Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Komu se to nelíbí... (Anna pracuje rukama!)

05. 01. 2021
12
31
1146
Autor
annnie

 

Komu se to nelíbí... (Anna pracuje rukama!)                                      Matylda, pondělí 5.1.2021 v noci

 

Na rádijou

pěkně hrajou

zpívá Čárlí Soukup

a Anna s ním

a pozor, Anna šmidlá štětcem!

(a Čárlí, kde tomu je konec...)

 

Tohle je třetí knihovna, co natírám,

a kolik jich bylo nenatřenejch...

 

Třetí knihovna ve třetím domě,

a kolik jich bylo bez knihovny...

Sakra, kam jsem dala ten hadr?

 

Budu ty knihy vůbec ještě někdy číst?

 

A ještě ke všemu tahle modrá vypadá jinak, než by měla...

No snad to napodruhý ztmavne

 

Beletrie pěkně abecedně

Poezie chronologicky

Naučka podle oborů...

Doprčic, kašlat na to, je to v těch krabicích deset let,

tak proč to tam nenechat,

ať mrtví pohřbívaj svý mrtvý?

 

Nóóó bezva – modrý vlasy!

Co je, Čárlí?

Na tom youtube už je reklama snad za každou písničkou

 

Ale zase: mít to tak pěkně srovnaný... klidný... vlídný...

Anně naskočí pupínek

Jasně: klidný – vlídný

to se vždycky pěkně rýmovalo

s „Tak a jde se balit“

 

Kašli na to, Anno, zahoď ten štětec a zdrhej

 

Jenže Čárlí říká
Komu se to nelíbí / ať neničí nářadí...

Tak Anna teda nezdrhá.

Šmidlá.

Ale potichu si zpívá:

 

Ke třicátému výročí

radši si prsty zmrzačim...


31 názorů

annnie
07. 09. 2021
Dát tip

Díky, Pavle. Ty videa z Austrálie jsem taky kdysi viděla a bylo mi nad nima smutno smutno smutno. Že přijel zahrát Karáskovi na pohřeb, to jsem nepostřehla. Kéž by mu to aspoň trochu pomohlo se vzpamatovat... ale myslím, že už je pozdě. Škoda ho, velká škoda.


PavelK
07. 09. 2021
Dát tip

Víš, kde je Čárlí? Kdysi byl v televizi dokumentární film o Češích v Austrálii. Tam hluboko v buši našli undergroundovou legendu Čárlího Soukupa. Měl vousy spletené do copu a byl hrozně vyhublej. Doslova žil život poustevníka. Měl jsem z něj pocit, že má zcela rozpadlou osobnost z neustálého hulení trávy. Překvapilo mne, že se letos objevil v Čechách a zahrál nějaký písničky na rozloučenou Sváťovi Karáskovi. Karásek na něj ve své autogiografii, Víno Tvé výborné nedal dopustit. Báseň je to pěkná.


annnie
07. 01. 2021
Dát tip

Milý Kaji,

i já miluju stěny obložený knihama. Jen je trochu náročný ty knihy furt vyndavat z banánovek, rovnat do polic, vyndavat z polic, strkat do banánovek... V současný chvíli mám dvě knihovny plný a asi pětatřicet krabic čeká, až natřu další, nechám vyrobit ještě další... Tak ti nevím...

A pokud jde o samomluvu: jojo, já jsem ten typ, co musí všechno pojmenovávat a verbalizovat. Mé poslední chvíle budou vypadat asi takhle:

Nojo, no, tak teda umírám. Snad jsem na nic důležitýho nazapomněla... Rozloučit se... poděkovat... odpustit... Udělala jsem ňákej vtip??? Jej, myslím, že ne... Zubatá, prosímtě, ještě kdybys chviličku...

Pá a.


annnie
07. 01. 2021
Dát tip

Milý Kočkodane, tahle travaj (jako ostatně celá MHD) je pro všechny. Teda: POKUD JSI MĚL OZNAČENOU JÍZDENKU. Nóóóóó????


Kaj
07. 01. 2021
Dát tip

Také jsem si přečetl rozhovor mezi annnou a Theou. Ukázalo se, že jsem o samomluvě psal navíc :o). 


Kaj
07. 01. 2021
Dát tip

Máme doma mnoho knih. Zabírají místo. Většina z nich je mých. O většině vím, že je nebudu číst. Ke každé z nich mám vztah, který bych musel přetnout, kdybych jí vyhazoval. Knihy ve mě vzbuzují příjemnou představu: v daleké budoucnosti si budu hovět v lenošce, bude mi teplo, budu si číst od rána do večera. Knihy tlumí hluk, sedá na ně prach, působí stabilně, odrazují od stěhování, zabydlují domov, i díky nim se tu necítím jako v hotelu. Všechny byty s velkými knihovnami na mě působily dobře. 


Kaj
07. 01. 2021
Dát tip

Mě na tom zaujala přiznaná samomluva. Pěkné.


Kočkodan
06. 01. 2021
Dát tip

 

Děvčata, špicoval jsem svoje chlupaté lalůčky při vašem dialogu, jelikož jsem jej shledával špicuhodným.

 

To by vám (pokud jste normální, což předpokládám) nemělo působit psychický outěžek s s následným přetáhnutím opičího hřbítku ukazovátkem. To by podle mne nebyla ta správná ruční práce. (vlídný smajlík)


annnie
05. 01. 2021
Dát tip

Poz

    d

       ěěěěěěěěěěěěěěěěěěěě........................................


Annu jsem si tenkrát vybrala proto, protože se mi to jméno vždycky děsně líbilo, takže klííííd :)


annnie
05. 01. 2021
Dát tip

Záviděla jsem ti to jako nick a teď se jdu ze závisti utopit oběsit zastřelit


Skoro :)))


annnie
05. 01. 2021
Dát tip

To jako že máš v občance opravdu Thea v tramvaji? :) :) :)

Zdravím, paní Nováková!


Jooo to byl ještě svět v pořádku... :)A jednou jsem v tramvaji dostala pokutu, ale revizor mi nevěřil moje pravé jméno, tak jsem si vymyslela Annu Novákovou a s tím byl spokojený. Takže Anna zdraví Annnu :)


annnie
05. 01. 2021
Dát tip

No skandáááál! To by se za našich mladejch let nestalo! Bez revizora??? Bez ukazovátka??? Kam ten svět spěje???

A vůbec: maškarní! Jít za tramvaj! Nerada to beru z úst místnímu Hlavnímu Cynikovi, ale: Pokuta!


Thea v tramvaji
05. 01. 2021
Dát tip aleš-novák

O tom, co všechno se nesmí za jízdy v tramvají dělat? Třeba že se nesmí vystrkovat hlava z okna ven! Ale to už dneska v těch nových Stadlerech stejně nejde... 

Jednou jsem šla na maškaráku za tramvaj! Držela jsem se tyče, lidi nastupovali, vystupovali... trasa ze Svinova až na Hlavní. A ani jeden revizor! No věřila bys tomu?

Nakonec jsme tou tramvají jeli úplně všichni, velká párty a vůbec žádný ukazovátko neremcalo. 


annnie
05. 01. 2021
Dát tip

Žena jede v tramvaji:

No ... dneska dobrý... jedna báseň... prádlo vypraný...

polívka se povedla ... večer si přečtu toho Mitchella...

zejtra dotřu tu knihovnu...

Thea vidí, jak se otvírá kabina řidiče,

vysouvá se z ní teleskopické ukazovátko

sune se výš a výš po čelním skle

významně poťuká na nápis: Nevyrušujte řidiče za jízdy!

a pak se ukazovátko stočí do prostoru

a přede všemi ukáže na Annu,

taková ostuda!

Thea nevydrží

vstane

nebojácně zakročí

vykráká ukazovátko za ucho

a tiše mu vyhubuje:

To se dělá?!

Styď se!

Vždyť to je Annnie z Písmákova!

Jedeš!

Ty, hele, Annnie, ráda tě vidím,

a mimochodem...

 

Kabina řidiče se otvírá

Řidič otevírá přední dveře a jako šílený utíká pryč

Co se mu asi stalo? Zajímavá příhoda,

říkají si Thea s Annou...

No a co si, Theo, myslíš o... ... ...

 


Napadlo mně to... Když jsem to četla. Píšeš krásně uvolněně. Mám pak pocit, že si s tebou povídám. I když vlastně jo :))) 


annnie
05. 01. 2021
Dát tip

Nonono! Ukecaná... A z čeho tak soudíš loudíš díš díž když???


Mám ráda jak jsi ukecaná. Určitě si i vykládáš sama se sebou :)


annnie
05. 01. 2021
Dát tip blacksabbath

Milá blacksabbath: jako každej... Dopředu dopředu dopředu - jéje: slepá ulice - couvačka a: dopředu dopředu dopředu! A těch oklik a nevybranejch zatáček... Jauvejs... Líbí se mi, že komentuješ zrovna takto, zapadá mi to do představy, kterou o tobě mám z tvých věcí i profilu.

Tak díky! Hezkej večer / den a.

 


annnie
05. 01. 2021
Dát tip

Milý snakeu, jako vždy jsi mne dokázal potěšit - považuješ-li některé mé texty za hluboké, cítím se poctěna, díky.

Jasně, tahle báseň je prostě o tom, jak brblám, že musím natírat knihovnu (když bych vlastně radši psala nebo šla na procházku :)), a pak taky trochu o tom, jak se bojím věci dokončovat, neboť mám zkušenost, že v mým životě to bejvá předzvěst konce.

Já mám občas ráda takové ty "nepodstatné texty", ať už jako čtenář nebo autor. Ale myslím, že vlastně je píšu taky tak trochu proto, aby ty hlubší texty vyvážily. Jsem vždycky trochu rozpačitá, když dávám na papír ty závažnější myšlenky, a publikovat je je pro mě mnohem těžší, než takovéhle blbiny...

Tak znovu díky, že mě čteš! Hezkej večer a.

 


putuješ životem......jjj i ta modrá je u mě dobrá......*/***************


snake_01
05. 01. 2021
Dát tip blacksabbath

Není to tak hluboké jako jiné Tvé texty, ale líbí se mi to soustředění na obyčejné všední dění. Pěkně se to četlo a mě to obohatilo. T


annnie
05. 01. 2021
Dát tip

Jojo, nudný skoro jak punk... Jdu natírat. Hezkej den a.


annnie
05. 01. 2021
Dát tip

Dobré ránko, Dagmaram, a díky! a.


Dagmaram
05. 01. 2021
Dát tip

ze života, pěkně podaný a jenom co by sneslo sentimentální :-)


annnie
05. 01. 2021
Dát tip

Jo! Závidím každýmu, kdo ho slyšel naživo...

Z týhle písničky nejvíc miluju ten obrat "já sám se v sobě potýkám" - a celou tu sloku - a celou tu písničku - a celýho Čárlího - a všechny Čárlí světa :) :):) Děkuju! a.


aleš-novák
05. 01. 2021
Dát tip Alegna

jo...Charlie...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru