Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O koženém ksichtě v pokeru (pohybovat se v lidském životě tzv. „ode zdi ke zdi“ je krátkozraká taktika))

02. 01. 2021
2
13
452

 

 

Dva kousky (pouze koncepty?) ze souboru Zápisky bankéřovy 02.

Rozhovor na faře (aneb před bytem faráře/
potkal jsem nedávno známého zvukaře)


:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::...

Řekl mi nedávno /jeden známý zvukař po
návštěvě mé/ na faře: ale zákonům /o

akustice se/ silně příčí „situace akustická“ /ve starých
kostelích,…, ve kterých ,proti všem pravidlům, …, přes

přemíru soch, …, sloupy i oltáře/ se zvuk (většinou)
podezřele dobře šíří (či až skvěle), ..., a tak/ ozvučit v

chrámu koncert, …, td., znamenat vůbec/ nemusí
práci /jak na kostele“; - prostě, jakoby /výjimku

shůry, proti všem /našim zvukařským pravidlům
měl ten pánbíčkářský /promodlen.ý dům







O koženém ksichtě v pokeru, td. (aneb
Krátce  /o emocích  /teď tady znovu zaberu)


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Pohybovat se v lidském životě tzv. „ode zdi ke zdi“ je
krátkozraká taktika; vědomě „praktikovat" ji může

snad/ jen ten, komu/ nejzákladnější pravidlo zdejšího
pozemského „balance clubu“ toho moc neříká

Zdejší pravidla žití rozepsat se (naštěstí) podrobněji
nedaj; -dle ..čistoty td. duše Tvý /v každým

okamžiku/ hýbeš se různě totiž , …, a dle tý
čistoty se pak i emoce/ Tvý různě zvedaj

Emoce Tvoje mohou být dobrý sluha, ale zlý pán -
když plánovitě/ v jistých mezích si je udržíš,

nejen pozemským králem pokeru /s ksichtem
kožen.ým / Tvým okolím/ uctivě pak můžeš /býti zván


13 názorů

To Radovan, Anna, td.: jo, u těchto věcí, které mi ..shůry  pošlou více méně vcelku :), musím zachovávat danou formu (většinou jde o říkánky i s nějakým vzkazem tzv. „v podpalubí “ :) ) -a to včetně „energetizujících“ mezer a mezírek :),..., td.

U „věcí“, které jsem ale „napsal“ tak nějak, víceméně, sám, tyto „mezery navíc“ (většinou) nemám; -viz třeba zde „O staré aleji“ z 22.07.2020 :).

A jistou roli ovšem asi hraje i má touha (zděděná snad po mých pravděpodobně německých předcích?) po co nejpřesnějším vyjadřovacím jazyce :)


je tam sice neobvyklé lámání veršů a slok (díky tomu se text čte hůř) ale nemůžu říct, že by mě to nebavilo místní humor nedonutil k úsměvu


annnie
03. 01. 2021
Dát tip

Ale vždyť přece můžeš publikovat každou zvlášť. Když budeš chtít, můžeš jich sem dát denně třeba deset (aspoň myslím) - já bych to teda nedělala, ale... Pro mě jako čtenáře je to jiný, když si otevřu jednu báseň, strávím s ní nerušeně nějakej čas a pak teprve si otevřu další. Ale jak tady často opakuju: neber to jako radu a dělej to po svým... Hezkej den a.


Jo, Ančko:), ještě jsem se nevyjádřil k tomu, proč sem dávám, tady u těch říkanek, většinou dvě najednou :). -Je to (především asi) proto, že jich prostě mám plné“ šuplíky! -A ty dvě mně připadají jako takové únosné (beru to podle sebe :) ).


Jinak, samozřejmě, přeji všem nahlédnuvším sem vše dobré v roce 2021 :)


Díky, Dagmaram :)

Nějak jsem to zvětšil:)


Dagmaram
02. 01. 2021
Dát tip

zkus zatiknout "neaplikovat výchozí formátování písmáka", pak by to mohlo být v normální velikosti.


annnie
02. 01. 2021
Dát tip

Ježiš promiň, to jsem nějak nedoklikla nebo co. Tak teď


A co se týče velikosti písma -nějak moc mne to tu neposlouchá. -Nejdříve to bylo pořád moc veliké ,..., a potom zase ..takhle malé (a přitom velikost písma stále ukazoval ..12 ! :) )


Ahoj:) Tip sice nevidím:), ale i tak /děkuji za zastávku. Jak jsem už psal opakovaně, má touha po mezerách" bude snad mírně korigována v další verzi:) ((...)).


annnie
02. 01. 2021
Dát tip

Proč tyhle dva texty, který spolu nijak nesouvisej, dáváš k sobě? Ubližuje jim to - čtenář by se na každej samostatně napojil mnohem víc. A ten první, kdyby byl vysazenej v čitelný velikosti, by samostatně určitě obstál. Jo a proč řádkuješ dvojmo - jednou logický členění lomítkama, podruhý pro mě naprosto nesrozumitelný zlomem??? Neber to jako invektivu, fakt se jen upřímně divím. A za tu první, byť bych ji přeřádkovala, dávám tip. Hezkej den a.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru