Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Noční Praha (..z cesty do Španělska)

08. 01. 2021
7
13
336

Před odjezdem do Španělska - čekání na ranní bus směr jih...

Čas se snad zastavil

ubíhá po pivech

divná směsice lidí tu sedí

nad zvětralým pivem

nebo studeným kafem

...

Ztraceni v pustině velkoměsta...

Kluk u dveří má v očích střípky

                                      šílenství

vrchní je nějakej divnej

a zkouřenej králík se tomu směje

...

Je půl na osm piv.

------------------

Praha - Florenc, bar U kouřícího králíka, 2006, neurčitej čas (něco mezi pátou a devátou ranní..?)


13 názorů

Škoda, ze těchto míst ubývá..měly něco do sebe.


Kaj
12. 11. 2021
Dát tip Morticia Adams

Za kouřem hustým tak, že by se dal krájet, a dost možná ještě dál, je pípa hospody u Fandy. Ano znal jsem. Už je to minulost.


Ano, býval. Hned vedle vstpu na nádr. Teď je tam tuším Starbuks nebo jiná hrůza... 

A za rohem (za divadlem Karlín) pod kolejema byla hospoda U Fandy, z tama mám taky jednu - zkusím najít! Myslím, že putyka už taky nebude...


Kaj
12. 11. 2021
Dát tip

Býval na Florenci (když jsem v Praze, tak tam pracuji) klub U kouřícího králíka? 

Nehledám konfrontaci. 

Řekové? mají dva druhy času - kairos(něco se děje) a chronos (utíká i když se nic neděje). 

Zde se asi píše asi spíš o plynutí času kairos :-).

I tak zde vznikají zajímavé důsledky: Abstinence je jako cesta do vesmíru. I ta může vést k zastavení času.

Také mohu rozdělit lidi podle toho, v kolik hodin si obvykle chodí lehnout. Vidím, že nyní mohu být v jiném horizontu vysmíván, že chodím spát se slepicemi nebo jak jsem v jiné Tvé básni četl, v mladé noci. Také si dovedu představit potřebu překladového slovníku mezi lidmi, kteří používají hodiny a těmi, kteří používají piva. Hodiny používá nejen manželka s válečkem v ruce ale i strojvůdci zastavující na kolejích před nádražní restaurací. Položil si některý z tvůrců jízdních řádů otázku, jak převést časy odjezdů vlaků do pivního rytmu štamgastů?

 


Byl to nezapomenutelný večer. :D


vesuvanka
28. 01. 2021
Dát tip

Pěkný obrázek z baru, "je půl na osm piv" mě dostalo :-))), TIP


Směnila, ale jen na okamžik... Díky za zastavení se a poetický koment.


Kočkodan
09. 01. 2021
Dát tip Morticia Adams

 

Nelituju, že sem lezu,

 

„půl na osm piv“ -

 

pochvalně jsem kýv,

 

ač ho směníš za cervezu.


Díky, annie..


annnie
09. 01. 2021
Dát tip Morticia Adams

Tak jsem tady. A jsem ráda. Půl na osm piv - uznale zvedám palec. Tip a šťastnou cestu sobotou a.


Díky za zastavení, dámy.

A spíš si pamatuju, že už člověk nevěděl, jak si sednout. Ale stálo to za to.


Alegna
09. 01. 2021
Dát tip

jo, atmosféra, jak vyšitá***


Andělka1
09. 01. 2021
Dát tip

No nazdar,to jsi stálechodil v autobuse na malou...:-))


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru