Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Archaická

14. 01. 2021
17
19
377
Autor
Johanakrupa

Byl leden a na zem se pomalu snášely sněhové vločky. Tři chlapci z osmé třídy stáli za třípatrovou budovou školy. Před sněžením a případnými zraky učitelů se schovali pod přístřešek rampy, kde byly kontejnery na odpad a také se tudy zásobovala jídelna. Chvíli přešlapovali a nakonec každý vytáhl svůj mobilní telefon a zabral se do hry nebo chatování.

Asi po patnácti minutách postávání se otočil největší z nich na menšího blonďáka.

„Ty vole, Martine, víš určitě, že jsme měli jít sem? Stojíme tu jak pitomci už čtvrt hodiny a nic se neděje. Už mě to přestává bavit, to jsem měl radši jít do jídelny a pak domů. Tam bych aspoň nemrzl.“

Třetí z chlapců nezůstal se stížností pozadu.

„Jako fakt, je tu teda nuda. Kontejnery, křoví a tamhle byt školníka. Fakt bomba,“ podotkl ironicky směrem k Martinovi.

„No dobrá, tak mě aspoň vyfoť a postni mi to na Facebook, ať mám důkaz pro dědu,“ poprosil Martin spolužáka.

Pomalu se rozešli ke svým domovům a Martin si v duchu říkal, že to děda asi v mládí moc srandy nezažil, když vrcholem zábavy a zkouškou odvahy bylo jít za školu. Dnes tam s kamarády byl a už tam asi nikdy nepůjde. Až přijde domů, dědovi řekne svůj názor o takovéto archaické zábavě.

Martinův děda si musel vzít ten večer ještě jeden prášek na tlak. Smál se tak, že se mu hodně zvýšil a on pak nemohl usnout.

 


19 názorů

lastgasp
17. 01. 2021
Dát tip

Současná vtipná miniaturka. Přestože jsem maturitu složil s vyznamenáním, byl jsem za školou také jednou. Tři měsíce a z tercie jsem neměl ani vysvědčení.


lastgasp
17. 01. 2021
Dát tip

Současná vtipná miniaturka. Přestože jsem maturitu složil s vyznamenáním, byl jsem za školou také jednou. Tři měsíce a z tercie jsem neměl ani vysvědčení.


Vtipné s neokoukanou pointou. Pobavilo.


Johanakrupa
15. 01. 2021
Dát tip

Děkuji za podnětné komentáře i tipy- všem :-)


Silene
15. 01. 2021
Dát tip

(Asi by se mi v textu spíš líbil v rámci vyjádřených pochyb o míře zábavnosti údajně dobrodružné aktivity zakomponovaný výše uvedený Proseckého frk.)


Silene
15. 01. 2021
Dát tip

Báječně jsem se zasmála,

zmínka s obědovou větou je perfektní, dobře naznačuje, kdy se svému dobrodružství chlapci pravděpodobně věnovali. Co jeho zprostředkování udělalo s dědou, by můj čtenář naopak vyřadil jako zbytečné a příliš mu podstrčené.

V souvětí "Pak se pomalu rozešli (...) a Martin si pak (...) " na můj vkus zbytná repetice.


elína m.
15. 01. 2021
Dát tip

Tvůj popis prostředí za školou mi připomenul základku, kam jsem chodila. Nějakou dobu, když jsem trávila zimy ve velkém městě v bytě po rodičích, jsem na stará kolena chodívala kolem té školy na nákupy. Je to stále sportovní základka. Za nás byla zaměřená na atletiku a plavání, dnes je zaměřená na tenis, asi proto, že ten víc sype.  Když jsem chodila za školu občas já. Většinou jsem zůstávala doma.

Tip za popis vývoje společnosti.


Kočkodan
15. 01. 2021
Dát tip

 

Na rozdíl od trojlístku jsem se u tvého dílka nenudil. (smajlík bývalého nezáškoláka)


Děda se musel smíchy válet v kotrmelcích. Taky jsem se nasmála. :-)))


Dagmaram
14. 01. 2021
Dát tip

:-)


Pěkné čtení :) Díky za příjemné zpestření večera.


StvN
14. 01. 2021
Dát tip

Vlastně je to docela vtipné. 


Johanakrupa
14. 01. 2021
Dát tip

Díky všem za přečtení a komentáře..

 


Prosecký
14. 01. 2021
Dát tip

Nešli ta školu ze špatné strany?


K3
14. 01. 2021
Dát tip

Za školou jsem byl taky jenom jednou. Hrát si s mobilem je ale větší nuda. Jo, se starým telefonem to bylo lepší, skoro na každé vymyšlené číslo se někdo ozval... Hezká miniatura.


Jamardi
14. 01. 2021
Dát tip

Dneska se to říká jinak? Říká se taky "bulat" a dál už nevím. Asi nikdy neobešli budovu školy, když netušili, co se tam může dít :)


Ještě, že můj tlak je nízký.....:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))...................*/**********


Johanakrupa
14. 01. 2021
Dát tip

Děkuji


bixley
14. 01. 2021
Dát tip

To se dědovi nedivím! Inu, dnes se chodí za školu nařízeně...

Hezké.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru