Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

A

02. 01. 2021
4
6
205
Autor
pan Kvído

(minulý podzim,

vyhořelý komplex záchodků a sprch,

jižní Francie)

 

 

a ti silní muži

a ty vyjímečné ženy

dostali nekompromisní palicí světa

přes prsty tvořivosti a dětství

a zezadu do odřených kolen hravosti

až se jim podlomily nohy

až se plazili první dny do zaměstnání

až uvykli jak ruka v ledové vodě

a až tomu životu někteří přišli na chuť

jak po dlouholetém degustování luxusního vína

které číšník od první chvíle

měnil za krabičák

 

 


6 názorů

Luzz
03. 01. 2021
Dát tip lawenderr, pan Kvído

možná je to místy příliš dramatizovaný (s tím plazením se do zaměstnání třeba... ale zrovna toto vnímám jinak - na základě vlastní zkušenosti) - ale celkově tam probleskuje takový jemný pousmání... není to špatný.


annnie
02. 01. 2021
Dát tip pan Kvído

Vyhořelej komplex záchodků a sprch... V mý hlavě už tančili imigranti / vyhnaný squateři / teroristi... :) :) :)

Takže dodatečně ještě dík i za mé dodatečné pobavení sebou samou... Dobrou noc a.


pan Kvído
02. 01. 2021
Dát tip

Áčko bude jen ozdobička. Tak jsem rád, že jsme se pochopili. Myslím, že v tuhle dobu se děly jen povodně a obydlení wc.

Děkuju :)


annnie
02. 01. 2021
Dát tip

Jo, tak teď tomu hned rozumím o dost jinak, než předtím. Totálně mě zmátla ta datace - pořád jsem hledala v paměti, k jaký konkrétní tragický záležitosti v jižní Francii to patří :)

Tím, jak to začíná tím a (což je hezká ozdobička!) mi to navozuje představu, že se to vztahuje k něčemu velmi konkrétnímu, jako by to navazovalo na nějakej příběh před tím - ale to je asi jen moje interpretace.  Každopádně díky a tip, a.


pan Kvído
02. 01. 2021
Dát tip

Jde hodne o boj s tradicnim zpusobem zivota. Tzn. stala prace, volne vikendy, obcas dva tydny dovolena. S timhle jsem mel vzdycky problem a oporu jsem hledal v anarchistickych knizkach. V tech jsem se ale casto potkal jen s tim, ze vsechny lidske uzkosti atd. by se vyresili tim, ze budeme zit bez sefu a budeme si rovni. Nerikam, ze to tak je v kazde knize, ani ze s tim trochu nesouhlasim, ale nektere to omilaji tak moc a vlezle, az jsem napsal tuhle basnicku s nadsazkou. 

 


annnie
02. 01. 2021
Dát tip

Je mi to fakt trapný, ale nevím, k čemu se to přesně vztahuje a moc by mě to zajímalo. Promiň, zprávy si dost filtruju (z psychohygienickej důvodů) a navíc mám špatnou paměť. Ale rozhodně se mi ten text zdá výbornej. Čtenář, neznalej konkrétní situace si to možná může vztáhnout na leccos, já bych asi potřebovala pochopit. Možná mi to už jen večer nemyslí...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru