Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Svit z nicoty

06. 01. 2021
2
22
367
Autor
E. E. Kindl

Hrubým přichází radost, 

Něžným přichází žal. 

Já nelituji nic, 

Lítost není, co by mi život dal. 

  

Lituji sebe malinko, 

Lituji bezdomé já psy, 

Je mi líto rozpjatého Krista 

Se srdcem neviděné msty. 

  

Mnoho žen mě milovalo 

A i já jsem nemiloval jednou. 

Snad ne od toho mě silou zlo připjalo 

Ke dnu vinnému si kleknout. 

  

Nebolí mě ničí lest 

A neraduje z vítězství mě štěstí. 

Těch vlasů seno zlaté 

Se mění v šeď neřesti. 

  

Se mění v popel a vody, 

Když se cedí kupka jarních spodin. 

Není mi vás líto prošlé mé vy roky, 

Nechci vrátit nic... 

  

Jsem znaven se bezcílně mučit. 

úsměv bledý na líci 

Oblíbil jsem si nosit v těle lehkém 

Utichající svit a duši mrtvoly tlící... 

  

Není již důvěry mé v lidskost. 

Není ponětí žal mně známé. 

Ale duše s myslí rvou se stezkou 

Nevěrnou té lidské...  Vidím krve plný harém... 

  

Agonie medvědí mé tlapky 

Nese následky na milých klid. 

Radši bych už žral své vlastní zvratky 

Než v duši blízkých se s hnilobným prstem rýt 

  

A pít rudé vody Marxistické 

A nasávat zbývající vzduch. 

Když zlatem zalije se srdce lidské, 

Není slyšet kvapnější tepu hluk. 

  

  

E. E. Kindl 


22 názorů

elína m.
07. 01. 2021
Dát tip

Durdil se jedině ty. Howg!!


E. E. Kindl
07. 01. 2021
Dát tip

Máte pravdu, ale děkuji za vaše rozdurděné názory.

Na shledanou...


elína m.
07. 01. 2021
Dát tip

Náš dialog se právě začíná měnit v performanci. Jsem klasik a proto takovýmito uměleckými kategoriemi z hloubi duše pohrdám.

Jinými slovy: skončili jsme - jasná zpráva. 


E. E. Kindl
07. 01. 2021
Dát tip

Vím, že nejspíše bude nyní zklamáno více lidí než pouze vy. Ale od Březiny jsem zatím nic nepřečetl.

Ale měl bych malinkou otázku... Je snad špatné, že se někdo zabývá o rozvoj své slovní i v jakémsi kulturně historickém hledisku ?


elína m.
07. 01. 2021
Dát tip

Student, který mluví jako senior z devatenáctého století... Aspoň taky vidím, jak si punker z garáže představuje Březinu.


E. E. Kindl
07. 01. 2021
Dát tip

Omlouvám se za to, že jste nyní na omylu... Není to cílené...

Nedovolil bych si přivést někoho pod tuman lži...


elína m.
07. 01. 2021
Dát tip

Už mluvíš skoro jako Litarts. Dávej si pozor na jazyk. Šlapeš si po něm a pleteš si role. Inu - ono se to už ve tvém věku, zatím nedožitých 65 let občas pomotá. A při takové dávce grafomanie...


elína m.
07. 01. 2021
Dát tip

Je ti sedmnáct asi tak jako bylo věčně sedmnáct Radovanovi Pyšnému Pitvořivému.


E. E. Kindl
07. 01. 2021
Dát tip

Velmi děkuji za kritiku, jsem velmi rád za vaše postřehy. Vše jsem pochopil...

Pouze pro vysvětlení navázání první a druhé sloky.  Jde o znak marnivosti a nerozhodnosti, je to cílené. 

Také to spojuji s recitací, zabývám se recitací ruské a české literatury již od začátku základní školy a v díle počítám s intonacemi, které vyjadřují konkretní emoce.(Ovšem chápu, že při čtení to nemůže být poznat...)

V každém případě děkuji a cením si vaší kritiky.


E. E. Kindl
07. 01. 2021
Dát tip

Hluboce se omlouvám, ale opravdu mi je 17 let a jsem student Gymnázia Václava Hraběte... Jsem lichocen faktem, že mi určujete věk s takovou velkou životní zkušeností.


elína m.
07. 01. 2021
Dát tip

Kindle,

myslím, že na studenta už jsi trošku starší ročník. Typovala bych tě tak na 67 nikoli na 17. Ostatně - oba víme, že jsi jen alternick jednoho starého pána, který nemá v důchodu co dělat a chce si hrát.

Jako jakási parodie Březiny by to tvé dílko ale celkem ujde. Tip.


Máš tam objevné obraty a originální obrazy, je jich dost a svědčí to slušné fantazii a slušné představě o tom, co to poezie je

Technicky jsou verše často těžkopádné, špatně se čtou. Nepřirozené slovosledy. 

Např. verš: Snad ne od toho mě silou zlo připjalo - působí jako rébus, čtenář se zadrhne, protože musí dešifrovat, co verš říká. Poezie by měla klouzat. Takových veršů je tam víc.

Ve sdělení cítím rozpor, např. 1. sloka - já nelituji nic, ale ve druhé je - lituji sebe malinko. Tak lituješ nebo nelituješ?

Možná, že by bylo šikovnější nepoužívat všude na začátku veršů velká písmena. To navozuje dojem, že každým dalším písmenem, tak jako je v běžném textu, začíná nová věta. Nové sdělení. Ale v tvém díle tomu tak mnohde není. Jde třeba o pokračování předešlého, ale je tam velké písmeno, které mate.

Další věc je, že mnohé verše působí jako by byly složeny v 19. stol., nebo i dříve. Ono to sice vypadá na první pohled - tohle fakt není próza. Tohle je báseň, ALE! , když už je použit volný verš (spíš bych to řadil do smíšeného), taková škrobenost mu PROSTĚ nesluší.

Jestli můžu radit (i když proč ne? Je na tobě, jestli to vezmeš) - piš přirozeně, nevyumělkovaně. To teď neříkám jako mistr světa, který všechno zvládnul a vyhrál v dokonalosti. Kdepak.

Co je ale velice dobré, tak to, že si říkáš o kritiku. Jdeš z kůží na trh. To není úplně běžné. Takhle roste kvalita.

Tvá báseň má potenciál. A kdo ji napsal, má logicky potenciál taky. nevím, kolik je ti let, ale počítám, že jsi mladý. A už máš náběh na zralé a kvalitní psaní. Už teď. Tak piš a piš a čti to znova a znova a škrtej a přepisuj. A třeba si tleskej do rytmu.

Těším se na další. A tip na povzbuzení a za nápadité nápady J

 

 


E. E. Kindl
06. 01. 2021
Dát tip

Dobrá, beru rady na vědomí, jdu vložit ještě něco.


cvrcka
06. 01. 2021
Dát tip

Vloz toho vic - davej pozor, co se rekne - neztracej sebe, ale pri psani zapoj vse, co zjistis. Nech texty krystalizovat. Divej se na ne s odstupem. Je super poezii zivota hledat. Dobrodružný! 


E. E. Kindl
06. 01. 2021
Dát tip cvrcka

Děkuji moc, cítím potřebu odezvy, cením si toho.


E. E. Kindl
06. 01. 2021
Dát tip

Děkuji moc, jsem rád, že mi opravdu někdo připisuje komentáře


cvrcka
06. 01. 2021
Dát tip E. E. Kindl

Vitej, libi se mi jak pripisujes k textum, jak premyslis, tak nahlizim, co pises. 

Na prvni pokus jsem tvou baanicku nedocetla - he napsana hodne sroubovane a misty nad tim kroutim hlavou 

"Neraduje z vítězství mě štěstí "

"Se mění v popel a vody" 

No, ty posledni tři strofy jsou vubec celkem bizarni. 

Ale ....... je fajn, ze mas plamen a menis noci v basnicky a hudbu. Zkousej a nenech se odradit. Brus a cizeluj. 

Specificky uhel pohledu (ktery je patrny) a nuse sebereflexe a psavecke pokory muzou casem vykresat mnoho zajímavého. 


a2a2a
06. 01. 2021
Dát tip E. E. Kindl

V té básni, která i po formální stránce má slušný rozjezd se postupně kupí život, ale také v ní díky rozsahu obsahu i délky zase šedne. Nástup jsi tak neudržel. To neznamená, že jsi nic neřekl, jen ti nezbylo místo pro méně všední zářezy. Poctivý úmysl ti nejde upřít, zbytek je do značné míry otázkou vyjádření.


E. E. Kindl
06. 01. 2021
Dát tip

Budu rád za jakoukoli krituku, děkuji...


E. E. Kindl
06. 01. 2021
Dát tip

Zdravím, doufám, že si dílo přečtete...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru