Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Robinson

14. 01. 2021
17
22
584
Autor
elína m.

"Klasikovo" pouliční blues.

 

 

From childhood´s hour I have not been

As others were - I have not seen

As others saw - I could not bring

My passions from a common spring -

From the same source I have not taken

My sorrow - I could not awaken

My heart to joy at  the same tone -

And all I lov´d - I lov´d  alone -

 

Edgar Allan Poe:  Alone, první sloka

 

 

 

Je pozdě k ránu, tramvaj vysvobodí

i toho, kdo dnes v noci ztroskotal,

stál na ostrůvku, zuby drkotal

a teď se těší na teploučko v lodi...

 

Já půjdu po svých cestou bez kolejí,

ve kterých z dálky duní jízdní řád.

Já nemám řád a bič nad hlavou rád,

mne neozáří jiskry na troleji,

 

jak toho, který krokem potácivým

teď míří k dveřím, jež se otevřou...

Ač závist s touhou ve mně svorně vřou,

jen za korábem rozpačitě civím.

 

Jsem Robinson, co lidí se už bojí,

co stydí se a stranou zůstává.

Jsem fantóm čtvrti, matná postava,

pan Trosečník hned za přístavní bójí.

 

 


22 názorů

elína m.
18. 01. 2021
Dát tip

Zatop si. My teď přes tyhle kruté mrazy udržujeme pod kotlem věčný oheň. Na noc naložíme uhelné brikety, ať nemusíme ráno zatápět a přes den topíme dřevěnými briketami. Ty víc hřejí.

Jsem moc ráda, že se ti básnička líbila. Díky za tip.


Krásně napsané. Moc pěkně vykreslená  atmosféra osamělosti. Až je mi zima :)


elína m.
18. 01. 2021
Dát tip

Štírko,

jistěže chci víc. Ale nebuď naivní - já a mnozí další tady ošvindlujeme ledacos. Myslím, že máš o kritických kvalitách Písmáku velikánské iluze.


elína m.
18. 01. 2021
Dát tip

per_zay,

moc děkuji za típek i za tvou specifickou pochvalu.


per_zay
15. 01. 2021
Dát tip

hmmm ... T


Štírka
15. 01. 2021
Dát tip

Elíno: sama píšeš: s kamarády.... ale ti, co chodí sami, ti kamarády prostě nemají... život je jejich pustý ostrov... Někdo může zapadnout kamkoli, protože mu nejvíc záleží na tom někam patřit, jiný to ale musí cítit, mít své záchytné body, mít pocit propojení... a když není, tak možná opravdu žije kratší dobu.... to těžko posoudím. Je to o nárocích, o tom co dát a dostat... o lecčems dalším. No, však víš... zdánlivě jednoduchý život mají zdánlivě jednodužší lidé.... ale i sem jsem přidala to "zdánlivě"...

Díky za tvůj přístup... nic tu "neošvindluješ".... chceš víc.


elína m.
15. 01. 2021
Dát tip

Štírko,

děkuji za chválu. Znám takové Robinsony jak v životě fyzickém, tak v životě psychickém.   Většina bezdomovců, které od vidění znám, žije a pije pospolitě. Potkávám občas ale i pár týpků, kteří ve skupince na lavičce s kamarády nikdy nesedí a pijou třeba krabicové víno i v chůzi. Mám dojem, že ti ale rychleji umírají. Nezapomenu na scénku, kterou jsem v létě viděla. - Jeden takový sólista právě popíjel čůčo v chůzi, když šel kolem asi pětiletého, ne zrovna čistého romského chlapce. Ten mu povídá: ddaš mi napiť?  Nedal, ale já jsem se otřásla při představě, že by takovou otázku položil Robinsonovi kdokoli jiný.

Takovým psychickým Robinsonem byl třeba Edgar Allan Poe, z jehož slavného dílka "Alone" jsem si udělala předskokana.


elína m.
15. 01. 2021
Dát tip

Zdendo,

jsem ráda, že se líbilo i v černé Ostravě.


elína m.
15. 01. 2021
Dát tip

Alegno,

kdyby k tomu někdo složil hudbu, ráda bych při té hudbě svou báseň zrapovala. Nechala bych si při té příležitostí udělat dredy a natočila bych klip před graffiti na předměstí.


elína m.
15. 01. 2021
Dát tip

Abakusko,

neplést si, prosím, bezdomovce s poručíkem Colombem, případně se sídlištním exhibicionistou!


elína m.
15. 01. 2021
Dát tip

Kočkodane,

Robinson vřele děkuje věrnému sluhovi Pátkovi i tobě.


elína m.
15. 01. 2021
Dát tip blacksabbath

blackie,

ani můj ani Edgarův hrdina ale už dávno nevědí, co je to ta "spása".


Kočkodan
15. 01. 2021
Dát tip blacksabbath

 

Pátek ti přináší i můj pochvalný komentář.


Štírka
15. 01. 2021
Dát tip blacksabbath

Úžasně napsáno... každé slovo má svou váhu ... a - jako čtenář -pomalu se suneš příběhem a vyjádřením pocitů a padáš do životního postoje, ze kterého únik vůbec není snadný... Ty to umíš popsat... Kolik je ale takových Robinsonů - někdy jen v určité části života...


zd.hledač
14. 01. 2021
Dát tip

fajne!


annnie
14. 01. 2021
Dát tip

Velmi se mi líbilo. Tip.


Alegna
14. 01. 2021
Dát tip

to by si zasloužilo hudbu*


Abakus
14. 01. 2021
Dát tip

matná postava v baloňáku?


to se mi líbí ...tohle propojení samoty a osamění.......samoten v třeskutém mrazu.......už nehledám ani spásu.....*/*****************


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru