Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

boží hovádka

11. 01. 2021
13
10
386
Autor
trojort

        Uvolnila se nám lavička, a já řekl, že tu bude jednou zlatá cedulka, že tady sedával On a Já.
    Ono je to nejlepší lavička k výhledu na sportovce v celém tom areálu.    
    Jedna holka tam opravdu trénovala festovně, když kroužila na oválu kolo za kolem.
    „Dlouhý tratě. Ta trénuje na dlouhý tratě,“ řekl doktor M. a dal si malé pivo, do nějž mu vletěla vosa.
    On se stejně napil.
    „Američani si dávali pro říz do chlastu hadí hlavy, a ty tam máš aspoň vosu. Holt Čechy.“
    „Opičíme se.“
    „Máme na to právo. Díky panu Darwinovi.“
    „Tohle se těm myslitelům musí uznat, že pro nás vždy najdou to správné ospravedlnění, že tu jsme.“
    „Anebo proč by tady někteří neměli být, když se použije stejný myslitel, ale něco se do toho jeho učení přimixuje a je tu sociální Darwinismus. Je to skoro to samý, akorát že se z toho snadno vyklube genocida. Prostě výběr.“
    „Selekce.“
        „Lidstvo je unikátní v tom, že se neustále snaží spáchat hromadnou sebevraždu.“
        „Kdybych páchal sebevraždu já, tak bych po sobě nechtěl zanechat bordel. Nařízl bych si žíly, ale na ruce bych si dal igelitové pytlíky.
        „Transfúze ve stylu konečného řešení.“

    Když umřel Vašek, švagr doktora M., velmi zdatný opilec, tak mu dal doktor M. se svými synky na parte:    
    Pracoval jsem lidé pro vás, neznaje oddechu.
    A paní na pohřební službě říkala, že by se tomu neměli smát, že smrt není žert.
    „Jenže my ho měli rádi,“ řekl jeden z jeho synků.
    A doktor M. se té paní zeptal, co tedy smrt je.
    Zjistil, že mu na pohřební službě neřeknou o smrti víc než kdekoliv jinde.
    Jen se tam tváří o něco vážněji.

Klavíristovi někdo ukradl nástroj, ale on hraje dál.
Shluk lidí v tom hledá poselství.
O nesmrtelnosti.
Berme to prosím vážně.


10 názorů

"zdatný opilec" pobavil, byť to tak asi nebylo myšleno :)


lastgasp
14. 01. 2021
Dát tip

Trojorte, tvoje boží hovádka jsou božská ve stylu, formulaci a vtipu. Popřemýšlej. Této hříčky by bylo škoda, kdyby zůstala jen miniaturou. Nabízí nádhernou, rozvinutou nesmrtelnost se vší vážností.


trojort
13. 01. 2021
Dát tip

...dík za reakce...


elína m.
12. 01. 2021
Dát tip

trojorte,

sociáldarwinismus se projevuje především v umění. Zůstanou jen ti nejsilnější Umělci s velkým U. Čas je zlatokopecké síto, ve kterém zbude jen velmi málo třpytivých šupinek neřkuli nugetů. Nám ostatním, třeba nám klavíristům, zbývá jen hrát například pro pobavení hostů v restauraci při večeři. Ale ani to není málo. Naopak - udržet v někom po celý večer dobrou náladu je velké umění.   Tip.


Smrtelně vážně. Jak jinak.


Philogyny
11. 01. 2021
Dát tip trojort

jojo, kdo si hraje, nezlobí...   :) 


Kočkodan
11. 01. 2021
Dát tip

 

Kdybych ti dílko strhal, připadal bych si ne jako hovádko, nýbrž jako úplný hovado. ;-)


bixley
11. 01. 2021
Dát tip blacksabbath

I smrt může být zábavná na pozadí Darwinismu.


Andělka1
11. 01. 2021
Dát tip

Bezva, bezva, bezva.


Tendence brát věci vážně působí ve výsledku úsměvně, když se to s ní přehání. Všeho moc škodí. Vaše hříčky jsou zábevné, uličníku.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru