Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tranzícia

06. 01. 2021
9
5
385
Autor
e.eucrow

Cieľom sychravého dňa je prosté predanie moci, ale nie len

tak nejakej, skôr moci, ktorá má v popise práce vrátiť do dní poriadok.

Už sa objavujú prvé hliadky, duchovia napádajú jednu porcelánovú

hračku za druhou. Akurát ten ich modrastý jas, prekrytý svetlom

z neznámeho zdroja, zabraňuje rozkrájaniu mäsa počas tichej večere.

Máme ale čo oslavovať? A potom nám do tváre šplechnú, že

nezdieľajú našu fascináciu mestskými ulicami, na ktoré človek doteraz nevkročil,

že by sme sa jej mali vzdať. Padli isté mená aj rustikálne riešenia,

 

núdzový signál je len ničím nepodloženou poverou.

Na to, aby sme vytvorili akúsi spoločenskú štruktúru, potrebujeme kompromis.

Nie lacný reklamný trik, skôr spirituálne, ale stále fyzické miesto,

kde by bolo postarané o naše najtriviálnejšie potreby,

o zábavky prostého ľudu, ktoré v dohľadnej dobe len tak nevyhynú.


5 názorů

CHT
30. 01. 2021
Dát tip

držím ti miesto

a to je mesto

město měst


e.eucrow
09. 01. 2021
Dát tip

vdaka vsetkym :)


elína m.
08. 01. 2021
Dát tip

První společenskou strukturu vyššího typu, tedy starověké civilizace na březích velkých řek(tranzice z kultur pravěkých na kultury starověké, používající písmo) rozhodně nevytvořil nějaký kompromis, společenská domluva, nebo nějaká všeobecná "společenská smlouva", nýbrž násilně vnucená společenská hierarchie, účelová nadvláda silných nad slabými a chytrých nad hloupými.  Je samozřejmě velkou otázkou, zda vůbec šlo o pokrok v porovnání s prvotními komunitami lovců a sběračů. Z biologického, respektive genetického hlediska prvními zemědělskými civilizacemi započal úpadek druhu homo sapiens sapiens. ...To není jen názor můj, ale celé současné přírodovědy, a co na to humanitní obory, to nás příliš nezajímá.

Strukturu přísně hierarchizované moderní společnosti už může změnit málokterý jednotlivec a zdá se, že noví Leninové a Hitlerové se už nerodí. Takže máme možnost změnit už jen sami sebe a své nejbližžší okolí. ...Pro někoho tristní zjištění, pro jiného existenciální úleva.

Za báseň tip.


Gora
06. 01. 2021
Dát tip

Nespokojíš se s povrchním pohledem, což dokazuješ hned v prvním verši, tvé úvahy nevylučují vtipnost a ironii... "městská poetika", která se dá zobecnit...

První strofa se mi zamlouvá víc.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru