Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

hloupý Honza a drak

Výběr: Zbora
09. 01. 2021
21
16
527
Autor
Danny

když šel
do světa na zkušenou
porazit draka
na počátku cesty ještě nechápal
že ho má
v sobě


16 názorů

lastgasp
13. 01. 2021
Dát tip

Nevěděl, že drak je  neporazitelný, zrovna tak jako on sám.


elína m.
10. 01. 2021
Dát tip

Na rozdíl od mytologie západní hraje v mytologii čínské drak tu nejpozitivnější roli. Je to znamení císaře a symbol cíšařského dvora.

Velmi si cením toho, že mám v taoistickém horoskopu kousek dračího srdce z tohoto čínského draka a i když jsem jen hloupý Honza, mám aspoň odvahu v dobách, kdy se ustrašení loajalisté jen krčí u zdi.

Některé mnohohlavé západní draky snad ale ani nelze zabít. Jen co jim usekneš jednu hlavu, narostou jim tři další a prskají kolem sebe ještě jedovatější sliny.

 


PavelK
10. 01. 2021
Dát tip

Tohle chytne mystika (nebo analytická psychologie) napasovaná na jednu z nejznámějších pohádek. V názvu by nemuselo být hloupý, chytrý Honza by na tom nebyl na počátku cesty o nic lépe.  V úvodu se tříští cíl cesty, šel na zkušenou, nebo porazit draka? Možná mohl jít na zkušenou (za poznáním) a na této cestě se dostat do situace, kdy musí přemoci draka. Možná při tom přešel (nějaký svůj) Jordán ...

Vynikající nápad.


Nami 99
10. 01. 2021
Dát tip

Honzy, hodně často láká,

porazit ňákého draka.

Jdou do světa na zkušenou

a vrátí se s novou ženou.

Tak i tento loni v březnu,

šel do světa pro princeznu.

Nevěděl ještě v té době,

že má draka hledat v sobě.


Zbora
09. 01. 2021
Dát tip

To je jak úvodní citát do motivační selfhelp knížky ... a hezky výmluvný. 

S výběrem si nejsem úplně jistý, ale zase na druhou stranu; bylo by škoda, kdyby text zapadl, protože se Ti ho podařilo nacpat do vážně krásně krátké formy ... nebo spíš formičky :)


Gora
09. 01. 2021
Dát tip

Prima - možná bych dodala - hledat v sobě...


annnie
09. 01. 2021
Dát tip

Tip, dnes víc za myšlenku a vtip než za formu (jojo, nasadil sis vlastní laťku vysoko, tak si nestěžuj), ale tak jako tak neodolám. A zdravím a.


Každý má své běsy, ale ze by i draka?


Kočkodan
09. 01. 2021
Dát tip blacksabbath

 

Každý máme v sobě i nějaké to království. I když jsou rozdíly jistě obrovské. Někdo velké a prosperující, jiný ani ne půlku, navíc zchátralé, morálně zubožené.

 

Tak vidíš, Danny, zveřejnění dílka nebylo úplně na draka, mimo jiné jsi mne přinutil k pokusu o aspoň drobné zamyšlení. ;-)


*


bixley
09. 01. 2021
Dát tip Alegna, blacksabbath

Všichni bojujeme s něhajými draky...


Dagmaram
09. 01. 2021
Dát tip

ten měl teda draka :-)


Norsko 1
09. 01. 2021
Dát tip

Drak na tebe čeká za každým rohem, a v Brně obzvlášť


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru