Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Noční Břeclav (..z cesty do Španělska)

07. 01. 2021
11
24
433

Před odjezdem do Španělska - čekání na noční vlak...

Ticho, prázdné ulice,

mokrá dlažba a líná řeka...

Tři prázdný kavárny

na dvaceti metrech.

Opilec trpící samomluvou

a osvětlený trosky zámku...

Kdo se asi díval

z mrtvých oken,

do kterých teď pláče

déšť?

Má to něco do sebe:

Břeclav

v deset hodin v noci...

-------------

Břeclav 2006, po 22 hod.


24 názorů

Oo, děkuji, Kaji. :) 


Kaj
12. 11. 2021
Dát tip

Pěkné, ve více básních je trochu "drákulovské" atmosféry


CHT
07. 04. 2021
Dát tip

No jo, máš pravdu. Zadek jako zadek.


Romské zadky...? :-D


CHT
07. 04. 2021
Dát tip

Svět má dva konce. Na jedné straně Břeclav, na druhé Přerov. Ferdinandova Severní tomu pak dává střechu. Myslím, že génius loci Přerova je velmi nedoceněný. Málokde Kauflandy jen znásobují a umocňují cosi latentního. Jako legíny na romských zadcích....


Díky vesuvanko na návštěvu.


vesuvanka
28. 01. 2021
Dát tip

Moc hezky napsaná báseň, vtáhla mě do atmosféry :-))), TIP


Děkuji, Milane.


MilanH
24. 01. 2021
Dát tip

Krásná cítím tam tu atmosféru noci !!!


elína m.
10. 01. 2021
Dát tip

Morticie,

svým popisem zrujnovaného břeclavského zámku jsi mne inspirovala ke zveřejnění své vlastní básně Zámek. (Není to ale žádná parafráze na Kafku.)  Moc si od toho však neslibuji. Čtenáři tady nemilují básně s historickou tématikou, jakož ani nemilují překlady klasické poezie z angličtiny či z ruštiny. Snad jen překlady z čínštiny tady zaznamenaly značný úspěch...

Já jsem se ale pokusila pojmout svůj Zámek natolik moderně, že jsem dokonce oželela i vázaný verš.


elino, jo, Lichnštejni to měli rádi. Však Janohrad postavili a pak pobourali, aby měli romantickou ruinu. A googlila jsem též, už jsem v Břeclavi dlouho nebyla.

Našla jsem web prázdné domy, seděla jsem u něj včera si hodinu. :-D


elína m.
09. 01. 2021
Dát tip

Morticie,

nedalo mi to a poprosila jsem Google o dpovědi na své otázky stran břeclavského zámku. Prohlédla jsem si spoustu fotografií, jak starších, tak i současných a zjistila jsem, že jde o velmi krásnou renesanční stavbu vybudovanou rodem pánů ze Žerotína. Úplně mě šokovalo, že část zámku byla proměněna v rujinu záměrně v době, kdy byli majiteli nemovitosti Lichtenštejnové a stala se součástí lednicko - valtického areálu. V době romantismu, tedy na konci osmnáctého a na počátku devatenáctého století byly trosky v módě. Však také topos trosek je součástí romantické poezie, včetně té naší s Máchou na prvním místě.


Opravitelné to je, ale nejsou finance. Právě ten nátěr mě překvapil.


annnie
08. 01. 2021
Dát tip

No já tam byla v létě. Vypadá to, že už je to bohužel možná neopravitelný. Akorát ji částečně (přes holý zdivo) natřeli na bílo...


elíno, současný stav zámku neznám, dlouho jsem tam nebyla. Když jsem si to dala do google, nepoznala bych ho, na breclav.info píšou o rekonstrukci, takže stav už bude jiný. Děkuji za zastavení se...

Kočkodane, díky za tvůj poetický komentář. Ale mě to bavilo velmi, celá ta cesta do Španělska byla velice zajímavá. Musím pohledat zápisníček a až se to povede, dám to sem.


Kočkodan
08. 01. 2021
Dát tip Gora, Morticia Adams, vesuvanka

 

Na nádraží v Břeclavi

za pozdního večera

Mortičku to nebaví,

skoro by až brečela.

Touhou to s ní málem šije,

slyší město včetně Dyje,

jak do ticha teskně vyje:

Proč jen nejsi Valencie!


elína m.
08. 01. 2021
Dát tip

Morticie,

mám moc ráda básně o zámcích a taky jsem jich už hodně sama napsala. Proto mě mrzí, že ten břeclavský je v troskách. Kdyby v tvé básni byly trosky hradu, to bych unesla, ale trosky zámku? To mi jakožto milovnici aristokracie rve srdce. Ještěže je tvá báseň tak poetická, že ti mohu dát tip. Tím se trochu zmírnila má bolest z "trosek zámku".

A není už od roku 2006 ten zámek trochu opravený?


Tak s tím souhlasím, Goro - opravuji.


Gora
07. 01. 2021
Dát tip

No, stejně by tedy nejspíš mělo být - deset /nebo dvacet dva/ a ne číslice...


Ano, annie, přesně tu. Neutěšená, s roztrhaným pletivovým plotem kolem...

Děkuji za zastavení, Goro..22 se mi tam asi nehodí..


annnie
07. 01. 2021
Dát tip

Myslíš tu ruinu??? No ano, jako stvořená pro rodinu Adamsovu :)


Gora
07. 01. 2021
Dát tip

Má to atmosféru - čekání, města, současné doby. Možná by se dalo opravit těch 10 hodin na 22.


No, Břeclav není zrovna výstavní součastí Lednicko-Valtického areálu. Ale ten zámek měl fakt něco do sebe v tu chvíli.


annnie
07. 01. 2021
Dát tip

No bezva! Popravdě řečeno, Břeclav je, pokud si vzpomínám, dost - jak to říct...? Nepatří mezi nejnádhernější města na planetě, ne? Víc se mi líbí ve tvý básni než ve skutečnosti.... Tip a dík, žes mě na oplátku taky někam vzala a.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru