Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Metací vozítko

Výběr: Zbora
15. 01. 2021
18
19
942
Autor
Movsar

Metací vozítko

Na přechodu na Hradčanské, před ambasádami exotických zemí, stojí metací vozítko. Tím bychom dojeli až na kraj světa, říká jí. A ona se ohlíží po řadě mnichovských vozů (ve kterých jezdí jen málokdy mniši) stojících za vozítkem a mlčky říká, že by raději jela něčím takovým, a nemusel by to být kraj světa, ale třeba jen švýcarské Alpy. A jemu taje srdce nad vyslovenou představou a ona to své má jak z ledu.

 

Do noci bílé, do nevědění

Do noci bílé, do vánice, do snů i dlouhé chvíle z nebes burácí hrom. A hned zrána to vědci vysvětlují, a má nás to zklidnit jak mladého kopiníka brom. Ale co když člověk nechce? Je přece něco na tom - nevědět. A třebas jako jistý král za takových nocí zalézat do skříně a tam se v bázni a nevědění přimykat ke všem svatým posledních dnů. Vždyť svět, to nejsou jen zákony fyziky a řady chemických prvků, ale taky noci bílé od vánic a snů...

 

O lásce

Zlá nemoc jí zkroutila nohy, jednou sotva udělá krátký pohyb do strany. Ale jde plná energie, protože má koho se chytit: oba jsou v rouškách, těžko z jeho tváře vyčíst stopy po vůli k blízkosti, jež překračuje hraniční kameny stereotypů. Pozoruji je z tramvaje, trochu netaktně, nucen ne zvědavostí, nýbrž obdivem, poněvadž v těch mladých milencích je ukryto tajemství lásky.

 


19 názorů

Tetřev
21. 02. 2021
Dát tip

Můj favorit je Do noci bílé. Líbí ale všechny, jako vždycky.


Lakrov
16. 02. 2021
Dát tip

 Přestože první (stejnojmenný) odstaveček mě některým slovním obratem zaujal, celkově to na mě tentokrát "nezanechalo kladně následky", což je ale nejspíš způsobeno mou monentální náladou.


bixley
08. 02. 2021
Dát tip

Bílý aníh, bílá noc, bílá láska...


Gora
21. 01. 2021
Dát tip Movsar

ok, jdu na to:-)


Movsar
21. 01. 2021
Dát tip

Pravdaže.goro.dekuju!


Gora
21. 01. 2021
Dát tip

Movsare, zúčastnil by ses s Metacím vozítkem:-) soutěže PM za leden?


Movsar
18. 01. 2021
Dát tip Gora, Alegna

Děkuju vám všem za čtení a slova povzbuzující jak chinin k novým úkolům. Především pak za výběr, poněvadž i tady vládnou pravidla trhu a - výběr prodává. Nastřádané tipy by už nám konečně mohli nechat měnit za bitcoiny, ti, co o tom rozhodují.


Zbora
16. 01. 2021
Dát tip

Chyběl jsi tu.


StvN
16. 01. 2021
Dát tip

Kéž bychom mohli mluvit i o psaní. Budu jen okukovat ostatní :)


Zbora
16. 01. 2021
Dát tip

StvN to napsal hezky. No jo, vrátil se po dlouhé pauze plný radosti a síly.


annnie
15. 01. 2021
Dát tip

Nevím sice, proč jsou tyhle tři texty pohromadě, ale všechny se mi líbí. Takže tip


StvN
15. 01. 2021
Dát tip K3, Alegna

Je to mile poetické, člověk si musí pořádně přečíst každé slovo. Připomínání, že to někdo pozoruje v dopravním prostředku, nebo že to je v Praze, vlastně není vůbec relevantní, může se to dít kdekoliv a kdykoliv, to je na tom to krásné.


Abakus
15. 01. 2021
Dát tip

Mne za pokus o prekračovanie hraničných kameňov zavreli rodinu, takže ja si na to dávam bacha. 


K3
15. 01. 2021
Dát tip

Třetí je nejopravdovější.


Alegna
15. 01. 2021
Dát tip

Obzvláště ráda jsem četla*****


Gora
15. 01. 2021
Dát tip

Překračování hraničních kamenů ve třetí... a 

Je přece něco na tom - nevědět:-)


Abakus
15. 01. 2021
Dát tip

01 - už som si stopla kadečo, ale začínala som kombajnom.


Za nocí je třeba utíkat se do ..nejhustší, ..., tzv. hvězdičkové tmy -a to i tehdy, když je zasněženo (jedině ve tmě přicházejí nám -mimo jiné -plnohodnotné instrukce pro další bílý den :) )

Máš to hezké, zvláště č. 01 se mi líbí:)


Dagmaram
15. 01. 2021
Dát tip

já chci jet tím metacím vozítkem .. (Alpy taky nejsou špatný) dumavý smajlík


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru