Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mojžíš u doktora

Výběr: Gora
05. 01. 2021
25
21
1292
Autor
Danny

"Ciporo, miláčku, kam jsi mi dala ten svitek?" zeptal se Mojžíš.
"Jaký svitek?" odpověděla otázkou jeho žena, "byl tu jeden štos svitků a ten si vzal tvůj bratr Áron."
"To je v pořádku," řekl Mojžíš, "s Áronem jsme byli domluveni, že až dokončím kodifikaci Zákona, že ji vezme a finalizuje. Já myslím svitek od doktora."
"Tys byl u doktora, Moše?" divila se Cipora, "kvůli čemu?"
"To víš, jen pořád samá mana a křepelky," povzdychnul Mojžíš, "dostal jsem zažívací problémy. Taky ze stressu: pořád komunikovat s Ním nahoře na Sinaji - víš co mi naposled řekl?"
"Copak?" byla Cipora zvědavá.
"Že se pohádal se Svým ženským aspektem a rozbilo se jim při té hádce nádobí v kuchyni: a tak prý vznikl tento svět a my Židi to máme opravovat zevnitř. Ale zamluvili jsme ten svitek od doktora..."
"No..." zrudla Cipora, "on se tu jeden svitek tak nějak válel bokem, tak jsem ho dala k těm ostatním."
"Válel? Byl tam jen normálně položený! Kamže jsi ho dala? Vždyť tam byla moje dieta! Co jíst smím, co nesmím, v jakých kombinacích...  a teď si to odnesl Áron. Víš co to znamená?"
"N... ne." vykoktala Cipora.
"Že se tou mojí šetřící dietou budou řídit všichni Židi, po věky věků," vzdychnul Mojžíš.
"No nic," ukončila rozhovor Cipora, "aspoň budou zdraví."


21 názorů

Hana007
25. 02. 2021
Dát tip

Och Ciporo, Ciporo, tys to ale vyvedla. Moc zajímavý nápad! Kolik asi tak různých zákonů o kterých se nediskutuje mohlo vzniknout podobnýcm způsobem?


Lakrov
16. 02. 2021
Dát tip

 Věta ...rozbilo se jim při té hádce nádobí v kuchyni... ## mě rozesmála. Na můj vkus je to možná trochu krátké, ale jako bagatelizace zásadních náboženských zásad je to celkem zábavné. Tip.


bixley
08. 02. 2021
Dát tip

Kdoví čím se jednou budou řídit naši potomci...


stromeček
01. 02. 2021
Dát tip

Takže kdo tady vlastně koho nominuje?......:-)


Danny
21. 01. 2021
Dát tip

ještě avízo uživateli Próza_měsíce


Danny
21. 01. 2021
Dát tip

ahoj Goro, ano, chtěl jsem to navrhnout: takže nominuji do PM


Gora
21. 01. 2021
Dát tip

Danny, zúčastníš se soutěže PM s touto mini?


trojort
06. 01. 2021
Dát tip

...klidně to tak mohlo být...


Pěkný výklad historie. :-)))


blacksabbath
05. 01. 2021
Dát tip Gora

škoda, že tady tu dietu nemůžeš vyvěsit..:-))))....*/*****************************


Gora
05. 01. 2021
Dát tip blacksabbath

Vtipný dialog, Danny!


Tak to je drsný :D :D :D


LaBruja
05. 01. 2021
Dát tip

Co dodat - to nemá chybu a dávám Tip!


Thea v tramvaji
05. 01. 2021
Dát tip Gora

No tak to opravdu mnohé vysvětluje :))) Skvělé!


Andělka1
05. 01. 2021
Dát tip

:-))


Květoň Zahájský
05. 01. 2021
Dát tip Jackie Decker, Gora

Muhehe, z toho je vidět, že nekompromisní řád světa je jen sledem nahodilých improvizací. Je to od tebe odvážný čin, učit nerozumné nevědomce falešným doktrínám, proto bych dal i dva tipy, kdyby to bylo možné.

Jediné, co mi dost vadí, že to nenapadlo mě.


Marcela.K.
05. 01. 2021
Dát tip

Tak tohle mě pobavilo.

Je to tak dobře napsané, že to člověk i vidí ;-)


Diana
05. 01. 2021
Dát tip

Fantastický! A vtipný! Smáli jsme u toho nahlas :-)))))


annnie
05. 01. 2021
Dát tip Jackie Decker

Ovšem!!! To je vystřižený!!! 20 bodů z deseti. Nevím, kdo jsi, co jsi, cos dalšího napsal / napsala, ale to je všechno úplně fuk a šup s tebou do mejch oblíbenejch ( a že jich tam tady na písmáku zatím moc nemám). Díky, hezkej den a.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru