Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Milenci

05. 01. 2021
1
9
352
Autor
Metadry

Ruku v ruce spolu tichem kráčí,

spěchají seč jim nohy stačí.

Vyrazit do lesa, to špatný nápad byl, 

vlk, či co to bylo, na ně zuby vycenil.

 

"Rychleji, rychleji! Pospěš má milá."

k běhu dech nestačí, "Ach, Ty jsi bílá!"

Stále se otáčí, kroky ve sněhu teď slyší,

dívka vedle něj vzlyká a strachy se krčí.

 

"Rychleji, rychleji! Už vidím světla v dáli."

Táhne ji, pospíchá, přec by to teď nevzdali.

Náhle se před nimi chlupatá bytost objeví,

to není vlk, ani jiné zvíře, to oba dobře ví.

 

Nemohou mu utéct, vypadá rychle a bystře,

dívka se zapotácí a slza jí pohled zastře.

Nečekaně nápad, jak záblesk, do mladíkovy mysli vnikne,

dívku k příšeře přistrčí a sám unikne.

 


9 názorů

Brácha do nepohody.. :D


Metadry
08. 01. 2021
Dát tip

Ahoj Elíno,

určitě se tvoje básně ráda přečtu a napíšu na ně svou kritiku, ale na soutěžení se asi moc necítím. Třeba někdy v budoucnu, ale teď zatím ne. Děkuji za nabídku


elína m.
07. 01. 2021
Dát tip

Metardy,

já teď budu zveřejňovat na své stránce a občas i v hlavním seznamu děl především vázané verše. První vlaštovka se jmenuje "Nálady". Byly na ni zatím rozporuplné reakce. Zajímal by mě i tvůj názor. Zítra (jestli do rána neumřu, nebo mi nevypadne internet), zveřejním něco, co bude mít daleko větší grády než "Nálady". Budou to dva anglické sonety. Můžeš se mnou třeba soutěžit, napsat svůj anglický sonet a já k němu pak napíšu kritiku. Třeba jsi učenlivá a brzy budeš psát lepší anglické sonety než já nebo Willík blahé paměti. Co ty na to?


Metadry
06. 01. 2021
Dát tip

Ahoj Elino,

Dekuji Tobe i vsem ostatnim za komentar. Sice jsem na strance prihlasena pres 10 let, ale nikdy jsem na ni nebyla moc aktivni, a tak poradne nevim jak si s poradit. 

Vzdy se mi vazane verse libili vic nez volne a vim, ze ne vzdy se mi vazany vers uplne povede, ale myslim, ze prave tim, ze je budu psat s v tom zdokonalim. 


elína m.
06. 01. 2021
Dát tip

Metardy,

pokusím se o koment, i když vidím, že nikomu neodpovídáš.

Proč sis usmyslela psát zrovna vázané verše? Každému není dáno psát vázaně. Když to někomu jde samo, tak nějak od přírody, člověk se v psaní vázaných veršů může zdokonalit. Na tvém místě bych ale raději začala s volnými verši. Tam se nemusí nic rýmovat a ani to nemusí mít žádný rytmus. Je to jednodušší. Hlavní je ale mít co říct.


Safián
05. 01. 2021
Dát tip

Působivá báseň, chtěla by jen trochu technicky zpevnit, Možná tu byl Erkönig opravdu vzorem. ale to nijak díky závěrečnému konfliktu mezi idealismem, morálkou a realitou nevadí.


Jédrman
05. 01. 2021
Dát tip

Pěknej nápad, pěknej začátek, atmosféra skoro jak u Erlköniga


Gora
05. 01. 2021
Dát tip Metadry

Ke konci už báseň trochu klopýtá... no a on byl tedy hrdina:-)

 přec by to teď nevzali. -  přec by to teď nevzDali.


Norsko 1
05. 01. 2021
Dát tip

Hovado.. !


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru