Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Prekliato nízko letiaca labuť

16. 01. 2021
5
15
525
Autor
Abakus

Prekliato nízko letiaca labuť

Ako mizerný cyklista, si predstavujem cyklistický raj ako širokú dráhu – predo mnou a za mnou prázdno a vedľa mňa nik. Podľa možnosti súkromnú a vlastnú. A teda ak sa niekto vedľa mňa vyskytne je to na jeho zodpovednosť.

Pomaly som pedálovala na petržalskej hrádzi a nad hlavu mi čosi zasvišťalo a tesne pred mojím bicyklom pristála labuť. Dosadla na asfalt. Pochopila som, že nie som jediná na tomto svete, kto má problém s orientáciou a s hladkým pristátím. Ubrzdila som a zanadávala.  Ale skúste nadávať niekomu kto je bezmocný na asfalte a na tú hrádzu patrí možno ešte menej ako ja. Zliezla som z bicykla a zdvihla milú labuť a odtrepala sa s ňou ku kanálu. Nadávala o niečo menej ako ja. Mali sme to kúsok a dolu kopcom. 

/z môjho športového šuplíka/ 


15 názorů

Abakus
02. 02. 2021
Dát tip

O.k. ale nenechám prejsť labuť niekým iným - lepším cyklistom. To zase za tú srandu v tom momente stojí.

Môj pud sebazáchovy v takýchto prípadoch obvykle statočne mlčí. 

Ale dávam si pozor na to, čo sa  deje nado mnou. Naposledy  si vrana spravila zo záhrady výcvikové stredisko pre svoje mladé  a na staré kolená sme zo záhrady uháňali v podrepe - jar 2020.


koloušek
02. 02. 2021
Dát tip

Samozřejmě, že vždycky zapůsobí pud sebezáchovy. Já už ale radši neriskuju.


Abakus
02. 02. 2021
Dát tip

koloušek - mňa sa nikto nepýtal, či sa mi to páči! Ale som už notoricky zvyknutá zachraňovať životy iných, alebo svoj. Nie vždy ma to baví, ale zatiaľ  to väčšinou končilo happyendom. 

A rozmyšľať o následkoch až oveľa neskôr.  Sem som to dala ako pätminútovku s plochou dráhou letu. 


koloušek
02. 02. 2021
Dát tip

To mě pobavilo, jsem totiž (nebo už nejsem) špatný cyklista. Po pádu na štěrku u přehrady v Piešťanech jsem to vzdala. Takovou překážku bych určitě nezvládla. T


elína m.
18. 01. 2021
Dát tip Abakus

Abakusko,

labuť, kromě toho, že figuruje v antické mytologii, je secesní pták. Třeba v díle mého oblíbeného malíře Jana Preislera se to labutěmi jen hemží.

Teď už ale musím jet na poštu a na nákup. ...Tak zas někdy.


Abakus
18. 01. 2021
Dát tip

Fyzika to trochu istí - mali sme spoločný smer jazdy- letu. A labuť nemá pazúry.  Ale určite videla zhora aký som vynikajúci cyklista. Snáď má jedna labuť toľko pudu sebazáchovy aby nepristála na mojej hlave!


elína m.
18. 01. 2021
Dát tip blacksabbath

Když ta labuť přistála před tebou a nesrazila se s tebou, ber to jako pozitivum. Labuť je náš nejtěžší pták, může vážit až 10kg a srážka by asi bolela.


Abakus
17. 01. 2021
Dát tip blacksabbath

blakcksabbath - mám za sebou niekoľko návštev Labutieho jazera  - ale asi sa nedohovorím . Ale môžeš mať pravdu. 

Je fakt, že najprv konám a  až neskôr rozmýšľam nad  dôsledkami - preto som najprv zachraňovala labuť.  Myslím, že sme boli šokované obe.  Hrdina, ktorý by najprv rozmýšľal a potom zachraňoval -  zo mňa nikdy nebude. 


Nadávala o niečo menej ako ja.....ale co když takhle děkovala, že jsi ji zachránila???....*/****************


lawenderr
17. 01. 2021
Dát tip

:)


Silene
17. 01. 2021
Dát tip

Mám na paměti ony útvary rychlého nasazení, tvůj smysl pro vtip.


Abakus
17. 01. 2021
Dát tip Silene

Odkedy nemáme monarchiu tak u nás prevláda Ja SOM namiesto MY kráľ.... Čiže keď si poplače náš premiér, pokúšam sa uriniť slzu aj ja.   

Znížila SOM som - je ich o niekoľko som menej.   


Abakus
17. 01. 2021
Dát tip

silene - asi máš pravdu, ale chcela SOM zdôrazniť , že vzhľadom k môjmu cyklistickému umeniu potrebujem byť SAMA.  

Labuť bola rovnako šokovaná ako ja. Syčala a  nadávali sme obe. Na kľovnutie nemala dostatočný klovací čas. 


Kočkodan
17. 01. 2021
Dát tip

 

Já ti za dílko nenadávám vůbec. (žmurk)


Silene
17. 01. 2021
Dát tip

Zřím jev, na který se musím zvědavě tázat -- slovenština potřebuje pokaždé všechna ta som, nelze vypouštět tam, kde je jasné, že se v přísudku nejedná o třetí osobu, tj. např. právě v souřadných větách nebo několikanásobném přísudku? 

A neklovala labuť? Nebo ovládáš ovládací krční chvat?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru