Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Já jsem pes 3 / Julča

08. 01. 2021
10
23
509
Autor
bixley

Jsem sám a páník pořád nejde. Váledlo mě už nebaví. Pít vodu taky ne. K jídlu nemám nic. Ach jo.

Ale pozor, slyším páníkovy kroky. Vždycky dupe jako březí fena. Známé chrastění u vchodu. Už je tu!

„Tak Bene, jdeme ven, ale tentokrát ne sami!“

Ven? Tak to je dobře. To ostatní sice neznám, ale hlavně ven. Očichám pánovi jeho obal a zachytím něco neznámého. Že by měl nový? Ne, nový obal určitě nemá. Cítím pach nějakého jiného lidského stvoření.

A venku to stvoření uvidím.

„Tak Bene, to je Julča. Podej pac!“

Hmmm, lidská fena… Podej pac nesnáším. Je to ponižující. Připadám si jako žížala, co se plazí v hlíně. Ale ať má teda páník radost. Zvednu přední tlapu.

„Bene, ty seš úžasnej pejsek!“

Slyším své Bene. To jsem rád. Pak mě hladí po hlavě a po zádech. Docela milé. Ale musím si zvyknout na její pachy. Zatím nic moc.

„Půjdem do parku, vzal jsem Benovi frisbee.“

To jsem moc nepochytil, ale stejně je to určeno té – jak že se to…? Jo, Julča.

Aha, dnes jdeme ke stromům a trávě. Jsou tu tvrdé chodníky, žádné bláto. Škoda.

Jé, páník hodil do vzduchu moje točidlo! To mám rád! Trochu vypadá jako ta věc, kterou páník posouvá náš domeček. Chytám ho za letu. To se mi líbí. A už se zase ke mně pomalu přibližuje a točí. Chňap!

Slyším, že páník a Julča vydávají ze svých tlam spoustu zvuků, ale je mi to jedno. Koukám jenom na to, kam letí točidlo a skáču za ním.

„Teď mu to hodím já, jo?“

Hele, do tlapy si ho bere Julča. A hází. Hmmm, neumí to, hned spadlo. Ale kde je? Úplně se mi v trávě ztratilo. Musím čuchat…

„Juli, on je snad slepej! Vždyť je to červený!“

Slyším z pánova hlasu jakési podráždění. Nevím proč.

„Psům tyhle barvy asi splývají, víš?“

„Jó? Aha.“

Pořád hledám. Á, tady je! Utíkám k páníkovi. Aby se nezlobil.

„Šikovnej pejsek!“

Jé, plácá mě po zádech. To má vždycky dobrou náladu. Ale možná za to může i ta Julča. Asi bude dobrá. Musím ji občas olíznout. Pánovi se to taky líbí.

Sedli si na takové sedátko a Julča cosi položila vedle sebe. Vypadá to skoro stejně jako točidlo. Jů, to bych chtěl taky chytat! Štěknu a ukážu tlapou na tu věc.

Julča najednou roztáhla čumák do takového milého obloučku a páník začal hýkat a dávat hlavu dozadu. Po chvíli se Julča rozhýkala taky. Co je teď špatně?

Páník ale už přestal: „Bene, tos nás pobavil, haha. To je Julčin klobouček.“

Julča má opět mile protáhlý čumák: „Proč ne? Zkus mu ho hodit!“

„Tak budeš chytat klobouček!“ volá páník.

Jeden se pořád učí. Tak koblouček…nebo jak to bylo?

„Bene, chytej!“

Páník ho roztočil a já skáču. No, je o hodně měkčí než točidlo, ale chytil jsem! A zas. A znovu. To mě hrozně baví.

Potom jdeme domů. A vede mě dokonce Julča! Jsem nadšený.


23 názorů

bixley
15. 01. 2021
Dát tip

Díky, zeledo


zeleda
15. 01. 2021
Dát tip

Moc pěkný  příběh.


bixley
10. 01. 2021
Dát tip

Přemku, i my lidé bychom se měli snažit psům líp porotumět. :-) Díky


lastgasp
10. 01. 2021
Dát tip

Přečetl jsem se zájmem na mém váledle a jsem nadšen. Ještě jsem nikde nečetl, jak pes porozumí zvukům páníčka. Zde je to vtipně vysvětleno. Asi záleží také na inteligenci psíka.


bixley
08. 01. 2021
Dát tip

Díky za tip, Čudlí.


bixley
08. 01. 2021
Dát tip

Evži, no jasně. :-)


My, pejskaři v tom vidíme i svého miláčka. I kdy jediný skok, který náš Bilbo zvládne je na gauč. :-)


bixley
08. 01. 2021
Dát tip

Můj pes taky zejména plyšové hračky cupoval, vydržely gumové. Tady je to spíš proto, že Julča si ho chce získat. Díky.


Jamardi
08. 01. 2021
Dát tip

Klobouček bych mu neházela. Protože by si myslel, že je to hračka a třeba někdy později až by se nikdo nedíval by ho mohl roztrhat. Náš Brit každou hračku časem zničil, protože ji ve volných chvílích žužlal. Používali jsme ji taky na házení a na schovávání.


bixley
08. 01. 2021
Dát tip

Jardo, to ukáže čas... Díky.


revírník
08. 01. 2021
Dát tip

To teda je odvaha, hodit mu klobouček. Dal se ještě nosit?


bixley
08. 01. 2021
Dát tip

No, Beník těch zážitků ještě bude mít... :-)


Alegna
08. 01. 2021
Dát tip

to je nových zážitků Bene a už se těším na další :-)***


bixley
08. 01. 2021
Dát tip

Jo, můj Evža to dělával taky. nejen s pokrývkami hlavy. 

Díky.


Gora
08. 01. 2021
Dát tip

Přidávám se se svým nenačuřeným čumáčkem:-)

Měli jsme kocoura Tlusťocha. Kdokoli k nám přišel a odložil si nějakou hučku, čapku, už na ní ležel a odmítal ji opustit...


bixley
08. 01. 2021
Dát tip

Kočkodane, díky, k Romeovi a Julii to má daleko... Vyčkej.

Nami, mně jsi ho svou kritikou taky roztáhl.


Nami 99
08. 01. 2021
Dát tip

Moc hezké : " Julča najednou roztáhla čumák..."

To mi po ránu taky příjemně roztáhlo čumák.

Děkuji.


Kočkodan
08. 01. 2021
Dát tip blacksabbath

 

Herodes naopak deti miloval, rád by pro ne neco napsal, ale byl naprosto prostý veskerého talentu, tak do dvou let vsechny pokusy zapíchnul.

Mimochodem – Beník by jiste s chutí aportoval i Ívinu cernou hucku.

Renato, není to spatné, ale dost to pripomíná Romea a Julii. ;-)


Jasně....na svém váledle..:-)))))


bixley
08. 01. 2021
Dát tip

A toho medvěda děláš na svém váledle, že? Prima hra.


Já děti snáším....hlavně, když je mohu vrátit......a hraju si ráda......nějraději na medvěda v zimě....:-)))))


bixley
08. 01. 2021
Dát tip blacksabbath

blacki, to mě těší. Všichni jsme pořád tak trochu děti.

Mimochodem, když se malíře a spisovatele Aloise Mikulky ptali, jestli má rád děti, když pro ně píše knížky, pravil: "Děti? Ty já nesnáším! Já SÁM si hraju!"

 


úžasný.....hned budu mít lepší den.....že prej je to pro děti.....tak to se už vracím do dětských let....nebo že bych z nich ještě nevyrostla?......každopádně.....je to skvěle napsaný a já dychtím po pokračování.....*/*****************************.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru