco změnilo? Kam se posunul čas za jeden rok? A prožíváme stejný čas, jaký jsme prožívali před rokem, nebo se změnil i samotný čas? Má novou podstatu? Má novou kvalitu?


Dagmaram
02. 01. 2021
Dát tip

Elíno současné pohádky mám taky ráda, hlavně pro ten dobrosrdečný akcent. Kdyby nebylo pohádek, kdo by jemným způsobem vedl děti ke správným hodnotám, tedy mimo nás rodiče. Ony ty kreslené i hrané postavy dovedou hezky promlouvat k dětským srdcím.

Také přeju hlavně štěstí v novém roce


Dagmaram
02. 01. 2021
Dát tip

dobrá dobrá kočkodánku, uchlácholený smajlík :-)


Kočkodan
02. 01. 2021
Dát tip

 

Dagmouši, já myslel, že jsi již před drahnými měsíci završila proces zvyknutí si na to, že moje komentáře mívají v přečetné míře charakter spíše blábolivý a šprťouchlata si dělající . Brát je smrtonosně do poslední bukvy vážně, to by mohlo v krajním případě přinést i enormní komunikační šum (spíše lomoz a kravál) s nepředvídatelnými následky pro další virtuální písmácké soužití. (závorku již sklapávající smajlík)


elína m.
02. 01. 2021
Dát tip

Harry Potter vždycky vyhrává. Je to přece také "princ dvojí krve", plebejec i aristokrat v jedné osobě. Ale on vyhrává proto, že umí být laskavý. V závěru ságy přece zlomil hůlku, která by mu poskytovala obrovskou moc. ...Inu - pohádka. Ale hezká a výchovná.

Čas? Ten někdy léčí a jindy vrývá do čela předčasné vrásky. Takže do nového roku přeju čelo bez vrásek a spánek spravedlivých.


Dagmaram
02. 01. 2021
Dát tip

Nami, ten tvůj budík je zřejmě taktik :-)


Dagmaram
02. 01. 2021
Dát tip

Ahoj Goro, díky za čtení :-)


Dagmaram
02. 01. 2021
Dát tip

An, rádo se stalo :-)


Dagmaram
02. 01. 2021
Dát tip

Kočkodane, já myslela, že jsou moje díla návyková a tys na ně ještě ani nenavyk. To jako fakt? Odzbrojený smajlík


annnie
02. 01. 2021
Dát tip

Ježiš ještě, že mi píšeš! Vždyť já mám polívku na sporáku!!! Zachránilas mi hrnec! Díky, hezkej den :) a.


Dagmaram
02. 01. 2021
Dát tip

annnie, zdrovna dneska jsem ty spodní košilky česneku sundávala a pak ho nahého nepoeticky hodila do guláše. Díky za čtení :-)


Nami 99
02. 01. 2021
Dát tip

Dle některých praktik,

by to mohlo být i tak,

že čas by šel jen "tak - tik,"

a neutíkal "tik - tak."


Gora
01. 01. 2021
Dát tip

Tématicky příhodná mini...


Kočkodan
01. 01. 2021
Dát tip Gora

 

Čas mi možná vlil pár kapek naděje do žilního systému, že si na tvoje dílka časem snad přece jen aspoň do určité míry zvyknu... ;-)


annnie
01. 01. 2021
Dát tip Gora

Hedvábná košilka česneku - hmm, pěkný!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru