Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Silná

08. 01. 2021
14
19
337
Autor
elína m.

 

Demonstrativně

se vypisuješ z autentické depky

a šibeničním humorem

zavile předstíráš ztracenou sílu,

jako by odraz v zrcadle

ještě tak trochu připomínal

tvář ze svatební fotky.

 

Jenže ten falešný autoportrét

je rozmazaný akvarel,

na který padá soumračná rosa

zamlčovaných slz.

 

Nafouklá slova

praskají jako bubliny v tůni,

ten bahenní plyn,

který se prý dá zapálit

a kratičkou chvíli

alespoň potom ve tmě svítí.

 

 


19 názorů

Musaši
09. 08. 2021
Dát tip

En,

tuhle básničku jsem původně psal jako parodii na moderní poezii. Myslel jsem si spíš, že pár čtenářů bude pohoršeno, než, by byla ta báseň vnímána jako každá jiná.

Než se stará, dohasínající hvězda změní v černou díru, změní se v supernovu a naposledy se rozzáří, někdy až tak, že přezáří všechny hvězdy na obloze. U stárnoucích vášnivých lidí to bývá podobné.


Entropia
14. 07. 2021
Dát tip

Ta poslední sloka u mě navodila divné asociace. Z určitého úhlu pohledu "kratičkou" chvíli svítí i obří vesmírné objekty. Než se zhroutí do černé díry.


Safra.... :-( ...ale chápu.


elína m.
25. 01. 2021
Dát tip

Morticie,

já přece nemohu prozradit, kdo jsem.


Hmmm, to by mě zajímalo i to výtvarno.


elína m.
24. 01. 2021
Dát tip

Morticie,

já ve skutečnosti vůbec nejsem básnířka. Jsem výtvarnice, hlavně fotografka a dost se zabývám lidskými tvářemi, proto velmi dobře vím, že každý jsme zároveň ošklivý i krásný. Když se dívám do zrcadla, snažím se v tom zrcadle vidět svou vlastní karikaturu. Z toho se člověk nejvíc poučí.


Má něco do sebe.


elína m.
12. 01. 2021
Dát tip

vesuvanko,

ta básnička je až příliš dušezpytná a poněkud depresivní. Zveřejnila jsem ji jen proto, že někteří čtenáři tady předpokládali, že bych v této době měla podobné básničky psát. Jsem raději veselá, o čemž svědčí mé říkanky Nálady i Nálady II, které jsem teď právě zveřejnila.


vesuvanka
11. 01. 2021
Dát tip

Pěkné, obzvláště mě zaujala poslední sloka :-))) TIP


elína m.
10. 01. 2021
Dát tip

Štírko,

já v depce nikdy nepíšu. To bych si raději usekla obě ruce. Moje básničky jsou jen prázdné konstrukty, které zásadně neobsahují žádné skutečné autorčiny pocity a emoce. Mnozí tady mi to zuřivě vyčítají, ale ukazuje se, že když se použije starší básnička ve vhodné siruaci(v současnosti si pár lidí tady myslí, že bych asi měla psát depresivní básně), fungují tyto "prázdné konstrukty" poměrně spolehlivě a jsou zaměnitelné s ufňukanou produkcí běžných autorů.

Dávám teď na Písmák je samé starší kousky, některé už tu dokonce jednou byly a já jsem je smazala. Ty básničky ale, jak se ukazuje, fungují a působí autenticky.


Štírka
09. 01. 2021
Dát tip

Když na to dojde - zapálit všechna nafouklá slova a jen tiše sledovat ohňostroj... 

Cesta tvou basni je prochazeni z obrazu do obrazu... doufam, ze uz jsi depku z cesty odkopla a poradne daleko...


MilanH
09. 01. 2021
Dát tip

:-) :-) :-)


elína m.
09. 01. 2021
Dát tip

Milane,

světélko na konci tunelu? To raději ne. Metan(= bahenní plyn) může být v tunelu nebo v uhelném dole velmi nebezpečný. Mohlo by to taky být světélko poslední.


elína m.
09. 01. 2021
Dát tip blacksabbath

blackie,

po každé prožité krizi je třeba si na to nějak něčím posvítit.


MilanH
08. 01. 2021
Dát tip

Světélko na konci tunelu !!!


.....ó....a parádní závěr!!!!...............*/**************


annnie
08. 01. 2021
Dát tip

(ad konverzace výše) Já myslím, že naopak - ostrý a trefný. Tip a.


elína m.
08. 01. 2021
Dát tip

Alegno,

jen doufám, že ten náboj není slepý.


Alegna
08. 01. 2021
Dát tip

má to náboj, ráda jsem četla***


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru